Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Ah, er det et åpent sår dagen etter da? Trodde ikke dette var noen særlig big deal egentlig, at det ikke var noe sår etterpå.

Hvorfor ikke bare vente til etter nyttårsaften. Er ikke så mange dagene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Men tar du hull i tunga eller generelt en plass som kommer i kontakt med det du drikker så bør du ikke drikke alkohol...hvis du skal drikke så kjøp deg en kanne heimert og gjør det sikkelig :thumbup:

 

Når jeg spurte Christiane om hun kunne gi meg en litt mer utdypende forklaring på hvorfor man ikke skulle drikke alkohol fikk jeg vite at det er alkohol i blodet som er det man skal unngå, ikke nødvendigvis kontakt med såret.

Alkohol virker blodfortynnende og kan gjøre at du blør mer, som igjen holder såret åpent lenger en nødvendig og fører til en større risiko for infeksjon. Det er mye av samme grunnen som at du får alkoholforbud i noen dager før du skal f.eks opereres.

Lenke til kommentar
Jeg tenker på å ta removal med initalene og fødselsdatoen til guttungen.

 

har også lyst å ta noe med navn/initialer og fødslesdato til datteren min - men vil gjerne ha noe mer....

 

hun har nylig rundet året - og har de siste 5-6 mnd blitt ekstremt opptatt av Drømmehagen - min siste tanke har derfor vært om jeg skal evt. bruke olli bolli dobb-dobb blomsten + navn/initialer og fødsledato.. *fnis*

 

finner dessverre ikke bilder av den på nett, men den ser ut som en lilje, hvor den da har 4 liljer oppi seg selv i forskjellige farger, også strekker det ut noen lange stilker fra den i tillegg med noe som bla. ligner på prestekrager på - og litt annet.. ganske kul blomst og i masse hærlige farger :D

 

meeen...... jeg er fremdeles i tenkeboksen. har 2500kr 'til overs' nå som jeg funderer på om evt skal gå til å fortsette på rosene på venstre armen min.... eller evt en iphone :p livet er hardt :p

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å ta piercing i tunga. Litt usikker ennå. Hadde i leppa før og tok den ut pga den plaget meg og det ble ganske stygt på innsiden av leppa.. Og den var litt i veien til tider. Så tenkte bare å få denne tråden i mine innlegg for å lese igjennom litt senere. Ser det koster 610kr på Pinpoint, noen plasser i Trondheim som er anbefalte, og hva prisen ligger på der? (sikkert spurt om før her i tråden men jeg prøver nå likevel).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg tok piecing i navlen i sommer. Den har grodd helt fint og har ikke fått noe betennelse. Men hvis jeg tar ut av piercingen hvor lenge kan jeg ha den ute før hullet gror igjen?

Og er det noen som vet om noen nettbutikker som selger fine navlepiercinger? :)

Se her:

 

www.bodyjewelleryshop.com

www.bmamodified.com

www.pinpoint-smykker.no

www.bodyartforms.com

www.diabloorganics.com

 

Bodyartforms har dog grei leveringstid og ok priser. Tok vel tre-fire dager fra jeg bestilte ei flaske jojobaolje til den kom i posten. Bodyjewelleryshop og Bmamodified tar derimot ganske lang tid. Førstnevnte kan ta opp til over 20 dager, men til gjengjeld er de veldig billige og gir gratis frakt på leveranser over 100kr.

 

Edit: Jeg er ikke sikker på om alle selger smykker, siden den listen med linker egentlig var for nettbutikker som selger plugger, og jeg har ikke sjekka alle sammen. Men går utifra at selger piercingsmykker også.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å ta piercing i tunga. Litt usikker ennå. Hadde i leppa før og tok den ut pga den plaget meg og det ble ganske stygt på innsiden av leppa.. Og den var litt i veien til tider. Så tenkte bare å få denne tråden i mine innlegg for å lese igjennom litt senere. Ser det koster 610kr på Pinpoint, noen plasser i Trondheim som er anbefalte, og hva prisen ligger på der? (sikkert spurt om før her i tråden men jeg prøver nå likevel).

 

Tunga er piercingen med minst krøll. Har prøvd nesa, leppa, øyenbrynet - gitt opp alle - tunga er eneste jeg har igjen..

600kr er vel vanlig pris vil jeg tro - tror jeg betalte det samme i 2002. Jøss - jaggu ikke mye prisjusteringer i den gården gitt.

 

 

Jeg tok piecing i navlen i sommer. Den har grodd helt fint og har ikke fått noe betennelse. Men hvis jeg tar ut av piercingen hvor lenge kan jeg ha den ute før hullet gror igjen?

Og er det noen som vet om noen nettbutikker som selger fine navlepiercinger? :)

 

Det varierer vel fra person til person - men jeg tror det kan gå et par måneder iaffal. Jeg tok min ut i juli 2008 - og jeg har fremdeles synlig hull - vet ikke om jeg hadde fått inn smykke dog... crazy-factory.com har en del og er ganske rimelige - ulempen er at de tar litt tid siden de blir sendt fra thailand..

Lenke til kommentar

Var det vondt? Tatt i øyenbryn, leppe og navle før, og syntes ikke noen av de var noe ille egentlig. Tungen bare høres skumlere ut. Og det virker som mer "stress" i ettertid, har jo lest opp på det så klart, men fint å kunne spørre noen som har tatt det selv. Hvordan var det å snakke i dagene etter den var tatt? Og å spise? Hovnet tunga mye opp?

Isbiter er vel noe som kommer til å bli knasket mye på i perioden etter den er tatt.

 

Rightio, prisen er ikke så ille da.

Lenke til kommentar

Individuelt, er vel det svaret de fleste kommer til å gi på det spørsmålet :p

 

Jeg har hatt navel, tunge, øyenbryn og industrial. Vondeste syns jeg var navelen faktisk, deretter å stikke opp igjen tunga for andre gang (den rakk å gro helt i mellomtiden). Industrialen var også relativt ubehagelig, men det går så fort.

Samme med tunga, det går så fort at du rekker jo omtrent ikke tenke før det er over.

 

Første gangen jeg tok tunga var det noe problematisk å snakke i en eller to dager. Min tunge ble også veldig hoven begge gangene, men det er sikkert forskjellig hvor mye man hovner opp. Du venner deg fort til stanga, men det kan være litt rart at ca all maten du spiser kommer borti kula og du må lære deg en teknikk for at ikke ting skal henge fast i stanga og midt på tunga di, hehe..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå vet jeg riktignok at Raw_Denmin postet noen linker, men what the hell.

Trenger noen piercinger. Hvilken nettbutikk er greie på utvalg\priser?

 

Noen som har noe erfaringer fra forhandlere av dette på ebay? Var veldig mye rart der, men skal ha kirurgisk stål og vil ikke få feil..

Altså. Det lå ei fin liste med nettbutikker to poster over din post. Fikk du kanskje ikke dette med deg? :)

 

Nok om det.

Jeg handlet en gang tapere og plugger fra ebay. Er selgeren "power seller" er du strengt tatt garantert greie varer. Tør du allikevel ikke ta risken og være sikker på at du får kirurgisk stål ville jeg heller kjøpt fra f.eks. Pinpoint, men jeg ser dog ingen grunn til at selgere på ebay skulle selge kunstige greier eller substitutter. Med mindre du finner produkter til mistenksom, nær "gi-bort-pris" ville jeg ikke ha uroet meg.

 

 

Jeg tok piecing i navlen i sommer. Den har grodd helt fint og har ikke fått noe betennelse. Men hvis jeg tar ut av piercingen hvor lenge kan jeg ha den ute før hullet gror igjen?

Og er det noen som vet om noen nettbutikker som selger fine navlepiercinger? :)

Se her:

 

www.bodyjewelleryshop.com

www.bmamodified.com

www.pinpoint-smykker.no

www.bodyartforms.com

www.diabloorganics.com

 

Bodyartforms har dog grei leveringstid og ok priser. Tok vel tre-fire dager fra jeg bestilte ei flaske jojobaolje til den kom i posten. Bodyjewelleryshop og Bmamodified tar derimot ganske lang tid. Førstnevnte kan ta opp til over 20 dager, men til gjengjeld er de veldig billige og gir gratis frakt på leveranser over 100kr.

 

Edit: Jeg er ikke sikker på om alle selger smykker, siden den listen med linker egentlig var for nettbutikker som selger plugger, og jeg har ikke sjekka alle sammen. Men går utifra at selger piercingsmykker også.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...