Gå til innhold

Anmeldelse: Far Cry 2 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken platform har best grafikk?

PS3, XBOX 360 eller PC (med best grafikkort,GTX 280)

 

I Farcry 2 da, selfølgelig!

 

at du i det hele tatt kan spørre.. en ny pc vil alltid kunne kjøre høyere oppløsning, mer anti-alasing osv osv enn en konsoll som er flere år gammel :)

Vil og tru at teksturene på pc er mer detaljerte, og kanskje view distance detail og sånt er høyere..

Lenke til kommentar

Repetetivt og fullt av logiske brister/dårlig AI.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de har valgt å gi ut dette spillet under Far Cry navnet, spillet har jo absoulutt ingen ting å gjøre med det orginale Far Cry.

8/10 var raust, jeg hadde gitt det 4/10

Lenke til kommentar

Må si at min mening er at dette spillet max fortjener en 7'er

Hvorfor?

  • - Bilene går alt for sakte. Til den grad at det føles urealistisk og at du "sitter fast i 2 gir" og i en enorm verden er nok transportmiddel ett viktig element.

  • - Mangel på covermodus. Hvis du har spillt feks R6 i det siste eller en rekke andre fpslignende spill så har du sikkert merket hvordan en liten vegg av mur kan redde livet ved ett enkelt knappetrykk. Er ikke mange murer osv å gjemme seg bak i den flotte jungel, savanne, ørkenverden Far Cry 2 er bygd rundt.

  • - Vet det har blitt diskutert at fienden tåler for mye men har ikke merket så mye av det pga jeg har for det meste holdt meg til sniperrifla og må si det er utrulig hvordan noen kan dø av å bli truffet ytters på fingeren eller tåa.

  • - Ikke støtte for å lage maps med Ai-styrte bots og baner med flere sprengbare objekter enn 16. Og når du legger ut en god del objekter, kan du oppleve at noen objekter du har feks lagt opp i luften til å falle ned at de blir "låst" i luften.

  • - Føler også det kunne vært en del flere våpen og modifikasjoner til våpenene. Så vidt jeg har fått med meg er vi i Afrika nåtid under en lite krig med våpenhandel som tema. Da burde alle unnskyldninger hvorfor ikke det er flere våpen i verden være borte? Iallefall synes jeg.

  • - Sykt raske respawn og vaktposter du har "utforsket" blir ikke ubemannet.(Iallefall for ei stund kunne ha latt seg gjøre)

  • - En lite siste punkt der jeg lurer på hvilken effekt mutteren på radiatoren til visse biler i Far Cry har såpass vitale funksjoner for bilen at når du skrur på den så er alt ok? Okey skal gi dem skryt at dem er orginale og vil gjerne se mer, men mer realistisk form for bil reparering on the road.

Alt dette kan jo selvfølgelig bli ordnet av en patch men finner disse kriteriene såpass viktig at en 10'er er ute av synet og toppsjiktet glipper så vidt i fra. Ville nesten ta med at Far Cry 2 er for stort men det blir som å klage for at man fikk for mye is til dessert, og det er bare det første punktet så gjør Far Cry 2 smertelig stort. For meg og kompiser som leker rundt med Far Cry 2 har meste av morroa vært å leke seg med Map Editoren(Propantank and Buggyrace anyone?). Jeg har selv spillt enspiller helt til andre øya og ved første mainquest der jeg må dra halve mappet for å fikse noe så gav jeg rett å slett opp.

Historien, grafikken, atmosfæren og generelt det meste fungerer veldig flott men er bare de nevnte punktene som sniker Far Cry 2 ned fra toppers spill og slenger den på ganske ok haugen.

 

Noen flere som er enige med mine trøtte klokken 5 om morgen meninger?

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk finner så mye som plutslig er galt med dette spillet jeg?

 

Manglende cover får dette spillet pes for over her, mens jeg regner med COD serien er konge uten noen form for cover??

Flammer ser crappy ut som en annen skrev.. Seriøst?? Hvilket spill leverer bedre flammer ??

Folk spiller ikke lenge før de skal ut på det store nettet å klage, for svært mange sier de ikke gadd mer en noen timer.

Vel da har man gått glipp av mye god action i flotte omgivelser, og man har ikke mye grunnlag for å si det ene eller andre.

 

Ingen must å måtte ta sideopdrag som jo er de som er ensformige, så hvis dette var så plagsomt ville jeg vel heller latt være å ta de. Våpenoppdragene er raskt gjort unna om du vil ha disse, og ikke kjedelige nok til å legge bort spillet.

 

Dette spillet minner meg om Assasins Creed på et punkt, og det er å følge med på hvordan det blir en netttrend å finne feil med spillet, og folk finner på de merkeligste ting som er galt.

Her har man spilt x antall zelda spill som alle er dønn like, men jeg ser ikke folk legge bort dette av den grunn, eller slutter å spille langt mer repeterende spilltyper enn hva disse spillene representerer.

Ja det burde vært mer variasjon i sideoppdragene, men å legge bort spillet?? Your loss...

 

Største minus i spillet synes jeg er manglende mulighet for å gå på skikkkelig safari ettersom man ikke kommer opp små bakker, og diamant kofferter som ligger på steder man må være synsk for å nå til.

Grafikken på 360 versionen er i hvertfall konge, og ikke mye hakking å snakke om her. Noe jeg finner imponerende.

Folk tåler kanskje litt mye, men spiller man lenge nok får man våpen som også gjør dette litt bedre, og så hjelper det å treffe hodet.

 

Spiller fortjener i høyeste grad den 8 den fikk, og jeg synes karakteren er helt som forventet :thumbup:

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er enig med archongamer og dels uenig med ironmann

 

Noen av ironmann sine punkter var nok så meningsløse:

 

- det er ikke et super special ops stealth spill, mer en type åpen gunfight og Geriljakrig spill.

 

- det at moterene fikses foret er såvidt en bra ting. Ville du heller stoppe for full service. Kansje dytte bilen til nermeste bilverksted eller gå til dit du skal?

 

Men selvfølgelig er det alltid noe dårlig eller dumt med et spill. Jeg har ikke spilt et spill som jeg har syntes er perfekt på alle måter. Folk har forskjelig smak og alle liker ikke det samme.

Lenke til kommentar

Enig med archongamer og petrix her.

Virker egentlig som om at folk er mest ivrig etter å finne ting å irritere seg over. Synes selv dette er ett meget genialt spill. Flott grafikk, stabil framerate, tidenes beste spillflammer som sprer seg og etterlater død og fordervelse, enormt spillområde ganger 2.

Lenke til kommentar

Runna det i dag.. og må si at det har vært en fantastisk opplevelse, spessielt grafikkmessig!

Blir lei av kjøring ja, og vaktpostene, men ellers er det veldig morsomt. Jeg føler også at jeg gjør mye det samme hele tiden.. Drepe forskjellige folk på samme måte. Det kunne vært mer variasjon i oppdragene. Det er vel det eneste jeg har å klage på tror jeg.. Bra spill! (selv om det kommer til å støve bort nå som jeg har gjenomført det)

 

Når det gjelder det med at de tåler så mye, var ikke det et problem for meg. 12,7mm sniperen brukte jeg for det meste.

 

En fin detalj er gull AKen :)

 

Bra spill!

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Gameplay:

Dette føles som en typisk FPS uten noen som helst unikt framfor alle de andre FPS spillene jeg har spillt i løpet av over 10 års spilling. Man kan nesten ikke bruke landskapet til noe taktisk. Det er ingen fordeler med å bevege seg om natta og man får ingen følelse av å gjøre noe fornuftig. Surrer fram og tilbake den samme runden hele tiden uten at man får følelsen av å gjøre noe framskritt. AI gjør den samme rutinen hele tiden. Man kjører bare passe nært inntil en vaktpost og meier alle ned med MG'en på bilen. Føles veldig statisk og det er nesten ufattelig at man ikke kan bruke høydene til taktisk fordel eller at det er plassert FI på noen høyder for den saks skyld. Våpnene er, om ikke kjedelig, så kanskje litt simple eller enkle. En AG3 som man bare kan skyte på full auto er jo bare teit. Våpenet er alt for upresis også og sammen med full auto så blir det ganske ineffektivt. Ingen aim uten å måtte legge opp våpenet i skulderen er litt stilig og sånn det skal være. I en slik setting så har feks et lasersikte virkelig noe for seg som en oppgradering. Har ikke sett noe til det enda. En annen ting er at jeg ikke ser noen sammenhenger med de oppdragene jeg gjør kontra hva jeg egentlig er der for. For å si det sånn. Hvorfor ikke bare dra hjem, komme tilbake når man er fit for fight og gjør det man skal gjøre? Skjønner ikke storyen helt men greit nok. Bilene er helt greie imho men som noen nevner er det noe gærnt med farten. Det føles absolutt ikke som man kjører i 100(det ville strengt tatt vært for fort også). Malariagreia er bare irriterende.

 

Grafikk:

Fin grafikk som ser bra optimalisert for middels spille pc'er. Har en eldre AMD 939 basert PC med 4600X2 CPU, 2GB Ram og 9600GT grafikk og dette spiller fint. Slett ikke værst til en PC hvor basisen er godt over 3 år.

 

Lyd:

Tragisk! Veldig dårlig rettningsfølelse i spillet. Kan rett og slett ikke stole på ørene og da blir det slitsomt og litt kjedelig egentlig.

 

Teknisk:

Stabilt og helt greit installasjon. Har bare hatt en CTD, men det er visst vanlig som jeg har skjønt helt i starten.

 

Dette spiller får ikke mer enn 5,5/10 hos meg.

 

Edit:

Har endelig gjort meg ferdig med dette spillet og kan ikke si noe annet enn at det er gørr kjedelig. Dette ville vært rått for 5 år siden. I løpet av spillet er det ingenting som endrer seg rent spillemessig. Man gjør det samme om og om igjen. Føles som groundhound day hele greia. Oppdragene presenteres som kjempe viktige og spesielle men greia er at det er dønn likt det man har gjort alle de andre 100 gangene. Hadde spillet vært bare halvparten så langt, hadde det vært til det bedre.

 

Må også nevnes at våpnene føles elendig. Luftrifla er jo reneste 50 cal sniperbørse. Kan knerte hvem som helst på hvor langt som helst distanse. Ikke er det skuddtakt velger heller på noen våpen og det blir for enkelt.

Endret av Machz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...