Gå til innhold

– Skal slå World of Warcraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det blir i nærheten av KOTOR og KOTOR2 i en MMO verden kan dette faktisk ha en mulighet til å lykkes..

Dette vil komme helt an på hva man legger i å lykkes, og hvem som tar den avgjørelsen. Det er bare å glemme å få så mye som en fjerdedel av WoW sin spillermasse, så om det er målet vil det være en massiv fail. Om målet derimot er å lage et bra spill kan det hende de lykkes. Men liker ikke at WoW skal dras inn i dette. Det er ikke mulig å oppnå noe som helst så lenge det blir brukt som målestokk.

 

Wow har vært ute så lenge nå, at om noe skal konkurrere mtp. innhold og størrelse, burde de begynnt å lage SW for mange år siden. Når man etterhvert skriver 2010 (minst) når spillet eventuelt kommer ut er det ikke bra nok å ha et rammeverk av et spill, og så si at ting kommer etterhvert (som jeg synes flere MMOs har prøvd seg litt på. "Ingen MMOs er ferdige ved launch" sier folk. Og det går jo like bra hver gang.)

Lenke til kommentar

IGN har også vært på besøk hos BioWare.

 

Ray Muzyka, en av grunnleggerne av BioWare, nevner blant annet at de har hatt lyst å lage et MMO i et tiår, men at de var på jakt etter den riktige partneren, utvikleren og settingen som de nå har funnet i LucasArts, BioWare Austion og KOTOR-universet.

 

Dette er altså ikke noe "spontangreier" som mange har fått inntrykk av.

Lenke til kommentar
Hint: SW:TOR er *ikke* KotOR3.

 

Ellers hadde de simpelthen kalt det KotOR3? :)

SW: TOR er satt 300 år etter KOTOR og KOTOR2. Det er ikke akkurat "KOTOR3", men det er mer som WoW i forhold til WC-spillene vil jeg tro.

 

How does Star Wars: The Old Republic relate to Star Wars: Knights of the Old Republic?

 

Star Wars: The Old Republic takes place approximately three hundred years after the events of Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR). At the conclusion of the Jedi Civil War in KOTOR, Revan disappeared into unknown space in search of a great threat to the Republic, an expanding Sith Empire led by a mysterious Emperor who planned vengeance for his ancient Jedi enemies. Revan never returned from unknown space, but the Sith Empire did, kicking off a war with the Republic that lasted for decades. Now, despite the uneasy truce created by the Treaty of Coruscant, the tension among the divided star systems is threatening to once again tear the galaxy apart.

Lenke til kommentar

Blir ikke helt riktig sammenligning, da The Old Republic og KOTOR er nokså like spill da de begger er RPG, WoW og Warcraft er jo vidt forskjellige da det ene er RTS og det andre MMO, klart det er forskjell på MMORPG og RPG men er endel flere likheter der enn hva det er med WoW og Warcraft?

 

Når det gjelder historien i WoW så har jo den mange tilknyttninger med Warcraft, rettere sagt bygger jo alle Warcraft spillene (inklusive WoW) på samme historie.

Lenke til kommentar
Blir ikke helt riktig sammenligning, da The Old Republic og KOTOR er nokså like spill da de begger er RPG, WoW og Warcraft er jo vidt forskjellige da det ene er RTS og det andre MMO, klart det er forskjell på MMORPG og RPG men er endel flere likheter der enn hva det er med WoW og Warcraft?

 

Når det gjelder historien i WoW så har jo den mange tilknyttninger med Warcraft, rettere sagt bygger jo alle Warcraft spillene (inklusive WoW) på samme historie.

Da jeg brukte WC-WoW som sammenligning tenkte jeg veldig grovt sett.

 

Det blir laget et MMO av en populær spillserie som er lagt til samme univers og bygger på den samme historien.

 

Like greit å la være å sammenligne, blir stort sett rot når man begynner å trekke sammenligninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Haha - der fikk alle wow fans en kniv i ryggen, en følelse av å bli truet av en ny, uidentifisert art.

 

Spennende :) vi får se...

 

Bare release ikke kresjær med et annet spill, og at det hadde vært gratis i måneden (hvilket jeg ikke vet om det er ) + at SecuRom IKKE er med, så har det nok potensiale.

Skjønner ikke at folk faktisk tror at det er mulig og drive et bra MMO over lang tid uten monthly fee. Tror du det er gratis for Blizzard og drive WoW? Ja de tjener vannvittige menger med penger men ingen har ubegrensee resurser. Man trenger en fast inntekt på slike spill så man skal kunne utvikle patcher, flere servere flere game masters også lignende.

 

Tror Blizzard har tilnærmet ubegrenset med ressurser til spillutvikling. :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
F... HELE WOW KLUBBEN DERES... Gidd bruke masse penger på et spill som ikke er bedre enn pokemon på gameboy enn gang!

 

 

Her snakker vi et saklig og godt argumenterende innlegg! JEG ER SÅ J***** LEI AV SÅNNE SOM DEG!

Grinete barnestemme: "Jeg syntes spillet er dårlig, derfor er alle som spiller det idioter."

Din mening er ikke automatisk den rette, i bunn og grunn tror jeg bare du er en grinete fjortis som egentlig ikke mener noe om det, men bare vil ha noe å si mot folk som er annerledes enn deg...

 

//Blarcky

Lenke til kommentar
F... HELE WOW KLUBBEN DERES... Gidd bruke masse penger på et spill som ikke er bedre enn pokemon på gameboy enn gang!

 

Jaja se der ja, noe som har funnet caps knappen men ikke funnet ut hvordan man skriver sammenhengende og hvordan man bygger opp sine påstander.

 

Jeg skal gjøre som i Mario, gi deg en grønn sopp og et nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt at man ikke lager spill som er bedre enn WoW, man har sagt at man ikke lager spill som er mer populæreenn WoW.

 

Jeg spiller WoW, og jeg syntes AoC er et generelt bedre spill enn WoW, men jeg fortsetter med WoW, fordi jeg syntes det er morsommere.

 

AoC er mer gjennomført, penere grafikk og litt mer snacks, men WoW er morsommere for min del :p

 

//Blarcky

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...