Gå til innhold

BIOS finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under bruk av PCen min begynte det å komme en pipelyd og den låste seg. Når jeg startet den opp på nytt, klager BIOS på at den ikke finner harddisken. Det står også HDD = None når jeg sjekker der.

Hadde dette vært en stasjonær PC, ville jeg vært raskere inne i kabinettet enn her i forumet, men dette er altså en tre år gammel PC med en harddisk inni. Jeg innbiller meg at det ikke nødvendigvis kan være så lett å sette sammen en laptop igjen etter en har "reparert" den.

I feilmeldingen jeg får fra maskinen/BIOS, står det at jeg bør sjekke kabel. Men jeg lurer på om dette er en melding som kommer opp fordi harddisken har sagt takk for seg på normal måte? Hyggelig om dette kunne være en løs kabel selvfølgelig, men jeg vil nok da la forhandleren sjekke dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En defekt disk blir gjerne 'usynlig'.

Mange laptop'er har disken i en skuff så den er lett å skifte.

Oppmuntrer av dette tok jeg en liten sjekk, og det er riktig at harddisken gikk lett ut ved å bare løsne en skrue. Ingen ledninger som kunne løsne her nei. Da er det jo bare å bytte og begynne med blanke ark igjen. Det var ikke alt for mye verdifulle data som forsvant, og det går sikkert rask å legge inn en ny Ubuntu.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...