Gå til innhold

Forumtroll beholder spill (PC)


Anbefalte innlegg

Ja er vel flere spill som gjør dette når de samtidig inneholder online del?

Men rene singleplayerspill, uten noen form for online har jeg aldri hørt om du må ha nett for å installere.

Mass Effect... rent singleplayerspill, men bruker Securom 7 med online-aktivering. Bioshock har vel heller ikke online-spilling, og det bruker samme DRM.

 

Det vil si, du må ikke ha nett for å installere dem, men du må koble deg til nett for å aktivere dem. Mass Effect kan du vel spille i noen dager før det krever at du aktiverer det, Bioshock tror jeg du må aktivere med en gang.

 

Dette var nytt for meg, og det høres jo høl i hodet ut at det er slik.

Jeg spiller for det meste konsoll, og begge titlene der har jeg spilt uten noen form for registrering.

Slik regner jeg med det forblir på den fronten, og så får heller pc slite med sine utgiveres forsøk på en løsning på pirat problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det kommer til å bli sånn for konsoller jeg heller med det første. Men pga blant annet EA og EPIC (tror jeg) er lei av at spill blir solgt brukt osv, så vil de putte inn noe som kan kun brukes en gang (aktiveringskoder til innhold og slikt) for å gjøre det mer fristende å kjøpe et helt nytt spill.

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

 

RA3 krever onlie activation før du begynner å spille såvidt meg bekjent.

 

AtW

 

Har RA3 og det eneste så skjer er at når du launcher spillet så får du beskjed om:

 

New game update avaliable, trykker du cancel så forsvinner den.

 

Hvis det plager deg at den dukke opp hvergang du er i main meny, så kan du legge til RA3.exe i firewall og blokkere den så slipper du noe mer pop up når du spiller.

 

Har du prøvd å installere spillet med nettkabelen frakoblet? Spillet trenger ikke å gå på entt etter første gangs aktivering.

 

AtW

 

Hvorfor skal jeg ta ut en kabel når jeg kan disable den i windows? Men det er offtopic, Har ikke aktivert den kom aldri opp for meg at eg måtte aktivere noe :O Spør kun etter å laste ned nyeste patch.

Lenke til kommentar

Vi kan vel alle være enige om at løsningen på pc pirat problemet, IKKE er å gjøre ting vanskeligere for de som ønsker å kjøpe tittlene lovlig.

Jeg ønsker heller færre tittler av kvalitet, enn den masse produseringen vi ser i dag, ikke rart de sliter med å oppnå høye salgstall på alt, når så mye av det er av laber kvalitet. EA er jo gjerne mesterne på å lage oppfølgere som selger på bølgen av første spillet, men som gjerne ikke duger til å samle støv på hyllen engang.

 

Du vil nok også se mer til online aktivering og gjerne at spillet blir låst til en konsol i fremtiden (var jo snakk på låsing på ps3, muligheten er der, bare ikke benyttet, enda...), er jo ikke snakk om at det ikke er endel piratkopiering til konsol nå. Spesielt xbox sliter vel endel, er ikke oppdatert på ps3 per dags dato, men betviler at de klarer å snike seg unna piratskipet i lengden.

 

Jeg liker steam veldig godt, eneste jeg savner, er muligheten til å brenne ut iso, så man har en backup. Må såklart få tilgang til nøkkelen spillet benytter også, så man kan legge inn igjen spillet på pcen om man sitter på hytta midt på fjellet uten inet. Men alt i alt, så fungerer steam veldig bra i dag, kommet en lang vei fra den bugga starten de hadde.

 

Edit: Det faktumet at spillet spør om du ønsker å oppdatere, er jo et tegn på at spillet har vært online. For alt du vet, er det blitt registrert en aktivering på din pc id.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Ja er vel flere spill som gjør dette når de samtidig inneholder online del?

Men rene singleplayerspill, uten noen form for online har jeg aldri hørt om du må ha nett for å installere.

Mass Effect... rent singleplayerspill, men bruker Securom 7 med online-aktivering. Bioshock har vel heller ikke online-spilling, og det bruker samme DRM.

 

Det vil si, du må ikke ha nett for å installere dem, men du må koble deg til nett for å aktivere dem. Mass Effect kan du vel spille i noen dager før det krever at du aktiverer det, Bioshock tror jeg du må aktivere med en gang.

Må også huske at det ikke er kun EA som driver på slik. Half Life 2 kan ikke spilles hvis Steam er i frakoblet modus! Husker hvor jævlig mye jeg irriterte meg over dette når jeg var på påskeferie i Finland uten internett.

Lenke til kommentar
Må du ha steam for å spille hl2? Kan vel kjøpes som standalone spill?

 

Mener jeg også, men var vel slik om du kjøpte pakken som inneholdt Counter Strike Source osv at man måtte registrere deg?

Husker selv jeg måtte regitrere via Steam den gangen.

Jeg kjøpte en pakke som inneholdt Half Life Source, Half Life 2 og Half Life 2 Episode One og jeg måtte aktivere via Steam! Bare så det er sakt så har jeg ingen problem med å starte CS 1.6 i Steam når den er i frakoblet modus.

Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle at de blir kasta ut. At folk som ikke eier sosial kopetase for 2 øre, og som samtidig krever å få bruke denne minimale kompetansen (ved å skulle hevde seg på forum) burde blitt fratatt muligheten, og fått bot (ie. ikke få spille).

 

Jeg stiller meg 100% bak muligheten til å kicke folk fra hele spillsystemet hvis de ånser seg.

Lenke til kommentar

 

Har du prøvd å installere spillet med nettkabelen frakoblet? Spillet trenger ikke å gå på entt etter første gangs aktivering.

 

AtW

 

Hvorfor skal jeg ta ut en kabel når jeg kan disable den i windows? Men det er offtopic, Har ikke aktivert den kom aldri opp for meg at eg måtte aktivere noe :O Spør kun etter å laste ned nyeste patch.

 

Jeg skjønner jo hvorfor du ikke har gjort det, men poenget er at du har vært på nett når spillet ble installert, så det kan derfor fint hende spillet ble aktivert, uten at du merket det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det skulle bare mangle at de blir kasta ut. At folk som ikke eier sosial kopetase for 2 øre, og som samtidig krever å få bruke denne minimale kompetansen (ved å skulle hevde seg på forum) burde blitt fratatt muligheten, og fått bot (ie. ikke få spille).

 

Jeg stiller meg 100% bak muligheten til å kicke folk fra hele spillsystemet hvis de ånser seg.

 

Jeg irriterer meg ikke mindre over dårlig oppførsel på forum og i MP spill, men å gå så langt som å banne dem fra et spill som er kjøpt og betalt kan jeg aldri støtte.

 

Hvem er det som bestemmer hvor grensen går? En random moderator som misforstår de reglene han er satt til å håndheve (som i dette tilfellet?)

Et EA "politi", hvem klager man til? Hvem kontrollerer dette? Det som oppfattes tåpelig og dumt for deg behøver ikke å være dumt for meg.

 

Jeg vil heller tålerer alle forum- og MPtrollene i hele verden på generelt prinsipp enn å måtte stenge en av dem ute.

(Men er for implementeringen av gode /ignore funksjoner)

Lenke til kommentar
Det skulle bare mangle at de blir kasta ut. At folk som ikke eier sosial kopetase for 2 øre, og som samtidig krever å få bruke denne minimale kompetansen (ved å skulle hevde seg på forum) burde blitt fratatt muligheten, og fått bot (ie. ikke få spille).

 

Jeg stiller meg 100% bak muligheten til å kicke folk fra hele spillsystemet hvis de ånser seg.

Det ville vært idiotisk, skal elkjøp komme og ta\ødlegge tv'en din for det du oppførte deg som en tosk på elkjøps forum. Nei sånt ville jo vært ulovlig, rett er det uansett ikke. Kicke\banne fra et forum er greit men det er det eneste.

Lenke til kommentar
Det skulle bare mangle at de blir kasta ut. At folk som ikke eier sosial kopetase for 2 øre, og som samtidig krever å få bruke denne minimale kompetansen (ved å skulle hevde seg på forum) burde blitt fratatt muligheten, og fått bot (ie. ikke få spille).

 

Jeg stiller meg 100% bak muligheten til å kicke folk fra hele spillsystemet hvis de ånser seg.

Det ville vært idiotisk, skal elkjøp komme og ta\ødlegge tv'en din for det du oppførte deg som en tosk på elkjøps forum. Nei sånt ville jo vært ulovlig, rett er det uansett ikke. Kicke\banne fra et forum er greit men det er det eneste.

 

Nå er det ikke en folkrett å få komme inn på serverene dems, selv om du har betalt for spillet da.

Online er de nødt til å ha en viss kontroll på hvem folk er og om noen oppfører seg tulling kan de stenges ute.

 

Sperring av singleplayer spill er totalt feil ja, men det er det jo delte meninger om det lar seg gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det skulle bare mangle at de blir kasta ut. At folk som ikke eier sosial kopetase for 2 øre, og som samtidig krever å få bruke denne minimale kompetansen (ved å skulle hevde seg på forum) burde blitt fratatt muligheten, og fått bot (ie. ikke få spille).

 

Jeg stiller meg 100% bak muligheten til å kicke folk fra hele spillsystemet hvis de ånser seg.

Det ville vært idiotisk, skal elkjøp komme og ta\ødlegge tv'en din for det du oppførte deg som en tosk på elkjøps forum. Nei sånt ville jo vært ulovlig, rett er det uansett ikke. Kicke\banne fra et forum er greit men det er det eneste.

 

Nå er det ikke en folkrett å få komme inn på serverene dems, selv om du har betalt for spillet da.

Online er de nødt til å ha en viss kontroll på hvem folk er og om noen oppfører seg tulling kan de stenges ute.

 

Sperring av singleplayer spill er totalt feil ja, men det er det jo delte meninger om det lar seg gjøre i det hele tatt.

 

Dette er jo snakk om å ikke kunne spille singleplayer. g hvem er det som har delte meninger om det lar seg gjør? Det er jo åpenbart teknsik mulig, det er lagt pp til det i endel spill, de kan når som helst implmentere det om de ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel hittil er det vel avdanka 360 spill på pc som gjør dette, og RA 3 var jo bare en patch man kunne velge å la være.

Ser ikke helt at det lar seg gjøre så lenge du holder deg på maskina di og spiller offline.

 

Og konsollene som igjen dette også gjelder, kommer det ikke til å skje at slike system innføres..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Vel hittil er det vel avdanka 360 spill på pc som gjør dette, og RA 3 var jo bare en patch man kunne velge å la være.

Ser ikke helt at det lar seg gjøre så lenge du holder deg på maskina di og spiller offline.

 

Og konsollene som igjen dette også gjelder, kommer det ikke til å skje at slike system innføres..

 

Eh, nei? RA3 og bioshock er allerede nevnt. At det bare er en Patch i RA3 er det absolutt ingenting som tyder på, det er en brukes spekulasjon, som ikke er verifisert med å teste å installere uten nett. Mens det er sagt et utall andre steder at det trenger aktivering, også av utgiverene selv. Det er ikke noe prblem å kreve online aktivering for å spille, jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være så vansklig å skjønne at det er teknisk mulig. At det ikke kommer til å skje på konsoller vil jo vise seg, jeg er desverre ikke så optimistisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei men da står vi kanskje på hver vår side, hvor jeg velger å se lyst på fremtiden, mens du venter på verre tider.

 

Teknisk er det nok kanskje mulig ved selve installeringen å kreve nett, men vil utgiverne benytte seg av dette så mye?

Jeg tviler da det er å skyte seg selv i foten økonomisk, og spill som inneholder online del er jo naturlig trenger en form for registrering.

Kanskje derfor det kun er gamle 360 porter som benytter seg av slikt, da de allerede har tjent penger. hva vet jeg..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Nei men da står vi kanskje på hver vår side, hvor jeg velger å se lyst på fremtiden, mens du venter på verre tider.

 

Teknisk er det nok kanskje mulig ved selve installeringen å kreve nett, men vil utgiverne benytte seg av dette så mye?

Jeg tviler da det er å skyte seg selv i foten økonomisk, og spill som inneholder online del er jo naturlig trenger en form for registrering.

Kanskje derfor det kun er gamle 360 porter som benytter seg av slikt, da de allerede har tjent penger. hva vet jeg..

 

Det er ikke kun gamle 360-porter, RA3 og Bioshock er jo allerede nevnt, utviklerene benytter seg av det i dag allerede! Det virker som du ser bort ifra realitetene her.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du virker ikke å lese hva jeg skriver heller nå da.

Det er sikkert mulig sier jeg, men jeg tviler på så mange vil benytte seg av det.

2-3 spill er ikke veldig mange vil jeg si..

 

Jeg leser hva du skriver, og ganske mye av det du har skrevet er beviselig feil, selv etter at annet har blitt påpekt, det er det jeg mener med at du ser ut til å ville se bort ifra realitetene.

 

Ellers så får vi se, det er mer enn 2-3 spill som benytter seg av aktivering, og det er ganske store komersielle spill det er snakk om. Personlig håper jeg det slår tilbake, slik det har gjort bla på musikk, men det vil jo tiden vise. Det beste hadde vært om de skjønte hvor idiotisk slik framferd er.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...