Gå til innhold

Mor ofrer barna i sitt flerkulturelle eksperiment


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på å bruke aktuelle temaer for å fornye politikken og å dra frem dette som "enda et eksempel på hvor fæle muslimer er, og hvor ille de er for vår kultur og land", hvor hensikten er mer å hause opp stemningen mot muslimer enn noe annet. noe jeg leser denne tråden som. Jeg beklager hvis jeg har misforstått hensikten, og er i såfall veldig glad hvis jeg tar feil her.

 

Leser du all rasisme av nordmenn på samme måte? Enda et eksempel på hvor fæle nordmenn er? 99% av saker som omhandler rasisme i media er det jo nordmenn som får svi. I dette ene tilfelle har NRK våget seg ut på isen og spør: Finnes det rasisme hos andre enn nordmenn og hvite? En grovt rasistisk spørsmålsstilling for programserien selvsagt, det er som å spørre: "Finnes det ondskap hos andre enn jødene?" At man i det hele tatt kan tenke tanken om en slik problemstilling er ille. En absurd problemstilling for en programserie som ønsker å ta for seg rasisme. Forhåpentligvis vil noen foreldre se programmet og tenke seg om to ganger før de velger å ta sjansen på å traumatisere barna sine på en slik skole.

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forskjell på å bruke aktuelle temaer for å fornye politikken og å dra frem dette som "enda et eksempel på hvor fæle muslimer er, og hvor ille de er for vår kultur og land".

Henger ikke dette ganske nøye sammen?

 

Jeg beklager hvis jeg har misforstått hensikten, og er i såfall veldig glad hvis jeg tar feil her.

Om du har missforstått eller ei, har jeg ingen formening om, men undertegnede i likhet med andre mener hensikten bør være og sette et skarp lys på dette slik at forhåpentligvis våre politikere kan reagere. Det og sentrere alle barn av innvandrer foreldre på et fåtall av skolene i Oslo er lite klokt, uavhengig av mobbing eller ikke. Postet en rekke fakta opplysninger tidligere i tråden, disse burde gi noen og enhver en pekepinn.

Lenke til kommentar

Selvsagt finnes det rasisme hos andre enn nordmenn, det burde ikke komme som noen overraskelse på noen. Det burde heller ikke være overraskende at muslimske barn kan være like "flinke" til å mobbe som norske. Og for å vise disse muslimske barna at vi ikke aksepterer slik diskriminering, så må vi behandle dem slik vi behandler alle andre mobbesaker.

 

Ang. det å spre muslimske barn ut over flere skoler kan jeg sånn sett være enig i, i teorien. Men hvordan skal man gjennomføre noe slikt? Flytteforbud? Det er i hvertfall et diskriminerende tiltak. Det blir jo også en ond sirkel hvis etniske nordmenn ikke vil sende sine barn på en skole som har flertall av muslimer, fordi det vil også føre til at de skolene forblir muslimske.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

De eneste som fortsatt støtter innvandring må være de som er politikere eller har innvandrervenner - noe de bevisst har ønsket seg.......patetisk.......Det er hipt for enkelt, akkurat som da det var in med homo-venner.

 

Dere er en ynklig gjeng må jeg si. Ser dere ikke problemer med hvordan det ser ut i Oslo nå?

Lenke til kommentar
Nå handler tråden om hvordan foreldre bevisst sender barna sine ut i krigen for sine egne ideologier. Ikke nødvendigvis den evige kampen om at "jammen, det finnes norske som også gjør det".

 

"En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

 

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren."

 

Da har du nok bommet litt, siden moren jo sier direkte det motsatte.

 

Hadde du hatt samme holdning dersom det viste seg at la oss si de fleste skolene i Norge systematisk mobber vekk alle de muslimske barna slik at de muslimske barna må flykte?

 

Det er ikke det samme som det som skjer her. Dette er en enketlsak om mobbing, og det passer derfor bedre å sammenligne den med andre mobbesaker. Men jeg ser at det på en del forum foregår et systematisk forsøk på å hause opp stemninger mot muslimer ved å poste uttallige "se så fæl muslimer og islam er"-tråder. Det er noe som passer bedre overens med din sammenligning.

 

Dette er da slett ingen enkeltsak. Lærerne forteller jo selv at de ikke-muslimske barna blir mobbet vekk. Vi får jo også høre at den eneste andre norske også sluttet der, og det etter at de hadde fått advarsler før de valgte å sende barna sine på den skolen.

Lenke til kommentar
Dette er da slett ingen enkeltsak. Lærerne forteller jo selv at de ikke-muslimske barna blir mobbet vekk. Vi får jo også høre at den eneste andre norske også sluttet der, og det etter at de hadde fått advarsler før de valgte å sende barna sine på den skolen.

 

Enkeltsak i den forstand at det dreier seg om en skole. Enkelte skoler er verre enn andre når det gjelder mobbing, og det må det selvsagt tas tak i, uansett om det er muslimer eller kristne som mobber.

 

Isbilen kom med dette forslaget tidligere i tråden, undertegnede støttet det.

 

Jeg tør ikke være verken for eller mot et slikt forslag. Det er et helt nytt forslag for meg, og jeg kjenner ikke til hvilke positive og negative konsekvenser et slikt forslag ville fått (det er vel derfor vi har utredninger før man legger frem slike forslag i den offentlige politikk).

Lenke til kommentar
Enkeltsak i den forstand at det dreier seg om en skole. Enkelte skoler er verre enn andre når det gjelder mobbing, og det må det selvsagt tas tak i, uansett om det er muslimer eller kristne som mobber.

Dette er det ingen som motstrider, poenget til Deblin (rett meg gjerne vis jeg tar feil), er vel at dette er et symptom på hvor Oslo og mulig Norge er på vei. Politikere må nå våkne og ta problemstillingene rundt innvandrere og Oslo på alvor.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Dette handler ærlig talt om mobbing og outsiders. Elias ble en outsider og ble mobbet, dette er ikke ett ukjent fenomen og det er nok av personer som blir mobbet uten at skolen klarer å gjøre det som kreves for å hamle opp med det, eller tar kontakt med foreldrene.

 

Men ellers er det jo flott at du kan hoppe til konklusjoner om at foreldrene anser de som vantro og nekter å snakke med de. Oppsummerer jo ditt "nyanserte" syn på saken. Det er ikke sikkert de andre foreldrene vet at Elias er blitt ett slikt mobbeoffer for alt vi vet.

 

Når norske barn plagar muslimar og andre innvandrarar er det rasisme og når norske barn blir moba og torturert er det normalt og man må nesten forvente det.

Er det slik det er?

 

Hvem sier det er slik? Det finnes sikkert nok av barn som plager andre barn som er muslimer uten rasistiske motiv.

 

Morsomt at norske barn "plager" mens de blirr "mobba" og "torturert" tilbake. Mobbing er generell ukultur, men det er dessverre normalt i norske skoler.

 

Ja, men i denna sammenhengen er det rasistiske motiv.

 

Kanskje eg skreiv akkurat det feil og eg meinte ikkje det slik som det kanskje såg ut som.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg observerer at ord som "etnisitet" og "rasisme" slenges villig rundt her, men jeg kan ikke se at denne debatten har noe med noen av delene å gjøre. Dette er snakk om kulturkræsj, og vil forekomme uavhengig av rase og opprinnelse. Jeg kan ikke se for meg at man ville kalt en familie med nordlendinger barnemishandlere fordi de flytter til Oslo og lar barnet sitt gå på en Oslo-skole med en vesentlig annerledes kultur.

Lenke til kommentar
Jeg observerer at ord som "etnisitet" og "rasisme" slenges villig rundt her, men jeg kan ikke se at denne debatten har noe med noen av delene å gjøre. Dette er snakk om kulturkræsj, og vil forekomme uavhengig av rase og opprinnelse. Jeg kan ikke se for meg at man ville kalt en familie med nordlendinger barnemishandlere fordi de flytter til Oslo og lar barnet sitt gå på en Oslo-skole med en vesentlig annerledes kultur.

 

Det er jo nettopp det som er tilfelle her. Familien er nordlendinger, og de flytter til Oslo og insisterer på å la gutten gå på en Oslo-skole med en vesentlig annerledes kultur selvom skolen åpenbart ikke klarer å integrere den norske gutten inn i den muslimske kulturen. Hadde du hatt samme holdning dersom halvparten av norske skoler systematisk rensker bort alle muslimske barna fra skolen som må flykte? Det er tross alt ikke mange skoler som er 95%+ ikke-norske, og her er en av disse skolene, og hva ser vi der? De ikke-muslimske blir systematisk mobbet bort og skolen gjøres om til en muslim-only skole, skolen har åpenbart gitt opp å forandre ryktet sitt. Det er overveiende sannsynlig at lærere som prøver å få slutt på dette møtes med et skuldertrekk fra foreldrene, kanskje sier de som du gjør: Det er snakk om kulturkræsj, så dette må vi regne med. Er de fleste skoler i Norge like ekstreme, bare motsatt vei? Det er slett ikke mitt inntrykk. Men uansett er det barbarisk av foreldrene å utsette barna for noe slikt på tross av advarsler som de har fått mot denne skolen.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at problemstillingene må tas på alvor, både når det gjelder mobbing og innvandrere. Men det er ikke det samme som å male fanden på veggen og å hause opp stemningene mot muslimer generelt.

 

99% av all rasisme i media er det norske som får svi. Men jeg tviler på at du sier at dette er propaganda fra media som pisker opp stemningen mot norske, male fanden på veggen, og forsøker å fremstille norske som grusomme. Da er tvertimot holdningen at nordmenn må gå i seg selv og skjerpe sine holdninger. Muslimer er også oppegående mennesker. De bør selvsagt stilles akkurat samme krav til som det norske må, og ikke fremstille dem som små stakkarslige mennesker som man ikke kan forvente eller kreve noe av. Det er jo ikke rart at mange tror at "ondskapen tilhører de norske", når all media og organisasjoner kun fremstiller rasisme som noe norsk. Det er i dette lyset vi må se spørsmålsstillingen (finnes det rasisme hos andre enn norske?) til dette NRK-programmet.

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Muslimer er også oppegående mennesker. De bør selvsagt stilles akkurat samme krav til som det norske må, og ikke fremstille dem som små stakkarslige mennesker som man ikke kan forvente eller kreve noe av.

 

Helt enig. Det er derfor jeg mener at denne mobbesaken må behandles som alle andre mobbesaker, og hvor vi krever det samme av disse foreldrene som av foreldrene til andre som mobber.

Lenke til kommentar
Muslimer er også oppegående mennesker. De bør selvsagt stilles akkurat samme krav til som det norske må, og ikke fremstille dem som små stakkarslige mennesker som man ikke kan forvente eller kreve noe av.

 

Helt enig. Det er derfor jeg mener at denne mobbesaken må behandles som alle andre mobbesaker, og hvor vi krever det samme av disse foreldrene som av foreldrene til andre som mobber.

 

Men blir det gjort? Vi vet jo at disse temaene er ekstremt politisk ukorrekte, noe som media også viser. Jeg sier til deg at 99% av rasisme-saker er det norske som får svi i media. Jeg regner med du synes det er greit, og ikke begynner å klage over at det males fanden på veggen mot norske. Men det føles med ett ubehagelig for deg når det viser seg at minoriteter selv, som ofte snakker høyt om hvor ille diskriminering er, slett ikke nøler med å diskriminere selv. Dette er altså en av få skoler med 95%+ ikke-norske elever. Og vi ser hvordan det er der. Jeg regner med du hadde vært nådeløs med de norske skolene som systematisk rensker ut alle muslimske barna en etter en. Skjer dette i over 50% av de norske skolene rundt om i landet? Tror du det? Det har jeg ingen tro på. Det er jo klart og tydelig ikke bare fra media, men også organisasjoner og diskrimineringsarbeid, at det er ondskapen som tilhører de norske, det er dette det fokuseres på. Hvordan blir da situasjonen for de norske som skal integreres inn i et helmuslimsk miljø, når rasisme er noe som fremstilles som norsk, både i media, organsiasjoner og holdningsarbeid. Jeg ville satt pris på om du svarte på mer enn bare en setning og hopper over alt du ikke liker å svare på.

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp det som er tilfelle her. Familien er nordlendinger, og de flytter til Oslo og insisterer på å la gutten gå på en Oslo-skole med en vesentlig annerledes kultur selvom skolen åpenbart ikke klarer å integrere den norske gutten inn i den muslimske kulturen. Hadde du hatt samme holdning dersom halvparten av norske skoler systematisk rensker bort alle muslimske barna fra skolen som må flykte? Det er tross alt ikke mange skoler som er 95%+ ikke-norske, og her er en av disse skolene, og hva ser vi der? De ikke-muslimske blir systematisk mobbet bort og skolen gjøres om til en muslim-only skole, skolen har åpenbart gitt opp å forandre ryktet sitt. Det er overveiende sannsynlig at lærere som prøver å få slutt på dette møtes med et skuldertrekk fra foreldrene, kanskje sier de som du gjør: Det er snakk om kulturkræsj, så dette må vi regne med. Er de fleste skoler i Norge like ekstreme, bare motsatt vei? Det er slett ikke mitt inntrykk. Men uansett er det barbarisk av foreldrene å utsette barna for noe slikt på tross av advarsler som de har fått mot denne skolen.

Mye synsing her, synes jeg. Jeg lurer litt på hvorfor du skriker opp om denne saken, med en sensasjonalistisk overskrift, når dette er noe som skjer hver eneste dag, på hver eneste skole. Selvfølgelig er det ikke positivt, men det er ikke noe voldsomt spesiellt med denne saken.

 

Det meste du kritiserer går på rene antakelser. "Det er overveiende sannsynlig at lærere som prøver å få slutt på dette møtes med et skuldertrekk fra foreldrene", "Er de fleste skoler i Norge like ekstreme, bare motsatt vei? Det er slett ikke mitt inntrykk.". Hvis du har noe du vil diskutere, burde du trekke frem noe konkret. Du kommer ingen vei med å slenge rundt deg med rasismebeskyldninger, som jeg ser du gjør igjen.

 

Burde vi ikke da gjøre alt i vår makt for og minimere disse "kulturkrasjene"?

Selvfølgelig. All mobbing/isolering burde bekjempes.

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp det som er tilfelle her. Familien er nordlendinger, og de flytter til Oslo og insisterer på å la gutten gå på en Oslo-skole med en vesentlig annerledes kultur selvom skolen åpenbart ikke klarer å integrere den norske gutten inn i den muslimske kulturen. Hadde du hatt samme holdning dersom halvparten av norske skoler systematisk rensker bort alle muslimske barna fra skolen som må flykte? Det er tross alt ikke mange skoler som er 95%+ ikke-norske, og her er en av disse skolene, og hva ser vi der? De ikke-muslimske blir systematisk mobbet bort og skolen gjøres om til en muslim-only skole, skolen har åpenbart gitt opp å forandre ryktet sitt. Det er overveiende sannsynlig at lærere som prøver å få slutt på dette møtes med et skuldertrekk fra foreldrene, kanskje sier de som du gjør: Det er snakk om kulturkræsj, så dette må vi regne med. Er de fleste skoler i Norge like ekstreme, bare motsatt vei? Det er slett ikke mitt inntrykk. Men uansett er det barbarisk av foreldrene å utsette barna for noe slikt på tross av advarsler som de har fått mot denne skolen.

Mye synsing her, synes jeg. Jeg lurer litt på hvorfor du skriker opp om denne saken, med en sensasjonalistisk overskrift, når dette er noe som skjer hver eneste dag, på hver eneste skole. Selvfølgelig er det ikke positivt, men det er ikke noe voldsomt spesiellt med denne saken.

 

Det meste du kritiserer går på rene antakelser. "Det er overveiende sannsynlig at lærere som prøver å få slutt på dette møtes med et skuldertrekk fra foreldrene", "Er de fleste skoler i Norge like ekstreme, bare motsatt vei? Det er slett ikke mitt inntrykk.". Hvis du har noe du vil diskutere, burde du trekke frem noe konkret. Du kommer ingen vei med å slenge rundt deg med rasismebeskyldninger, som jeg ser du gjør igjen.

 

Burde vi ikke da gjøre alt i vår makt for og minimere disse "kulturkrasjene"?

Selvfølgelig. All mobbing/isolering burde bekjempes.

 

Jeg argumenterer jo ihvertfall for mitt synspunkt, når du snakker om konkret så snakker du om statistikk, men dette er totalt politisk ukorrekte temaer så det er selvsagt ingen statistikk på dette jeg sier, men jeg kommer med mine refleksjoner på hvorfor det er slik og argumenterer, så kan du være uenig, men når du ikke kommer med motargumenter så er det temmelig verdiløst.

 

Tråden handler først og fremst om foreldre som bevisst traumatiserer barna sine for sine egne flerkulturelle fantasier. Som mora selv sier; mitt forhold til det "multietniske" er akademisk. Jeg tror programmet får noen flere til å tenke seg om to ganger før de sender barna ut i sin krig, ispedd store doser naivitet om "fargerikt fellesskap", "berikelse" og alle andre propagandaord som har blitt brukt om dette prosjektet. Vi går mot parallellsamfunn og segregering i større og større grad slik situasjonen er nå.

Lenke til kommentar

Jeg svarte deg på det tidligere - jeg mener at dette ikke kan sammenlignes med at alle norske skoler systematisk skulle mobbe ut alle muslimer. Dette er en mobbesak og bør derfor heller sammenlignes med andre mer reelle situasjoner som vi faktisk har - altså andre saker hvor de som er annerledes/i mindretall blir mobbet og ta situasjonen derfra.

 

Når det gjelder det du sier om andre rasisme-saker, så forstår jeg rett og slett ikke hva du mener og vil frem til.

 

Du skriver også til slutt igjen dette med å sende barna ut i egen krig og "bevisst traumatiserer barna sine". Har du lest den delen av artikkelen hvor moren sier akkurat det motsatte? Eller endrer du terrenget etter ditt eget kart i stedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...