Gå til innhold

Spore og Red Alert 3 vs. piratkopiering


Anbefalte innlegg

grunnen til at jeg spurte er at jeg er imot piratkopiering. Så om EA hadde klart å løse problemet med dette nye systemet sitt hadde det vært helt genialt, for da hadde det vært slik at andre enn Blizzard kan tjene penger på spillene sine.

 

Nå som det ser ut som EA har ikke bare mislyktes totalt, men har også mistet en hel del fans i prosessen. Det var det trist å høre.

Jeg for min del kjøpte spillet for noen dager siden, premium edition og hele pakka, men har ikke fått testet det enda pga syke unger. Håper kona gir meg litt tid i dag.

 

(PS: for og imot piratkopiering debatten trenger vi ikke ta her. Den er sliten nok fra før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grunnen til at jeg spurte er at jeg er imot piratkopiering. Så om EA hadde klart å løse problemet med dette nye systemet sitt hadde det vært helt genialt, for da hadde det vært slik at andre enn Blizzard kan tjene penger på spillene sine.

 

Nå som det ser ut som EA har ikke bare mislyktes totalt, men har også mistet en hel del fans i prosessen. Det var det trist å høre.

Jeg for min del kjøpte spillet for noen dager siden, premium edition og hele pakka, men har ikke fått testet det enda pga syke unger. Håper kona gir meg litt tid i dag.

 

(PS: for og imot piratkopiering debatten trenger vi ikke ta her. Den er sliten nok fra før)

 

Det er bare det at å begrense antallet aktiveringer ikke har noe med piratkopiering å gjøre, det er ikke noe vanskligere å cracke spillet om det er et begrenset antall kopieringer, det er kun et tiltak for å styre de som lovlig kjøper spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med, kjøp spillet så last ned crack. Legg cracken på minnebrikke. Så har du evig aktiveringskey.

Har tenkt på dette selv også, men klarer rett og slett ikke tanken på å støtte utgivere som bruker slike metoder. Jeg velger heller å holde meg langt unna spill som har slike begrensninger, og håpe på at mange nok gjør det samme slik at utgiverne taper nok penger til å forstå poenget. Penger ser iallfall ut til å være det eneste språket de forstår.

Lenke til kommentar

Problemet som jeg nevnte får i tråden, er at evt tap i penger vil skyldes på piratene som henter ned spillet, og ikke deres egen idiotiske metode for å drive bort sine egne kunder.

 

Det må mer eller mindre til en stop i kjøp av spill fra EA før de evt tar poenget, og så lenge det er såpass mange folk i verden som ikke vet bedre, eller ikke ser på det som et problem, vil det nok ikek skje i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

DRM'en gir deg mulighet til å i utgangspunket kunne installere og spille spillet på inntil 5 forskjellige maskiner, og spille uten å bruke dvd'en. Du kan reinstallere så mange ganger du vil på hver maskin. Aktiveringen "brukes opp" bare ved "vesentlig endret hardware".

 

Ifølge eaapoc (en community-ansatt hos EA) arbeider de nå med å inn et system i spillene hvor du kan fjerne en lisensiering/aktivering for maskinene, som gjør at du får disse igjen. Dette vil da i realiteten gi deg ubegrenset med aktiveringer og muligheten til å spille uten dvd'en hele livet :p

 

Ved en senere anledning, om de velger å legge ned DRM-serveren vil de selvsagt gi ut en patch som fjerner DRM'en helt. Dette gjelder ikke bare RA3 men også andre spill fra EA som benytter seg av denne formen for DRM.

 

Selv synes jeg dette er en meget grei deal. Det eneste problemet jeg har med det er at DRM'en automatisk legger seg på kernel-nivå uten noe samtykke fra forbruker (med unntak av liten skrift i EULA), og oppfører seg rart med annen første- og tredjeparts programvare (som f.eks. Daemon Tools, Nero, og andre programmer som kan lage virtuelle drev).

Lenke til kommentar
DRM'en gir deg mulighet til å i utgangspunket kunne installere og spille spillet på inntil 5 forskjellige maskiner, og spille uten å bruke dvd'en. Du kan reinstallere så mange ganger du vil på hver maskin. Aktiveringen "brukes opp" bare ved "vesentlig endret hardware".

 

Ifølge eaapoc (en community-ansatt hos EA) arbeider de nå med å inn et system i spillene hvor du kan fjerne en lisensiering/aktivering for maskinene, som gjør at du får disse igjen. Dette vil da i realiteten gi deg ubegrenset med aktiveringer og muligheten til å spille uten dvd'en hele livet :p

 

Ved en senere anledning, om de velger å legge ned DRM-serveren vil de selvsagt gi ut en patch som fjerner DRM'en helt. Dette gjelder ikke bare RA3 men også andre spill fra EA som benytter seg av denne formen for DRM.

 

Selv synes jeg dette er en meget grei deal. Det eneste problemet jeg har med det er at DRM'en automatisk legger seg på kernel-nivå uten noe samtykke fra forbruker (med unntak av liten skrift i EULA), og oppfører seg rart med annen første- og tredjeparts programvare (som f.eks. Daemon Tools, Nero, og andre programmer som kan lage virtuelle drev).

 

Jeg synes ikke det er en grei dela i det hele tatt, hvorfor skal man måtte forhlde seg til aktiveringer? Andre spill har det ikke. Og alt dette md å fjerne drm er fagre ord, men hvem vet om det blir gjennomført, hvorfr skal jeg leve i den usikkerheten?

 

AtW

Lenke til kommentar
DRM'en gir deg mulighet til å i utgangspunket kunne installere og spille spillet på inntil 5 forskjellige maskiner, og spille uten å bruke dvd'en. Du kan reinstallere så mange ganger du vil på hver maskin. Aktiveringen "brukes opp" bare ved "vesentlig endret hardware".

 

Ifølge eaapoc (en community-ansatt hos EA) arbeider de nå med å inn et system i spillene hvor du kan fjerne en lisensiering/aktivering for maskinene, som gjør at du får disse igjen. Dette vil da i realiteten gi deg ubegrenset med aktiveringer og muligheten til å spille uten dvd'en hele livet :p

 

Ved en senere anledning, om de velger å legge ned DRM-serveren vil de selvsagt gi ut en patch som fjerner DRM'en helt. Dette gjelder ikke bare RA3 men også andre spill fra EA som benytter seg av denne formen for DRM.

 

Selv synes jeg dette er en meget grei deal. Det eneste problemet jeg har med det er at DRM'en automatisk legger seg på kernel-nivå uten noe samtykke fra forbruker (med unntak av liten skrift i EULA), og oppfører seg rart med annen første- og tredjeparts programvare (som f.eks. Daemon Tools, Nero, og andre programmer som kan lage virtuelle drev).

 

Hva er da poenget med denne DRM'en? Spillet blir fortsatt cracket, og hvis det til slutt bare ender i uendelige reinstalls så ser jeg ikke poenget med denne beskyttelsen. Eneste de oppnår er en masse sinte kunder.

 

EA har begynt å levere bedre spill i det siste, men så velger de å skade seg selv på denne måten istedet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer etter du har brukt opp antallet installasjoner?

Lurer på hva som skjer. Telefonaktivering ala. Microsoft eller?

 

Om EA kutter ut aktiveringsserverene lanserer de nok en patch som lar deg spille uten aktivering etc., uansett er spillet såpass gammelt at LAN play er det eneste som vil være aktuelt uansett.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer etter du har brukt opp antallet installasjoner?

Lurer på hva som skjer. Telefonaktivering ala. Microsoft eller?

Da må du ringe EA kundeservice og håpe på at de gir deg en ny aktivering.

 

Om EA kutter ut aktiveringsserverene lanserer de nok en patch som lar deg spille uten aktivering etc., uansett er spillet såpass gammelt at LAN play er det eneste som vil være aktuelt uansett.

Mulig de gir ut en patch, men de har ikke tatt på seg noen forpliktelser til å gjøre det.

Hvis du går tom for aktiveringer og EA ikke gir deg flere, kan du ikke spille spillet i det hele tatt. Ikke engang singleplayer. Eneste løsning er å kjøpe et nytt spill. Eller gjøre noe ulovlig selvsagt. :innocent:

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...