Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte inn hos bestekompis?


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg vil bare fortelle hele historien min her på nettet, så dere får med dere sammenhengen..

 

Altså..Det hele startet med at mora mi møtte en type på nettby.. De møttes og vi bodde da i Kristiansund, og han i Kongsvinger. Han var veldig grei og jeg likte ham..Så mamma spurte meg i sommer om jeg ville flytte til Kongsvinger, da sa jeg ja, for jeg var dritt lei av Kristiansund og hadde en del uvenner.. Så begynte jeg å angre... Jeg så at jeg fikk mer og mer venner, og ble bedre kjent med folk i Kristiansund. 2oktober fikk møtte jeg en jente på en elevkveld... Dagen etterpå, også siste dagen min i Kristiansund, ble vi sammen.. Jeg dro på en 10dagers Polentur og mamma skulle flytte til Kongsvinger imens jeg var der. Da jeg var i Berlin, de siste dagene av turen, så ringte jeg mamma. Da satt hun på Krisesenteret i Kongsvinger, for kjæresten til mamma ble helt psyko i hodet, han drakk og hadde hagle og kniv med seg (Han drakk 2 flasker brennevin!) Før har jeg opplevd mye alkoholproblemer, da min far var også alkoholiker før. Da jeg var på vei hjem til Norge igjen, så hentet mamma meg på Kløfta, så tok vi buss til Kongsvinger, der vi bestemte oss for å flytte inn hos han alikavell.. Ting gikk bra, men 2 uker etterpå så begynte han å drikke igjen (på fredag).

 

Nå har jeg vært på Krisesenteret her i Kongsvinger siden fredag, og jeg er dritt lei av alt.. Det eneste bra jeg har i livet mitt er kjæresten min, som er verdens beste støtte.. Mamma spurte om jeg kunne flytte inn hos en kompis i Kristiansund også, og jeg spurte han. Foreldrene hans sa ja, og jeg ble kjempe glad... Igår var mamma på sosialkontoret og snakket med de om jeg fikk flytte.. De måtte sjekke foreldrene hans opp, de er ganske rike og en veldig bra familie.. Jeg må også snakke med rådgiveren på skolen min om dette...

 

Jeg bare ville få ut historien min og bare snakke med noen om det her.. Jeg håper dette går bra, og hva er egentlig sjansen for at jeg får flytte inn til bestekompisen min? Jeg skal IHVERTFALL ikke gå hele 10. klasse her i Kongsvinger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw.. Var på skolen og snakka med rådgiver idag.. Han sa at jeg må få lov av mora mi, og det får jeg mest mulig. Det må også gå igjennom barneværnet fordi de "nye" foreldrene mine må f'eks komme på konferanser osv..

 

Noen som har fått lov til noe av dette før og veit om dette kan gå bra? Jeg veit faen ikke hva jeg skal gjøre visst jeg ikke får lov til å flytte tilbake..!

Lenke til kommentar

Det skal nok gå kjempe bra!!!

jeg (og min familie) har nettopp tatt imot min gamle nabo og min bestevenn! vi fiksa pass for 2 dager siden, skal opp til sosialen for å skaffe penger! :D så han får betalt litt ut av seg:P

 

så blir det vel til å skaffe jobb :)

 

---

 

 

finnes ikke noe bedre enn å ha en drit god kamerat hos seg hver dag:) jeg savner ikke stillheten iallefall

 

----

 

trur at du kommer til å få det kjempe bra jeg! går nok som en drøm :)

Lenke til kommentar

Nå ble også jeg glad pga du ble glad!:D hehe.. livet er hærlig!

 

---

 

Han måtte ikke gå gjennom noe som helst..

han som flytta til meg kom fra sverige, eneste han trengte å fikse var fødselattest og pass.

 

om flyttingen går mellom mora di og mora hans, så er det ikke noe stress trur jeg.

 

du får vel støtte fra sosialen du også vil jeg tru(til du får deg jobb)

Endret av probin
Lenke til kommentar

Det blir jævla kjipt visst det ikke går da.. Altså, jeg snakka mye med rådgiver osv, og jeg skal prate endel med mamma etterpå, og skal få hu til å snakke med foreldrene til kompisen min.

 

Håper virkelig dette går! Jeg klarer ikke vente til jeg får sett vennene og kjæresten min igjen..

 

Mora mi sa til rådgiveren at jeg skulle gi Kongsvinger en sjanse til, men det kommer ikke på tale, jeg dropper ut av skolen visst jeg må gå her mer!

Lenke til kommentar

Kongsvinger suger.. Strengt langt til helvette langs ei elv, som gjør byen ganske lang, og og det er langt å gå til ting.. Miljøet er faen ikke bedre, narkotika OVERALT! Jeg har bodd her i 3 uker og veit hvor man får tak i det.. Byen byr faen ikke på noe heller, de har ikke Carlings engang her, må dra til Sverige da..

Lenke til kommentar

Typisk meg..

 

Mamma var på sosialkontoret idag.. Faen. Eneste måte å bo der nå er å flytte på barnehjem(eller Ungdomshjem).. Faen, hvorfor må dette skje meg? Hva i helvette har jeg gjort, hvorfor må dette gå utover meg? Dette er min mors og hans sin feil, ikke faen om det er min feil..

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at, det er den siste muligheten for meg å bo i Kristiansund, tror jeg?

 

Mamma var ihvertfall på møtet, barnevernet var der, og nå er det bare de sin sak, ikke sosialkontoret.. Så vidt jeg fikk med meg så sa mamma det at den eneste muligheten for meg nå er å bo på barnehjem.. Jeg fikk nesten kjeft får at jeg har blandet inn barnevernet.. Jeg skjønner ikke hvorfor hu vil at jeg skal bo her, når jeg ikke vil det engang, og jeg flyttet hit imot min vilje!?

Lenke til kommentar

Unnskyld meg men hvorfor skal på død og liv morra di bo ett sted som hun kun flytta til pga en nettby-kar som ikke var bra for hun som hun måtte forlate?

 

Kan hu ikke pelle ræva si hjem der dere kommer fra igjen da og ikke bare tenke på seg sjæl!! Virker jo som hu ikke tenker så veldig mye deg i denne situasjonen.. sånn det ser ut her hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...