Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ca 2 timer siden gikk jeg meg et tur opp til kapitelberget (ruiner av en kirke her i nærheten). Da ba jeg til Gud og sa følgende: "Hvis du finnes, så gi meg et tegn, et tegn på himmelen. Amen"... Av en eller annen merkelig grunn var det noe som sa meg at jeg skulle se mot nord, men ingenting hendte på 5 minutter, dermed tenkte jeg: "ja ja, da var den saken oppløst." Deretter bestemte jeg meg for å dra hjem, men siden det var noe som sa til meg tidligere at jeg skulle se mot nord, så gikk jeg mot nord hjemmover (liten omvei). Da jeg hadde kommet mot midten av fotballbane (Storm), fikk jeg meg et totalt sjokk, for på himmelen nord for meg flagret det et nordlys! Et forbanna nordlys og jeg bor i Skien! Dette er også første gang jeg har sett et nordlys.

 

Vel, dette var tegn nok for meg: Gud finnes!

 

Siden jeg nå skal faste vekk ifra PCen min 30 dager, vil jeg ikke kunne svare på denne posten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør nå her min gode mann/kvinne!

Jeg har sett nordlys nede ved Kristiansand (sørlandet)!

Jeg ser ingen grunn til å bli religiøs av den grunn. Skjerp deg! Få deg et liv og ikke tenk på å bli religiøs. NYT LIVET og ha det morro :wink:

 

Vennlig hilsen:

En som gir deg en god råd

 

PS: Var nok bare flaks at det skjedde akkurat da!

Lenke til kommentar
Hadde du ikke mere å komme med??? Er du "religiøs"? Og dersom du ikke er det, hvordan kan da du vite at man ikke kan nyte livet å ha det morro som "religiøs"??

 

Beklager. Det jeg mente å få frem er at han/hun skulle ta det litt med ro. etter det jeg leste holdt han/hun på å gå av hektene! Sånt burde man ta med en klype salt. Greit, en person så nordlys i Skien. Sett det på sørlandet og hva så? Har det noe å gjøre med å bli religiøs?

 

Religiøs kan nyte livet som alle andre. Problemet er fanaktiske religiøse mennesker. Og han/hun holdt på å bli det.

 

Hvem faster 30 dager vekk fra PCen? Hallo???:o

Lenke til kommentar

Gud finnes.. ihvertfall trodde jeg det her igår når jeg kjørte hjem ifra Moss til Trondheim.. Lå i 130km/t i 90 sonen og plutselig er det en møtende bilist som blinker med lysene... Jeg roer ned farten og sannelig... der bak en sving stod politiet med laseren! Akkurat der og da trodde jeg både på gud/buddha/st.peter og øvre singsaker..

Lenke til kommentar
Beklager. Det jeg mente å få frem er at han/hun skulle ta det litt med ro. etter det jeg leste holdt han/hun på å gå av hektene! Sånt burde man ta med en klype salt. Greit, en person så nordlys i Skien. Sett det på sørlandet og hva så? Har det noe å gjøre med å bli religiøs?  

 

Religiøs kan nyte livet som alle andre. Problemet er fanaktiske religiøse mennesker. Og han/hun holdt på å bli det.  

 

 

Okay.... Da er jeg med.... Men hvis en person mener det var et tegn ifra Gud, og på den måten starter å tro at Gud virkelig finnes, så mener jeg at det er nok. Om andre mener at det er helt i tåka, så må de jo få lov til det, men de behøver ikke å prøve å omvende personen igjen forde!?!

men men.......... alle får jo si det de mener :)

Lenke til kommentar

Anyways hvis fyren gikk rundt i fjellet eller whereever han nå var og ba til gud så betyr det at han trenger noe å tro på. Noen mennesker fungerer bedre sånt faktisk. Bare se på foreldrene mine som gå i kirken hver bidige søndag og er skikkelig kristne og når eg husker kordan de var som ikke kristne så foretrekker eg at de skal være kristne.

 

Kristne kan ha det fett de og. Btw HELE familien min er kristne og eg er den eneste som ikke vil ha noe med religion å gjøre. :shrug:

Lenke til kommentar

Innlegget mitt ovenfor var egentlig ment som en halveis spøk, og hadde aldri til hensikt å komme med en begrunnelse ;-)

 

Mange religioner stiller visse krav til sine tilhørere, og noen av disse reglene er ikke alltid like morsomme å overholde. Jeg gidder ikke å bruke tid på å dra til kirken (ikke ved juletider engang) og enda mindre har jeg lyst til å kysse gulvet og messe Allahvers. Som jeg ser det så er all form for nytelse tabu i de fleste religionene, og ingen "straight" person kan leve et fullverdig liv uten å bryte noen av reglene. Nei, du (dere); den dagen jeg blir religiøs er når jeg er gammel, syk eller ligger for døden (legg inn og og eller etter/mellom hva som passer). Kanskje skal jeg bli tilhører av flere religioner og trossamfunn, sånn bare for å helgardere meg ;-)

 

Noe av det mest latterlige jeg har hørt fra Bibelen (det er ikke så mye jeg har "hørt" derfra :) ) er at hvis man får en på tygga så skal man vende det andre kinnet til. Det er mulig jeg er unik på dette området, men jeg ville bli pokkers til hevnlysten hvis det hadde hendt meg. Seff skal du slå (jævli) hardt tilbake :roll: . Faktisk så er bibelpraksisen ikke så veldig ulik fra norsk rettspraksis: Jeg kan drepe et par mennesker og si at jeg er lei meg, at jeg angrer (og klemme frem et par falske tårer i rettsalen) osv. for å slippe unna straff. Men dette gjelder vel bare for konger (som David) og andre rike, innflytelsesrike personer?

Lenke til kommentar
tror du har misforstått det der med å vende andre kinnet til. det er ikke nødvendigvis snakk om slag her, også om ord og følelser...

Akkurat! Mitt "svar" på det er også mer symbolsk ment. Hvis noen slenger dritt om deg, så slenger du dritt tilbake :-D Såklart kristendommen brukte slike utsagn til å "holde folk nede" og manipulere de allerede hardt prøvde hjernene slik at de slavisk fulgte "guds ord" (=en grådig prest)

Lenke til kommentar

Nå har det vel gått ca. 5 minutter.

 

Jeg satt her på jobben, bøyde ned hodet mitt, foldet hendene og ba gud om et tegn.

 

Jeg fikk for meg at jeg skulle gå bort til vinduet og se opp på himmelen (sikkert bare under påvirkning av Aderlig sin dype og rørende fortelling).

 

Så jeg satt meg bort og så opp på himmelen. Det er ganske fint vær i Bergen for tiden. Faktisk var det bare én liten hvit sky på toppen av himmelen idag. Det er ganske vindstille, til og med oppe i himmelen, så skyen stod nesten konstant på den samme plassen i den tiden jeg så opp.

 

Andre ting som skjedde:

[*]Siden reloadet seg selv og poppet inn igjen i tråden etter at jeg hadde postet den forrige posten.

[*]Noen ringte på personsøkeren min, men jeg har ikke ringt opp igjen, fordi jeg er litt opptatt nå.

[*]Personsøkeren begynte å varsle om lavt batteri.

[*]Jeg fikk en dårlig vits i mail.

[*]Skjermbeskytteren slo seg nesten på.

[*]En bil kjørte forbi ruten

[*]Telefonen til sjefen min ringte

[*]Jeg sjekket mobilen, men hadde ikke fått noen meldinger.

 

Kan noen lærde teologer, eller andre troende tolke disse signalene for meg?

 

Mvh

Jimmy Pop

Lenke til kommentar

Faktisk var det bare én liten hvit sky på toppen av himmelen idag. Det er ganske vindstille, til og med oppe i himmelen, så skyen stod nesten konstant på den samme plassen i den tiden jeg så opp.

 

Andre ting som skjedde:

[*]Siden reloadet seg selv og poppet inn igjen i tråden etter at jeg hadde postet den forrige posten.

[*]Noen ringte på personsøkeren min, men jeg har ikke ringt opp igjen, fordi jeg er litt opptatt nå.

[*]Personsøkeren begynte å varsle om lavt batteri.

[*]Jeg fikk en dårlig vits i mail.

[*]Skjermbeskytteren slo seg nesten på.

[*]En bil kjørte forbi ruten

[*]Telefonen til sjefen min ringte

[*]Jeg sjekket mobilen, men hadde ikke fått noen meldinger.

 

Kan noen lærde teologer, eller andre troende tolke disse signalene for meg?

 

Mvh

Jimmy Pop

 

[*]Den skyen betyr at det finnes bare en Gud og han blir hvor han er.(Skyen er et bilde på Gud. Skjønner?)

[*]At siden reloadet seg selv må ha vert Gud. Jeg har aldri sett noe liknende

[*]Personsøkeren som piper er for å vise at Gud bryr seg og har makt over teknologien.

[*]Utladet batteri er djevelens verk.

[*]Dårlig vits må også være djevelen

[*]At skjermbeskyttern gikk på var nok for å minne deg på at du har satt og latet deg lenge nok og du bør gå ut og forkynne evangeliet

[*]Bilen minner deg på at livet er fort forbi og du bør bli kristen nå

[*]Telefonen var fra sjefen, ikke Gud

[*]Ingen meldinger viser deg at et liv uten Gud er et liv uten venner

Lenke til kommentar

magi finnes ikke,

troll finnes ikke,

djevelen finnes ikke

og gud finnes ikke.

 

Alt dette er gammeldags overtro som burde vært forbudt.

Jeg kan godt skønne folkene i gamle dager, som ikke hadde videnskapelige beviser på at slike ting ikke finnes og at de måtte ty til andre forklaringer. Når vi mennesker ikke har noen andre forklaringer på ting, vil hjernen prøve å overbevise oss om at disse er riktige. Men i dag må man nesten forvente at folk begynner å tro på det som man har videnskapelige beviser på.

 

"gud har ikke skapt mennesket,

mennesket har skapt gud"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...