HellandB Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Last ned nyeste version av steam her Jeg har brukt steam til å spille cs. 1,6 med i mange år, men aldrig tenkt over hvilket potensiale programmet har. Her en dag tok jeg en nermere titt på funksjonene, og fant ut at det var mye mer en et program du må ha for å spille cs. Her er en liten guide over hva du kan bruke steam til. Instant messageing: - Som msn, kan chatte og bruke voice. - Du ser om vennene dine er logget på og om de spiller - Du kan se statistikk om hvor mye du har spillt de forskjellige spillene - Endre meldingslyd? Se her Steam Community: - Vennenettverk litt som facebook - Kan lage din egen profil, legge til venner, melde deg inn i grupper. - Du kan se Spillstatestikk for de 14 siste dagene. (mer statistikk på steampowered.com) Snarvei til å spille spill: - Du kan legge til "non-steam" spill, og spille dem fra steam. - Viss du spiller spillet igjennom steam kan alle se når du spiller, og du kan også chatte in-game. - Dette er en fin måte å organisere spillene på, ha alle snarveiene samlet på en plass. Laste ned, prøve og kjøpe nye spill - Det ligger mange spill ute på steamplatformen, mange av disse kan du laste ned gratis eller du kan kjøpe den igjennom steam sin egen onlinebutikk. - Erfaringer med Steam Store. Gaver og gjestepass - Du kan kjøpe et spill til en kompis, eller sende en testversion slik at dere kan teste spillet på likt. Skins - Du kan endre din steam-skin - innstillinger -> grensesnitt -> <standardskall> - Last ned nye skins - eks. Cathgamer skin Jeg lurer på om det er noen kule steam funksjoner jeg har gått glipp av? Kom med innspill! Jeg har noen spørsmål rundt steam: - Hvordan lage egne skins til steam? - Er det mulig å forbedre kvaliteten i voice (er dårlig i forhold til ventrilo)? FAQ Troubleshooting : Hva om jeg skal ha steam på ny pc? Steam fungerer som en portefølje. Alle spill du kjøper der følger med brukeren din. Du kan logge på en hvilken som helst maskin og laste ned de spillene du måtte ønske som du har kjøpt. Hvordan flytte steam innstalasjonen: Se steampowered.com Forum Problemer med å koble til steam? Les her. Evt. 1. Gå inn i steam mappa og finn en fil som heter Clienregistry.blob. 2. Slett denne filen. Når du nå starter steam på nytt så vil det komme opp "steam is updating". (Virker ikke dette må du slette Steam.dll og prøve på nytt.) Siste løsning: Last ned steam på nytt. Ulemper: mister maps, og stasj. Må laste ned spillene på nytt som kan ta tid. Steam Ticket expired? Delete clientregister.blob i steam mappa og restart Steam, løser det ikke problemet, restart pcen. (ps. da må du skrive inn steampassord på ny.) Endret 8. januar 2009 av KlikkaMongo
askldkalssda Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Steam har et bra potensial! Men jeg er forbanna og hvor tregt og lite responsivt det er. De burde heller satse alt på stabiltet og ytelse. Jeg driter egentlig hvordan det ser ut. Jeg mer opptatt av at jeg ikke måte år på å få opp spill, år på å få opp steam etc. etc..
HellandB Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Ja, det er merkelig at det skal ta så lang tid. Det virker som det er måten steam kobler seg opp til programmet for å kjøre det på internett som er problemet. Jeg har lagt inn a snarvei til fks. Counterstrike LAN version, det starter med en gang jeg trykker på snarveien i steam, kommer ikke opp sånn loading som det gjør med internett versionen, kanskje det er mulig å gjøre noe med det? Jeg vil også si at de har komt seg med tregheten i menyene og slik, husker når det Community greiene kom, da var det tregt å navigere, men jeg må si de har komt seg. Håper de forbedrer det enda mer i neste version!
askldkalssda Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Steam ingame er ille... hvertfall når du skal sjekke ut spillere og sånnt. Men! Jeg klager litt mye nå! Jeg kunne ønske alle la ut spillene sine på Steam! For det er egentlig utrolig bra konsept!
HellandB Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Jepp, håper de kommer med en ny version som fikser det snart:) Jeg sitter å håper på blizzard skal joine steam! Hadde vært nice!
Lukilock Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det som er mest tragisk med steam er overføringshastigeta når du sitter på LAN og joiner en server som du ikke har banene til! Å sitte å overføre baner med 1.6kb/s på et Gigabit nettverk er jo helt idiotisk. Satan å det irriterer meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå