Gå til innhold

EA sitt kvalitetsstempel


mtnine FURY

Anbefalte innlegg

Bare lurer på folks meninger rundt kvalitetsstemplet på spillene til EA i det siste.

 

Før i tiden vegret jeg meg for å kjøpe EA spill fordi de som oftest var lusne og uferdige, men i løpet av kort tid, har jeg gledet meg av;

 

FIFA 09

NHL 09

C&C 3

Dead Space

Mirrors Edge (Demo)

 

Sikkert fler spill jeg glemmer i farten også.

 

Hva tror dere, er EA virkelig nå i ferd med å levere virkelig gode kvalitetsspill, og kvitter seg med det stempelet ihvertfall jeg har av de i fremtiden?

 

Dette er ikke en tråd om det DRM greiene eller hva det heter, men kvalitetene på spillene de leverer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får håpe disse solide titlene retter opp økonomien til EA games så dem slepper å si opp flere ansatte.

 

gikk jo på et underskudd på 310 millioner dollar i 3 kvartall.

 

http://biz.yahoo.com/ap/081030/earns_electronic_arts.html

 

edit:

har selv dead space, ypperlig spill.

skal skaffe meg mirrors edge når jeg har tid til å game litt :)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

EA har jo tidligere vært kjent som en altoppspisende spillgigant som kjøpte opp konkurrenter og var negativt for spillundustrien i mine øyne. De har jo gitt uttrykk for at de har kommet til terme med hvordan denne industrien fungerer, at kvalitet briljerer over kvantitet og at man når høyder ved å riske på revolusjonerende prosjekter.

 

Jeg synes de har blitt mye bedre og ser hvertfall veldig frem til Mirror's Edge. :)

Lenke til kommentar

EA er jeg skeptisk til, mye grunnet deres forferdelige melking av spill som Sims og Need for Speed, for ikke snakke om alle 200 millioner utgaver av fotballspill de kommer med, hvor mye kan man legge til av nytt innhold på under 1 år på alle disse forhutrete fotballspillene de klekker utav seg.

 

Need for Speed var i sin tid et kjempemorsomt bilspill, Undergroun markerte begynnelsen på slutten hvor de forsøkte å være "street racers" men feile fatalt fordi de klarte ikke å nå konkurentene opp til hælen engang, frihet var et fremmedord i Undergrounds vokabulær.

 

C&C serien gikk og til adundas da de ga ut General, som i mine øyne ikke fortjener C&C merket da det er "Yet another RTS". C&C Red Alert 1 og 2 er i mine øyne noe av det beste gitt ut, så får håpe at Red Alert 3 klarer å fylle disse skoene, men jeg har lært meg å være naturlig skeptisk til EA.

 

Westwood og Bullfrog er bare 2 selskap som har blitt slukt av EA, heldigvis slapp Dungeon Keeper melkestadiet før Bullfrog ble "oppløst" men Westwood var for sent ute med dinglesnøret. Dice er et nyere selskap som er knabbet av EA og for kort tid siden falt Bioware. EA sier de vil forandre seg men jeg er skeptisk ovenfor EA og venter heller til jeg ser at de faktisk har forandret seg.

Lenke til kommentar

EA-spill mangler 'sjel', noe man derimot finner hos Blizzard f.eks. Nå har jeg ikke prøvd RA3. Det er en tittel som kanskje innfrir, men sitter som regel igjen med 'generisk' etter endt (EA-)spill.

 

Edit: Vel, fant unntaket. Første SSX til PS2. Siste spillet jeg knota med på N64 var Snowboard Kids, så plutselig dukket EA opp ved konsollansering. Heftig overgang. Oppfølgerne er en annen historie...

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Er det sånn at folk vurderer spill ut i fra hvem som står bak? Jeg skjønner jo at tidligere utgivelser, etc har en del å si på valg av spill, men dropper noen av dere en tittel fordi dere ikke liker utvikler, til tross for at f.eks. spillet ser fantastisk ut?

 

Ta Mirrors Edge som eksempel. Dette ser i min verden ut som et nytt, innovativt og fantastisk morsomt spill. Ville noen her vært villig til å droppe dette spillet, kun på bakgrunn av utgiver, i dette tilfellet?

 

Som sagt, hva de har levert tidligere spiller en stor rolle, men fordi EA er kjent for å kjøpe opp og melke for alt det er verdt (også kalt "forretninger") synes kanskje folk det er moralsk uriktig å støtte disse... På samme måte som folk boikotter MS f.eks...

 

Grunnen til at jeg spør, hvis det er uklart, er at jeg personlig gir f... i hvem som gir ut eller lager spillet så lenge det er bra...

Lenke til kommentar
Bare lurer på folks meninger rundt kvalitetsstemplet på spillene til EA i det siste.

 

Før i tiden vegret jeg meg for å kjøpe EA spill fordi de som oftest var lusne og uferdige, men i løpet av kort tid, har jeg gledet meg av;

 

FIFA 09

NHL 09

C&C 3

Dead Space

Mirrors Edge (Demo)

 

Sikkert fler spill jeg glemmer i farten også.

 

Hva tror dere, er EA virkelig nå i ferd med å levere virkelig gode kvalitetsspill, og kvitter seg med det stempelet ihvertfall jeg har av de i fremtiden?

 

Dette er ikke en tråd om det DRM greiene eller hva det heter, men kvalitetene på spillene de leverer.

 

Med de spillene du her nevner så er det ingen tvil om at de er på rett spor igjen kvalitetsmessig, og jeg er spent på hvordan de klarer å følge opp dette på nyåret og videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...