Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte inn hos bestekompis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Lokk henne med at det blir Bowling under Futura (gamle Europris) snart!

 

OT: Hvordan er det med besteforeldre i Kristiansund? Mulig at dette har kommet fram tidligere i tråden, men i så fall har jeg ikke fått det med meg. Men hadde du kunnet flytte hos noen besteforeldre, tante, onkel o.l. dersom de er normale mennesker, så hadde du i alle fall fått være i Kristiansund og livet ditt der?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg har hele slekta til faren min som bor rett ved Molde..Det kan kanskje bli en mulighet, jeg vet ikke... I Kristiansund bor bare onkeln min, men han er tidligere alkoholiker med en ødelagt bukspyttkjertel..Han er grei dog..

 

Veit ikke helt om jeg kan flytte inn til faren min. Vet ikke helt hva han vil si, og hva mamma vil si.. Pappa var alkoholiker før osv, men han har skjerpa seg nå og han har en sykdom i levra pga det. Han er faktisk grei.. Får se..

Lenke til kommentar

Men, om du søker deg inn på skole i Kristiansund, og kommer inn (noe du gjør om du forklarer situasjonen din), kan du jo flytte til din kamerat.

 

Jeg bodde hos en kamerat i ca 6mnd på grunn av de samme greiene som du snakker om.

 

Jeg har også hatt en kamerat boende hos meg i over ett år på grunn av ymse ting. Dette var i 15-17årsalderen.

Lenke til kommentar

De MÅ vel ikke det..? Skolen kan jo bare sende div. papirer til moren din i kongsvinger..?

 

Foreldrene til kameraten din må ihvertfall ikke være ofisielle verger for at du skal kunne bo der..

Hva jag hadde gjort om kameraten dins familie går med på det; Flytt opp dit sporenstreks, og tenk på alt annet etterpå. Få ting litt på avstand osv, kom deg inn på skolen der oppe og slikt, så går det seg nok til.

 

Men.. Vil moren din være igjen der, i det forholdet? Og føler du du deg trygg på å la henne være der med ham?

Jeg så for meg det beste kanskje var å få henne med seg, om ikke til kr.sund, så hvertfall bort fra denne fyren..?

Lenke til kommentar

Ah, skjønner.. Men har hun fryktelig mye imot at du flytter tilbake?

Om hun ikke har det, trenger du ikke tenke papirer og barnevern og sosialen og alt det der, da er det strengt tatt bare flytte opp, og få enten borteboerstipend eller at din mor betaler foreldrene til kompisen din et avtalt beløp i mnd..

 

Ingen grunn til å blande myndighetene inn i dette om alle er enige..

Lenke til kommentar

Hm...Jeg skal snakke med mamma om det seinere idag..Det der var faktisk en god ide..Jeg er så drita lei av å være her ass, lurer på om jeg bare skal si at jeg ikke orker mer, og slutte på skolen her, også bare ta med meg alle klærne mine osv opp dit og fløtte dit.. Orker ikke mer her nå..

Lenke til kommentar
Ganske trist å høre dette, i og med at jeg vet hvem du er.

Trodde du hadde fått deg mange venner her allerede?

 

Vet du hvem jeg er? Bor du i Kongsvinger eller noe? :o

 

Og ja..jeg har endel venner her, men det er ingen jeg henger med på fritiden eller noen jeg snakker om dette med..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hm...Jeg skal snakke med mamma om det seinere idag..Det der var faktisk en god ide..Jeg er så drita lei av å være her ass, lurer på om jeg bare skal si at jeg ikke orker mer, og slutte på skolen her, også bare ta med meg alle klærne mine osv opp dit og fløtte dit.. Orker ikke mer her nå..

Nå kan du nok ikke slutte på skolen siden du kun går i 10. klasse og skolen derfor er obligatorisk.

Lenke til kommentar
politiet burde ihvertfall fjerne den hagla vekk fra han typa før han finner på å gjøre noe ordentlig ugang.

Så lenge den er låst inn i et våpenskap, han har lisens og ikke noe på rullebladet tviler jeg på at politet kommer til å gjøre det.

alkohol og våpen hører ikke sammen, en med rusrpobleMer skal ikke ha lov til å ha våpen, da vil politiet inndra våpenet og eieren risikerer å miste sin tillatelse for våpne resten av livet.

 

problemet er at den typa finner frem til hagla når han er dødrukken. kjnte til eN person som gjorde noe lignende, bare han hadde pistol og han mistet våpnene sine med engang.

 

så om ikke politiet har gjort det her også så er det på tide. fordi dette er tydeligvis ingen edruelig person som er egnet for våpenbesittelse.

Lenke til kommentar
politiet burde ihvertfall fjerne den hagla vekk fra han typa før han finner på å gjøre noe ordentlig ugang.

Så lenge den er låst inn i et våpenskap, han har lisens og ikke noe på rullebladet tviler jeg på at politet kommer til å gjøre det.

alkohol og våpen hører ikke sammen, en med rusrpobleMer skal ikke ha lov til å ha våpen, da vil politiet inndra våpenet og eieren risikerer å miste sin tillatelse for våpne resten av livet.

 

problemet er at den typa finner frem til hagla når han er dødrukken. kjnte til eN person som gjorde noe lignende, bare han hadde pistol og han mistet våpnene sine med engang.

 

så om ikke politiet har gjort det her også så er det på tide. fordi dette er tydeligvis ingen edruelig person som er egnet for våpenbesittelse.

Så ikke at han hadde rørt våpene mens han var påvirket av alkohol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...