Gå til innhold

WoW-spillere «kommer hjem» (PC)


Anbefalte innlegg

Er ikke overaskende at det er slik. De har satt en standard og det er nok mange som begynte og spille etter at de hadde polert spillet og skapt det WoW vi ser idag. Selv om det ikke var like "perfekt" etter slipp er ikke de fleste klar over dette og krever det samme fra de nye spilla. Dette får de ikke, de blir utolmodige og vender tilbake til WoW. Selv har jeg avsluttet min "karriere" som hunter og shaman, etter hva sikkert mange vil si er altfor mange timer med spilling. Aktiverte igjen for noen uker siden, men fikk ikke den samme go' følelsen som før TBC (som ødela for meg).

 

Men en ting jeg må inrømme er at hverken AoC eller WAR har klart og gi meg den samme spill følelsen som WoW. Den ble kanskje så god pga de var de første til og levere et slikt fantastisk spill. Så det er vel kanskje urealistisk og forvente at noe slikt vil bli levert av nye MMORPG. De har ei heller klart og skape det samme forholdet mellom char og spiller, hvertfall ikke for meg. Det høres sikkert veldig rart ut, men den første jeg lvlet til topps og raidet med kommer jeg nok altid til og ha et spesiellt forhold til selv om jeg ikke spiller det lenger.

 

 

46% av de som oppga "why do you quit playing" og valgte "playing Warhammer online" har retunert og aktivert WoW accounten sin igjen. Hvor mange det er, vet bare blizzard.

 

Sant det. Men er ikke tallet ekstremt høyt høres jo prosent andel mye bedre ut :p

Enig. Den følelsen jeg fikk av wow de første gangene jeg spilte det var bare helt sinnsyk. Følgte med på spillet i et par år eller noe før det kom ut. Og jeg gleda meg som en liten unge. Og når jeg fikk skaffet meg det, så skuffet det ikke akkurat. Jeg veit ikke hva det er med wow som gjør det så spesielt, men noe er det!. Kommer nok aldri til og falle så mye for et annet spill, enn det jeg har gjort for wow. Spilt i over 3 år nå. Snart 4 trur jeg. Og jeg koser meg fortsatt! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig. Den følelsen jeg fikk av wow de første gangene jeg spilte det var bare helt sinnsyk. Følgte med på spillet i et par år eller noe før det kom ut. Og jeg gleda meg som en liten unge. Og når jeg fikk skaffet meg det, så skuffet det ikke akkurat. Jeg veit ikke hva det er med wow som gjør det så spesielt, men noe er det!. Kommer nok aldri til og falle så mye for et annet spill, enn det jeg har gjort for wow. Spilt i over 3 år nå. Snart 4 trur jeg. Og jeg koser meg fortsatt! :love:

 

Samme her. Har aldri brukt så mye tid på et spill som jeg har gjort med WoW. Jeg kunne lett bruke 9timer daglig, spille gjennom natten og slikt. Joda, jeg har brukt mange timer på andre spill. Men ikke i like ekstrem grad som WoW. Det er også det eneste spillet jeg har spillt så godt som daglig over flere år. At jeg var avhengig av det er nok ingen underdrivelse. Men (kanskje for det bedre) det avtok noen mnd etter TBC ble sluppet. Hvorvidt jeg begynner og spille det etter Lich King slippes vet jeg ikke, men har ingen planer om det hvertfall.

 

Blizz har laget noe magisk vil jeg si. Jeg klarer heller ikke og beskrive det med ord. Det er noe som må oppleves, men vær forberedt på at det er stor sjanse for og bli sugd inn i deres verden og bli avhengig (i større eller mindre grad).

 

Det er jo bra at du fortsatt koser deg med spillet. Bare pass på at det ikke tar helt av (for din egen del) ;)

Lenke til kommentar

det som er med wow er jo når det kom ut var det veldig lite kunkurranse når det begynte. det vill si at man ikke kan si at det andre spillet er bedre på det og det. av den grunnen fikk wow fler folk uten problemer med at de tapte dem til andre spill.sonn som AoC og War sliter med nå...

 

også lurer nesten litt på om wow gold og caracters kommer til å gå i arv :!:

at liksom den wow spllene generasjon gir bort wow passordet i dødsleiet ^^

hadde vert sjuukt ass :thumbup:

Endret av CalleKanin
Lenke til kommentar

World of Warcraft begynner å bli alt for lite koselig, jeg merker det når jeg spiller om dagen. Alt er "proffesjonalisert" der en må gå til grundig forarbeid for å spille sammen med andre i gruppeinstancer, raids og PvP. Sjarmen ble på en måte borte i TBC, jeg husker tilbake til Original WoW der ting faktisk var mer morsomt enn "utfordrende" på et vis. Og nå når WotLK kommer så vet jeg ikke om jeg egentlig vil spille. Et av problemene mine med å slutte er at et stort flertall av vennene mine spiller World of Warcraft. Litt trist egentlig, for jeg syns at spillet tar opp alt for mye tid og energi av livet mitt...

Lenke til kommentar

Det at ingen ting er utfordrene nå er sant. På grunn av at alt er nerfet noe så til de grader. Clearer lett tk/ssc/hyjal/ og bt opp til council med raids der 90% av spillerene går rundt i wellfare epics (gladiator/merci/vengefull/deler av brutal gear).

Men, for et par patcher tilbake så var det litt mer utfordring. De gjør det vell så lett nå før wotlk realese på grunn av at folk skal geares opp fort og se "end-game" før de må starte på nytt med lvling.

Lenke til kommentar
Lich King kommer jo til å bli det samme, der det er enda lettere å skaffe seg gear, honor, reputation o.l. Skal jeg være ærlig vil jeg heller spille AoC. Age of Conan ga meg faktisk noe, det var moro. Litt som Pre-TBC i WoW.

 

Source, hmm?

 

Ikke det nei.

Lenke til kommentar
Lich King kommer jo til å bli det samme, der det er enda lettere å skaffe seg gear, honor, reputation o.l. Skal jeg være ærlig vil jeg heller spille AoC. Age of Conan ga meg faktisk noe, det var moro. Litt som Pre-TBC i WoW.

 

Source, hmm?

 

Ikke det nei.

 

Har du vært en aktiv spiller så har du fått med deg hvilke forandringer som kommer i Lich King. Blizzard har selv sagt at instancer skal ta maksimum en time. Dette er en forandring som tar vekk litt av "kosen" fra spillet etter min mening.

Lenke til kommentar
Leser du posten min litt lenger opp så får du med deg det.

Så du må spille wow istedenfor et annet spill du liker bedre pga. at vennene dine spiller det? Man kan slutte med wow vis man syntes det er kjedelig uansett om venner spiller det eller ikke?

 

 

Blizzard har selv sagt at instancer skal ta maksimum en time. Dette er en forandring som tar vekk litt av "kosen" fra spillet etter min mening.
for jeg syns at spillet tar opp alt for mye tid og energi av livet mitt...

Som M@R7!N sier, først klager du på at du bruker for mye tid på spillet, også klager du på at man har muligheten til å gjøre ting kjappere som betyr at man ikke trenger spille like mye vis man vil ta en 5man instance.

Jeg syntes det er bra vis man slipper bruke lang tid på instancer, da får man mere tid til å enten gjøre flere instancer eller andre ting.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du spiller wow i det hele tatt, vis du ikke liker spillet så trenger du ikke spille det fordi venner spiller det....

Lenke til kommentar

Selv om instancene tar kortere tid betyr det at du vil spille mindre? Sansynligvis ikke. Da gjør du heller noe annet og ender opp med å bruke like mye tid. Det med at alt er så tilrettelagt gjør at det å få tak i en epic ikke er like stort som det en gang var. Før så var du velutstyrt med fullt blått, nå er du ikke velutstyrt med full epic.

Lenke til kommentar
Selv om instancene tar kortere tid betyr det at du vil spille mindre? Sansynligvis ikke. Da gjør du heller noe annet og ender opp med å bruke like mye tid.

Så da får man mere ut av spillinga, det du tilfelle ender opp med å gjøre etterpå, kunne du like gjerne endt opp å gjøre vis instancen tok 2 timer.

 

 

Det med at alt er så tilrettelagt gjør at det å få tak i en epic ikke er like stort som det en gang var. Før så var du velutstyrt med fullt blått, nå er du ikke velutstyrt med full epic.

Det var mange med full epic på 60 og, de fleste har nok raida mc/bwl ihvertfall og fått noen epics.

Det du får i 5man instancer er ikke like bra som det du får i raids uansett, hva så om noen har noen få epics fra noen 5mans?

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så lett å sette ord på det jeg vil frem til, jeg savner på en måte den simpelheten som var i spillet før. Hvorvidt et mer "effektivt" spill er bra er vel opp til hver enkelt. (Men jeg er litt halvveis for det, siden det fjerner bragden av å ha skaffet seg det itemet.)

Level 60 raiding var helt annerledes fra 70 og det 80 er designet til. Kan hende at det er bare jeg som blir nostalgisk, men de nye instancene er litt for "rutinerte" etter min mening. Folk har tatt siste boss i de nyeste raid instancene som ble lansert for en uke siden. (Er ikke det litt for fort?) Mens på 60 hvis det ble lansert nye instancer så tok det kanskje måneder før guildene hadde blitt ferdig med instancen.

Endret av Fiske
Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så lett å sette ord på det jeg vil frem til, jeg savner på en måte den simpelheten som var i spillet før. Hvorvidt et mer "effektivt" spill er bra er vel opp til hver enkelt. (Men jeg er litt halvveis for det, siden det fjerner bragden av å ha skaffet seg det itemet.)

Level 60 raiding var helt annerledes fra 70 og det 80 er designet til. Kan hende at det er bare jeg som blir nostalgisk, men de nye instancene er litt for "rutinerte" etter min mening. Folk har tatt siste boss i de nyeste raid instancene som ble lansert for en uke siden. (Er ikke det litt for fort?) Mens på 60 hvis det ble lansert nye instancer så tok det kanskje måneder før guildene hadde blitt ferdig med instancen.

 

Jeg er på veldig mange måter helt enig med deg. Det har blitt alt for lett å få items, epic er ikke epic lenger i ordets rette forstand. Alle løper jo rundt i det samme epic gearet og det synes jeg er ødeleggende selv om det for veldig mange inkludert meg selv også er en bra ting fordi da kan man faktisk komme seg noe som helst sted uten å bruke mangfoldige timer i spillet. Man får noe, men man mister noe annet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...