Gå til innhold

Var spillene bedre før? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill var ikke bedre før i tida, det var bare det at det var så få spill på den tida og vi var ikke så ekstremt kravstor. Spillene som lages nå krever en ekstrem kvalitet for å være en suksess, det holder ikke med den standarden som var før.

 

Går man tilbake og anmelder gamle spill så finner man ut hvor elendig de er, "Angry Video Game Nerd" gjorde det, ble ganske underholdende :p

Lenke til kommentar
Fungerer dette på samme måte som Steam?

 

Takker :)

 

Ikke noe programvare ala Steam som må installeres. Laster ned rett fra siden.

 

Har vært med på betaen siden september, og har kun gode ord å si om opplegget. Rask nedlasting, ikke noe DRM, full XP/Vista-kompatibilitet, BILLIG, masse gode extras som følger med spillene(Redneck Rampage-soundtracket på mp3 <3), engasjert community og masse mer. Trampeklapp!

Lenke til kommentar
Det er noen titler som bringer gode minner ja, men det er ikke sikkert det hadde gjort det igjen?! Spilte et brett med Duke Nukem 3D på 360'en i går, og det rocka ikke så mye som da jeg var ung/yngre. Dog må jeg innrømme at det nok er en del konsepter fra enkelte eldre spill som kanskje fremdeles hadde gjort meg/oss glade, som MDK, Oni m.f.

Det dummeste man kan gjøre er faktisk å spille spill som man husker som "skikkelig bra" fra mange år tilbake. Oftest ødelegger man da de gode minnene man har og sitter igjen med spørsmålet: "hva i all verden var det jeg tenkte på den tiden?!?".

 

Jeg er ikke enig, mange gamle spill holder seg forbløffende godt, noen skuffelser er det såklart, men jevnt over er det bra saker.

 

Ellers liker jeg dette initiativet, det er en god ide. Prisene er også fine, 6 dollar er en helt fin pris for disse spillene.

 

Når det gjelder om spill var bedre før, så mener jeg kvaliteten er jevnt over bedre i dag, men man har jo skallet av møkka, man står igjen med de beste spillene fratidligere tider, det vi spiller nå er de beste titlene fra "gamle dager" og de holder seg bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spillene var i stor grad bedre før, om bedre fordi utviklerne ikke "kunne" release shitty spill, da det ikke fantes patching o.l.. Nesten nettopp rundet ufo1 og x-com2 (kjøpt via steam) på min Asus eee.

 

<3

 

(Selv om tech tree buggen i X-com2 fortsatt eksisterer ;) )

Endret av ALV
Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at teknologiske begrensninger tidligere tvang utviklerne til å spille på andre strenger enn i dag, og spilleren til å leve seg inn i spillene på en litt annen måte, så noe var nok bedre før. Men det er for all del mye som er bedre i dag.

 

Mange meget gode spill er ofte fortsatt bra, men det er mange som har tålt alderen dårlig ofte på grunn av at andre har løst problemet bedre senere og du vet dette.

Mye skremmende dårlig AI, manglende funksjonalitet osv. Dette gjelder også nyere spill men er mest slåene på gamle.

Desuten var du mye mindre kritisk når du var ung og kravene var mindre.

 

Ett gammelt spill jeg ikke har spilt er fallout serien. Kunne tenke meg å prøve den, dette forklarer også hvorfor jeg har endret syn på gamle spill. Nå er det mange gamle klasikere, for 10 år siden var det få.

Lenke til kommentar
Spill var ikke bedre før i tida, det var bare det at det var så få spill på den tida og vi var ikke så ekstremt kravstor. Spillene som lages nå krever en ekstrem kvalitet for å være en suksess, det holder ikke med den standarden som var før.

 

Går man tilbake og anmelder gamle spill så finner man ut hvor elendig de er, "Angry Video Game Nerd" gjorde det, ble ganske underholdende :p

 

Er også en forsjell på tidsepokene, i 1985 var det meget vanskelig å lage et godt dataspill pga tekniske begrensinger, stort sett begrenset til enkele platform spill med lite variasjon og manglende story. Vanligvis var spillene dritvanskelige på grunn av at utviklerene selv sto for testingen og vanskligere spill hadde lengere levetid.

I 1998 var teknoligien og erfaringene kommet så langt at det var fint mulig å lage pc spill som var bra etter dagens standard når vi snakker om story, AI, egenskaper osv.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig, mange gamle spill holder seg forbløffende godt, noen skuffelser er det såklart, men jevnt over er det bra saker.

 

Ellers liker jeg dette initiativet, det er en god ide. Prisene er også fine, 6 dollar er en helt fin pris for disse spillene.

 

Når det gjelder om spill var bedre før, så mener jeg kvaliteten er jevnt over bedre i dag, men man har jo skallet av møkka, man står igjen med de beste spillene fratidligere tider, det vi spiller nå er de beste titlene fra "gamle dager" og de holder seg bra.

 

AtW

Jeg utfordrer deg heg herved generellt ATWindsor: Om du tør å se "Det var Engang et Menneske(la oss si 4 episoder) og du fortsattt påstår at dette er Kvalitet og jeg elsker det som da jeg var liten",(forutsatt at du er født på søttitallet engang...) ja da står det 5 iskalde øl klare og venter på deg på en valgt bar i Oslo(forhåpentligvis i forbindelse med en weeekend).(Innen 6 måneder, untattt desember) For å gjøre det en smule mer interressant så MÅ jeg støtte AtWindsor sitt innlegg 1 gang hvis han/hun har bidrattt, uansett hvor syk dennes mening må være, og det koster MYE mer en noen øl... ;)

Hvis du ikke veldig fornøyd med det det så er tilsvarende antalll øl mine på din regning, men jeg forventer selvfølgelig din ærlige mening.(Og du må støttte min syke mening ;))

Deal?

(Faktisk så skal det sies at jeg ikke har settt nevnte serie av gitte årsak...)

Edit: Jeg føler at "Det var Engang Et Menneske" kan være representativt for både TV og spill innnefor en gitt epoke. Om folk ikke er enig så skal jeg ikke krangle på det.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Vice: Vov vov, man skal ikke rote med klassikerene.

Dvs, jeg har ikke sett "det var en gang et menneske", men jeg husker "Det var en gang livet" og den skulle jeg likt å se om igjen.

 

Tja, en del var bedre før, og mange eldre spill er like bra i dag.

Selv synes jeg ting var generelt bedre før grafikk racet kom.

I dag produseres det mye som ser bra ut, men resten av innholdet holder ikke mål.

Eller, kansje det bare er jeg som har blitt mere kresen.

Lenke til kommentar

Woho, Die by the sword! Gjett hvem som skal kjøpe seg det. Har cd'en av det ett sted her, men det er UMULIG å få til i XP eller Vista, så om jeg må betale 6 lusne dollar for at spillet skal fungere so be it. Om enn bare for de geniale kommentarene som blir slengt ut når man mister hodet eller en arm... Tror jammen jeg klinker til med 1nsane når jeg først er i gang også. Timevis av moro på lan med "politi og røver" modusen der en hadde flagget og resten måtte få tak i han stakkaren med flagget. Tror det er mange jeg kjenner som er med på en runde av det igjen ;)

Lenke til kommentar
Spillene var i stor grad bedre før, om bedre fordi utviklerne ikke "kunne" release shitty spill, da det ikke fantes patching o.l.. Nesten nettopp rundet ufo1 og x-com2 (kjøpt via steam) på min Asus eee.

 

<3

 

(Selv om tech tree buggen i X-com2 fortsatt eksisterer ;) )

Hehe var en bug i UFO også, hvis man nådde maks i en ferdighet, f.eks styrke, begynte den på null igjen, ganske irriterende når det skjedde med überhelten man hadde pleiet gjennom hele spillet... :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...