Gå til innhold

13 år gammel jente voldtatt, dømt for sex utenfor ekteskap, steinet til døde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her skinner den gode norske politiske korrektheten gjennom. Frykten for å generalisere er så stor at konklusjonene dine bommer godt på faktiske forhold. Det store flertall vil nødvendigvis, i større eller mindre grad, ta til seg kulturen i samfunnet de vokser opp i.

Hvis det er et tilfelle, Frank, er ikke dette et forbigående problem, siden innvandrernes barn vil ta til seg kulturen i samfunnet de vokser opp i? Det vil si den norske? Jeg tror forøvrig det.

 

Så vil du kanskje hevde at dette ikke vil skje med disse barna, fordi innvandrernes kultur lever videre i Norge. Det betyr altså at det er mulig for flere kulturer å sameksistere i et land. Ikke dermed sagt at det ikke fører til konflikter.

 

Dette er sant for Norge og andre land, også Somalia. Om jeg flytter til USA kan de ikke se på Wikipedia og gå ut fra at jeg er kristen, fordi Norge har en statskirke. Ei heller kan de gå ut fra at jeg er satanist fordi Wikipedia skriver om kirkebranner.

 

Du forusetter at "det store flertall" av Somalias befolkning er islamister. Men det er de ikke. De er i all hovedsak Sunni-muslimer, men bortsett fra det er også somalierne forskjellige. Faktum er at Somalia ikke er et homogent samfunn, men et statsløst konglomerat av stammer og bevegelser som er i konflikt med hverandre. I denne situasjonen har islamister tatt kontrollen i mange områder og opprettet islamske domstoler i kamp med sekulære bevegelser og krigsherrer.

 

Hvis du mener at det i en slik situasjon er korrekt å skjære alle over en kam, og ikke snakke om individer, må du gjerne argumentere dypere for det synspunktet, og ikke bare avfeie andre som "politisk korrekte".

 

Personlig tror jeg du har rett i at folk tar til seg kulturen de vokser opp med, og det er grunnen til at jeg tror at tiden jobber for integreringen av innvandrerne. Men jeg tror altså ikke at alle innvandrere er like og har det samme kultursynet. Hvis de hadde det, hvorfor tar de livet av hverandre der nede, og hvorfor må mange av dem flykte?

 

BTW: Det politisk korrekte kan faktisk være korrekt av og til, det også.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
...er ikke dette et forbigående problem, siden innvandrernes barn vil ta til seg kulturen i samfunnet de vokser opp i? Det vil si den norske? Jeg tror forøvrig det.

 

Det kommer helt ann på hvor de bor. Bosetter de seg i ett område med mange andre invandrere fra samme kultur, som mange gjør, så blir ikke ungenne fult så intigrerte. De må blande seg med norsk kultur og ikke sin egen. Spre dem rundt i landet slik att ingen skoler har høyere en 5-10% med invandrere. Øk skatten og mink den statelige støtta om de bosetter seg for når andre med lik kultur slik at vi kan ungå omræder med kunn invandrere.

Lenke til kommentar
...er ikke dette et forbigående problem, siden innvandrernes barn vil ta til seg kulturen i samfunnet de vokser opp i? Det vil si den norske? Jeg tror forøvrig det.

 

Det kommer helt ann på hvor de bor. Bosetter de seg i ett område med mange andre invandrere fra samme kultur, som mange gjør, så blir ikke ungenne fult så intigrerte. De må blande seg med norsk kultur og ikke sin egen. Spre dem rundt i landet slik att ingen skoler har høyere en 5-10% med invandrere. Øk skatten og mink den statelige støtta om de bosetter seg for når andre med lik kultur slik at vi kan ungå omræder med kunn invandrere.

Skal vi innføre tvang rundt hvor personer i norge skal få lov til å bosette seg sa du? Både norske statsborgere og personer med permanent oppholdstillatelse i norge? Tvinge folk til å flytte? Hvem skal finansiere dette, og hvordan? Hvem skal bestemme hvem det er som ikke får flytte til X, og hvilke kriterier skal vi legge til grunn for hvem som får lov om 2 stk ønsker å flytte til samme sted?

 

Og hvor mye vil hele dette kontrollorganet koste vs hvor mye det vil smake?

 

Sorry, men det der var et latterlig enkelt forslag, og etter hva jeg kan se svært lite gjennomtengt - om vi først skal tillate tvang.

Lenke til kommentar

Det eneste som kan stanse dette er en reformasjon i Islam. Og den må komme innenifra. Det beste vi kan gjøre er å få integrert muslimene skikkelig i vårt samfunn. Ser man til de større byene i Europa for eksempel Paris og London så har vi et enormt stykke igjen. Her i Norge forstår de fleste at ytringsfrihet og rettsikkerhet er bra for et samfunn. Disse holdningene må få grobunn i fattige land som for eksempel Somalia, deler av Pakistan, deler av Iran, store deler av Nord-Afrika osv.

 

Vi kan vise de veien. Men gå den må de gjøre selv.

Lenke til kommentar
Hvis du mener at det i en slik situasjon er korrekt å skjære alle over en kam, og ikke snakke om individer, må du gjerne argumentere dypere for det synspunktet, og ikke bare avfeie andre som "politisk korrekte".

Mulig at du generaliserer ved å påstå at det bare er enkelte fremmedkulturelle som har vidt forskjellige normer og verdier fra oss her i norge?

Lenke til kommentar

Ghetto-tendenser er selvsagt et problem. Men det kan motvirkes uten at tiltakene har karakter av å straffe folk for å søke sammen med likesinnede.

 

Det ble for en tid tilbake foreslått å subsidiere innvandreres barnehageplasser. Det synes jeg var et glimrende forslag. Forutsetningen måtte selvsagt være at man satte krav til gjenytelser, nærmere bestemt at innvandrerkvinnene var pliktige til å gå på kurs i norsk språk og kultur mens barna var i barnehagen. Da ville vi slått to fluer i en smekk. Men da protesterte folk her på forumet mot at innvandrne skulle få det bedre enn oss på dette området. Da var likebehandling et ideal.

 

Om så er, og det er galt med tiltak som favoriserer innvandrere, hvorfor er det greit med tiltak (skatt og redusert støtte) som gjør det motsatte? Og som ikke rammer nordmenn. Hvor blir det av likebehandlingen da?

 

Hva om sosialistene foreslo straffeskatt for arbeidere som bosetter seg i drabantbyer, eller for intelektuelle som bosetter seg i Ullevål Hageby, for å unngå sosiale skiller? Hva med opphopningen av kristne på Sørlandet eller bønder på Toten? Hvorfor er det bare innvandrere som skal få svi om de søker sammen med likesinnede? Skulle amerikanerne straffet nordmennene som bosatte seg i Minnesota, kineserne som dannet "Chinatowns", kubanerne i Miami, nektet rike pensjonister å bo i Florida, you name it...

 

Innvandrere blir alt spredd rundt i landet når de kommer, i asylmottak på landsbygda. Men å nekte dem å bosette seg hvor de vil når de først har fått oppholdstillatelse eller statsborgerskap er er alvorlig inngrep. Jeg tror ikke mange etniske nordmenn ville funnet seg i at de ikke kunne bosette seg hvor de ville. Da er det ikke riktig å gjøre det mot innvandrere, uansett om motivet tilsynelatende er rasjonelt.

 

Integrering kan ikke skje ved tvang, det må skje fordi folk ønsker det. Da må vi oppmuntre til det, ikke true med konsekvenser. Hvis vi først er villig til å bruke økonomiske virkemidler, som Lord-KGA foreslår, hvorfor ikke bruke positive sådanne?

 

Jeg er generelt motstander av å bruke straff for å motvirke sosiale forskjeller. Straff skal brukes mot lovbrudd, ikke mot menneskets natur, og naturlige handlinger skal ikke være ulovlig med mindre de går ut over andre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Skal vi innføre tvang rundt hvor personer i norge skal få lov til å bosette seg sa du? Både norske statsborgere og personer med permanent oppholdstillatelse i norge? Tvinge folk til å flytte? Hvem skal finansiere dette, og hvordan? Hvem skal bestemme hvem det er som ikke får flytte til X, og hvilke kriterier skal vi legge til grunn for hvem som får lov om 2 stk ønsker å flytte til samme sted?

 

Og hvor mye vil hele dette kontrollorganet koste vs hvor mye det vil smake?

 

Sorry, men det der var et latterlig enkelt forslag, og etter hva jeg kan se svært lite gjennomtengt - om vi først skal tillate tvang.

Å bestemme hvor folk skal bosette seg blir for drøyt. Sett at de betaler for egen bolig, ihvertfall..

 

Om vi først skal ta ibruk tvang, så heller jeg mer mot tiltak for å stoppe hente-ekteskap.

Lenke til kommentar
Mulig at du generaliserer ved å påstå at det bare er enkelte fremmedkulturelle som har vidt forskjellige normer og verdier fra oss her i norge?

Jeg generaliserer ved å nekte å generalisere? ;)

 

For det første er det ikke alle fremmedkulturelle som har så forskjellige verdier fra oss. Latinamerikanerne har for eksempel i stor grad samme verdigrunnlag som oss. For det andre har jeg ikke sagt at bare enkelte fremmedkulturelle har forskjellige normer fra oss. Jeg snakket forsåvidt ikke om "fremmedkulturelle" i det hele tatt. Det jeg sa var, sitat:

 

Men nå var det vel de uheldige følger av at enkelte innvandrere fører med seg en uønsket kultur og skikker du ville diskutere,

Det jeg snakket om var de innvandrerne som fører med seg uønsket kultur og skikker. Og nei, det gjør ikke alle innvandrere. At folk og kulturer er forskjellige er ikke negativt i seg selv. Tvert om, det er i møtet med andre kulturer en siviliasjon vokser og uvikler seg. Hadde ikke vikingene seilt til Miklagard så hadde vi vært barbarer ennå. Vi må bare evne å skille mellom positive og negative innflytelser.

 

Men du argumenter fortsatt ikke for hvorfor vi skal godta ditt eget syn...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
...er ikke dette et forbigående problem, siden innvandrernes barn vil ta til seg kulturen i samfunnet de vokser opp i? Det vil si den norske? Jeg tror forøvrig det.

 

Det kommer helt ann på hvor de bor. Bosetter de seg i ett område med mange andre invandrere fra samme kultur, som mange gjør, så blir ikke ungenne fult så intigrerte. De må blande seg med norsk kultur og ikke sin egen. Spre dem rundt i landet slik att ingen skoler har høyere en 5-10% med invandrere. Øk skatten og mink den statelige støtta om de bosetter seg for når andre med lik kultur slik at vi kan ungå omræder med kunn invandrere.

Skal vi innføre tvang rundt hvor personer i norge skal få lov til å bosette seg sa du? Både norske statsborgere og personer med permanent oppholdstillatelse i norge? Tvinge folk til å flytte? Hvem skal finansiere dette, og hvordan? Hvem skal bestemme hvem det er som ikke får flytte til X, og hvilke kriterier skal vi legge til grunn for hvem som får lov om 2 stk ønsker å flytte til samme sted?

 

Og hvor mye vil hele dette kontrollorganet koste vs hvor mye det vil smake?

 

Sorry, men det der var et latterlig enkelt forslag, og etter hva jeg kan se svært lite gjennomtengt - om vi først skal tillate tvang.

 

 

JEg sa ikke noe om tvang. Om dem ønsker og bosette seg slik at de skaper getoer så kan dem gjøre det, men dem må ta de økonomiske følgenne. Det fintes allerede en lignende ordning i landet, dem som bosetter seg i Finmark får skattelette. Kan like godt snu på flisa. Invandrere kan få skatte lette og økt trygd de 10 første åra i landet om dem bosetter seg i områder med lav prosetn av invandrere. Kanskje flere vil akseptere det den vein, for meg er det ett fett.

 

Ghetto-tendenser er selvsagt et problem. Men det kan motvirkes uten at tiltakene har karakter av å straffe folk for å søke sammen med likesinnede.

 

Det ble for en tid tilbake foreslått å subsidiere innvandreres barnehageplasser. Det synes jeg var et glimrende forslag. Forutsetningen måtte selvsagt være at man satte krav til gjenytelser, nærmere bestemt at innvandrerkvinnene var pliktige til å gå på kurs i norsk språk og kultur mens barna var i barnehagen. Da ville vi slått to fluer i en smekk. Men da protesterte folk her på forumet mot at innvandrne skulle få det bedre enn oss på dette området. Da var likebehandling et ideal.

 

Om så er, og det er galt med tiltak som favoriserer innvandrere, hvorfor er det greit med tiltak (skatt og redusert støtte) som gjør det motsatte? Og som ikke rammer nordmenn. Hvor blir det av likebehandlingen da?

 

Hva om sosialistene foreslo straffeskatt for arbeidere som bosetter seg i drabantbyer, eller for intelektuelle som bosetter seg i Ullevål Hageby, for å unngå sosiale skiller? Hva med opphopningen av kristne på Sørlandet eller bønder på Toten? Hvorfor er det bare innvandrere som skal få svi om de søker sammen med likesinnede? Skulle amerikanerne straffet nordmennene som bosatte seg i Minnesota, kineserne som dannet "Chinatowns", kubanerne i Miami, nektet rike pensjonister å bo i Florida, you name it...

 

Innvandrere blir alt spredd rundt i landet når de kommer, i asylmottak på landsbygda. Men å nekte dem å bosette seg hvor de vil når de først har fått oppholdstillatelse eller statsborgerskap er er alvorlig inngrep. Jeg tror ikke mange etniske nordmenn ville funnet seg i at de ikke kunne bosette seg hvor de ville. Da er det ikke riktig å gjøre det mot innvandrere, uansett om motivet tilsynelatende er rasjonelt.

 

Integrering kan ikke skje ved tvang, det må skje fordi folk ønsker det. Da må vi oppmuntre til det, ikke true med konsekvenser. Hvis vi først er villig til å bruke økonomiske virkemidler, som Lord-KGA foreslår, hvorfor ikke bruke positive sådanne?

 

Jeg er generelt motstander av å bruke straff for å motvirke sosiale forskjeller. Straff skal brukes mot lovbrudd, ikke mot menneskets natur, og naturlige handlinger skal ikke være ulovlig med mindre de går ut over andre.

 

Geir :)

 

Personlig har eg ikke noe imot at dem skal få gratis barnehage plass, det ville sikkert hjulpet en del. Men kunn i barnehager hvor det er få invandrere, er ikke noe vits om de blir sendt i barnehager hvor 9 av 10 er invandrere fra samme kultur. Har ingen ting imot og bruke positive virkemidler, bare de hjelper.

 

Når jeg tenker meg litt om så har jeg forklart meg litt dårlig noen steder kanskje. Jeg mener ikke at dem skal droppe sin kultur helt og bli 100% norske. Kulturelt mangfold er bra. Det er handlinger som kræsjer totalt med norges leve måte som må bort, resten kan være der. Holdninger ovenfor steining, andre religioner, tvangsekteskap, æres drap, norkse kvinner er horer, voldtekt, vold osv. må endres til og passe for norske forhold.

Lenke til kommentar
Dette er et av samfunnene vi skal vise "toleranse" overfor.

 

Ytterligere kommentar overflødig.

Blir det mer eller mindre slike hendelser i Somalia av at vi ikke "viser toleranse"? Hvordan ville du markere at du ikke gjør det? Gjennom boikott? Finnes det noen historisk erfaring for at boikott av et land i borgerkrig og uten en fungerende regjering fungerer som spore til reform? Eller er det mer sannsynlig at boikottt gir ekstremistene mer makt og ikke mindre?

 

Vi skal ikke vise toleranse for slike handlinger, eller for de gruppene som står bak. Derimot er det ikke utenkelig at det er fornuftig å støtte samfunnet der nede, dersom dette kan gi moderate ledere mer makt, og vise at Vesten er deres venner og vil somaliere flest vel og ikke vondt.

 

Boikott og andre symbolhandlinger er med på å øke avstanden mellom de som boikotter og de som blir boikottet. Det sementerer fordommene hos de førstnevnte og fattigdommen, isolasjonen og barbariet hos de sistnevnte.

 

Alt vi har igjen for det er en kortsiktig følelse av selvrettferdighet. Alt de har igjen er flere steininger.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ok ikke alle, men helt ærlig jeg stiller meg sterkt kritisk til nesten alle utlendinger, spessielt pakistanere og somaliere og den sorten der. Altså ikke missforstå meg, jeg har venner fra blandt annet libanon og de er veldig ålreite, men jeg har da selv sett hvem som lager bråk på skolen, og henger rundt på stasjon og tror dem er gærne, truer med bank hvis du er med venninnene dems. Har så veeeeldig mange slike episoder at jeg har blitt litt kritisk, feks for en liten stund sia møtte jeg en sånn halveis kompis utlending på skolen og han spurte om å bomme en røyk, noe jeg da ga han. Så kommer kompisene hans å spør om røyk også, jeg gir til han ene som spørr og da spørr han om en til....

 

Jeg ble bare irritert og begynte å gå, jeg hadde en helt ny pakke og gadd ikke bomme bort flere røyk til en jeg ikke kjente, han klikka jo vinkler og han måtte holdes igjen av de andre ellers hadde han flydd på meg. Har flere slike episoder, og det har ikke skjedd en eneste gang med normenn.

 

Kall meg gjerne rassist, men jeg hater ikke alle pakistanere av den grunn, de jeg hater er somregel de som går i sosseklær og leker gærne og skal banke alle. Vet ikke alle er sånn, men de fleste jeg har møtt (desverre) er sånn, og jeg er IKKE en person som havner i bråk, men har vært bortie titals situasjoner der jeg har blitt angrepet eller forsøkt angrepet eller at de har stjelt eller vært truende mot meg uten at jeg har provosert dem.

 

Og det har bare skjedd EN gang med en norsk person, da jeg lånte skoene hans på en fest og glemte meg bort og var derfor ute i et par timer fordi jeg skulle møte noen, når jeg kom tilbake trodde han at jeg hadde stjålet skoa hans, men når jeg forklarte det skjønte han det og det ble ikke noe mer ut av det.

 

Si gjerne at ikke alle utlendinger er sånn, men i min bok har din en veeeeeeldig dårlig reputation, jeg har ikke noe imot kinesere og sånn av den simple grunn at jeg ikke har havnet i uheldige situasjoner med dem.

 

De som sier at det er like mange norske på kanten av loven som utenlandske går jeg så langt som å si at de er trangsynte...

 

Bare min mening, ser ikke på meg selv som rassist av den grunn, mer rasebevist.

Endret av Juliess
Fjernet svar på slettet innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...