Gå til innhold

Forumtroll beholder spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja er vel flere spill som gjør dette når de samtidig inneholder online del?

Men rene singleplayerspill, uten noen form for online har jeg aldri hørt om du må ha nett for å installere.

 

En lite meningsfylt distingsjon i mine øyne, essensen er at man må aktivere på nett, selv om man kun spiller singleplayer. Nesten alle spill har en MP-del.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er da fortsatt mange og gode spill uten online, heldigvis.

Og hva med konsollene hvor man kjøper en kopi i butikk uten registrering?

De kan sperre deg online igjen, men ikke offline..

 

Hvilke EA-spill har kommet i det siste uten noen online-del i det hele tatt? Og hvorfor er det heldigvis? En online-del er jo ikek i vien uten at man bruker det.

 

Forøvrig er det teknisk uproblmetisk å gjøre noe liknende på konsoll, om man ønsker det.

 

AtW

Lenke til kommentar

mest fordi et rent singleplayer spill ofte er bedre og mer gjenomført da utviklingen har fokusert på dette alene.

Og jeg liker helt klart best å spille singleplayer, så derfor heldigvis.

 

Hvilke spill EA har gitt ut med og uten skal jeg ikke si, da jeg ikke følger med på hvem som gir ut hva.

Det jeg sier er at jeg aldri har hørt om et slikt spill som krever registrering, og RA3 som du nevnte har jeg inntrykk av var veldig fokusert på online og coop. Jeg har aldri spilt RA serien, så jeg kan ha skivebom her altså.

 

Hvordan ville det uproblematisk gjøres på konsoll da?

Lenke til kommentar

Støtter ATW i denne utvekslingen.

Slik jeg ser det har dette lite å gjøre med hvorvidt det er en online MP del i spillet. Hvis spillet trenger en aktivering (slik jeg forstår RA3 gjør) og denne må kobles opp mot en brukerkonto hos EA kan spillet gjøres ubrukelig.

 

Uten å male fanden på veggen så holder jeg det ikke usannsynelig at EA kan finne på noe slikt i fremtiden (godt illustrert av Penny Arcade )

20080509.jpg

Lenke til kommentar
mest fordi et rent singleplayer spill ofte er bedre og mer gjenomført da utviklingen har fokusert på dette alene.

Og jeg liker helt klart best å spille singleplayer, så derfor heldigvis.

 

Hvilke spill EA har gitt ut med og uten skal jeg ikke si, da jeg ikke følger med på hvem som gir ut hva.

Det jeg sier er at jeg aldri har hørt om et slikt spill som krever registrering, og RA3 som du nevnte har jeg inntrykk av var veldig fokusert på online og coop. Jeg har aldri spilt RA serien, så jeg kan ha skivebom her altså.

 

Hvordan ville det uproblematisk gjøres på konsoll da?

 

På konsoll kan det gjøres på akkurat smame måte som på PC, nemlig ved å kreve aktivering. Ellers føler jeg ikke det er noen automatikk i at online-del fører til dårlig singleplayer, spiller selv mest singleplayer, og mange av minde favoritt-spill har også online-mulighet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

Det er allerede sånn >_<

Lenke til kommentar

Quoter bare posten min i securom tråden, da den passer bedre her, og sammenhengen passer bra. (om man ser bort ifra offtopic tingen i bunn)

 

Er det jeg setter spørsmålstegn ved.

 

Jeg har lest tråden han sa det i, og tråden han beklager seg i.

 

Your forum account will be directly tied to your Master EA Account, so if we ban you on the forums, you would be banned from the game as well since the login process is the same. And you'd actually be banned from your other EA games as well since its all tied to your account. So if you have SPORE and Red Alert 3 and you get yourself banned on our forums or in-game, well, your SPORE account would be banned to. It's all one in the same, so I strongly reccommend people play nice and act mature.

 

Hva han har missforstått for å klare å skrive det der, er et godt spørsmål.

 

Kan lese endel kritiske tilbakemeldinger i tråden han lagde for å beklage her http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=457006

 

Bra han tar på seg skylda, men jeg lurer på om det er noe EA hadde planlagt og nå skrinlegger pga bråk, eller om det er noe han har funnet på av seg selv. Jeg tviler på det siste, så da er det info fra EA til han som har blitt missforstått. Og da kommer spørsmålet igjen, hvordan kan det bli en missforståelse rundt noe så alvorlig?

 

Dette er uansett ikke noe med securom å gjøre, så blir offtopic, greit å få tråden tilbake på rett spor.

 

Mye bra lesing på EA forum om dagen, det faktum at de aktivt sletter tråder over en lav sko, og fjerner informasjonstråder der det kan komme frem negative meninger om sikkerhetsløsninger m.m. fra listen over stickies, sier for min del mye om mentaliteten til EA.

 

Mange vil nok bruke securom osv til å ha en unnskyldning til å hente ned pirat versjonen av RA3 (sjokk, den er ute allerede, clean for alt dritt).

Jeg mener, men er desverre ganske alene, at man ikke burde hente det ned i heletatt. La spillet ligge dødt, så vil de KANSKJE ta et hint.

 

Selv om vi vet de vil skylde på piratene uansett om de får lave salgstall, er jo veien ut av alt nå om dagen.

 

"hvorfor selger spillene deres dårlig?" "det er piratene som gjør det, selv om vi trykker tidenes værste antipiratspywarerootkit nedover hodene til de som kjøper det lovlig, er det piratene som gjør at vi får dårlige salgstall, ikke det at vi prøver å hindre lovlige kjøpere å spille spillene våre."

 

Legg merke til "våre" i den frie oversettelsen av en standar uttalelse fra bransjen. For sånn EA har lagt opp ting om dagen, er det ikke snakk om å kjøpe spill lengre, men du leier dem, så lenge EA ønsker å la deg spille det. Og for de som har vært uheldige nok til å måtte prøve å få flere aktiveringer fra support, har de lært at dette ikke er så enkelt og smooth som EA prøver å preke. Gjerne tar det mange telefonsamtaler over flere dager.

 

Selv er min favoritt han som fikk beskjed om at han fikk en ny aktivering, men om han ønsket å reinstalere spore på et senere tidspunkt, måtte han pent innfinne seg i å kjøpe det på nytt ifra butikken. Desverre så er ikke han alene, men er sikkert en lønnsom måte å drive salg på, tvinge folk som ønsker å spille i å kjøpe flere versjoner av spillet.

 

Jeg ønsker meg tilbake til dagene med enkel backup av gamedisc, og man kunne sette denne i cdrommen for å ikke slite ut orginalen. Ingen nett aktivering, bare spill i vei og kose seg.

 

Får vel gå tilbake til D2 og sc til d3 og sc2 kommer. Forhåpentligvis så holder blizzard seg på samme linje som før, og ikke tar en EA på oss fans som ønsker å belønne dem for gode spill og betale for nye spill.

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

 

RA3 krever onlie activation før du begynner å spille såvidt meg bekjent.

 

AtW

 

Har RA3 og det eneste så skjer er at når du launcher spillet så får du beskjed om:

 

New game update avaliable, trykker du cancel så forsvinner den.

 

Hvis det plager deg at den dukke opp hvergang du er i main meny, så kan du legge til RA3.exe i firewall og blokkere den så slipper du noe mer pop up når du spiller.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

Det er allerede sånn >_<

 

Det er ikke mange singleplayer spill der ute, om noen som krever at du må ha nett for å få spille.

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

 

RA3 krever onlie activation før du begynner å spille såvidt meg bekjent.

 

AtW

 

Har RA3 og det eneste så skjer er at når du launcher spillet så får du beskjed om:

 

New game update avaliable, trykker du cancel så forsvinner den.

 

Hvis det plager deg at den dukke opp hvergang du er i main meny, så kan du legge til RA3.exe i firewall og blokkere den så slipper du noe mer pop up når du spiller.

 

Har du prøvd å installere spillet med nettkabelen frakoblet? Spillet trenger ikke å gå på entt etter første gangs aktivering.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja er vel flere spill som gjør dette når de samtidig inneholder online del?

Men rene singleplayerspill, uten noen form for online har jeg aldri hørt om du må ha nett for å installere.

Mass Effect... rent singleplayerspill, men bruker Securom 7 med online-aktivering. Bioshock har vel heller ikke online-spilling, og det bruker samme DRM.

 

Det vil si, du må ikke ha nett for å installere dem, men du må koble deg til nett for å aktivere dem. Mass Effect kan du vel spille i noen dager før det krever at du aktiverer det, Bioshock tror jeg du må aktivere med en gang.

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

Det er allerede sånn >_<

 

Det er ikke mange singleplayer spill der ute, om noen som krever at du må ha nett for å få spille.

Spore har bare noe som gjør at du kan laste ned og dele skapninger, dette svært lite å si for opplevelsen når du faktisk spiller spilelt. Likevel krever det en aktiveringskode. Mange er som sagt heller aldri interresert i i å spille forskjellige spill online, selv om de har en ekstra del. Mass effect krever online registrering også så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...