Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser på litt forskjellige nye telefoner, og av de med WM er HTC Touch HD et alternaltiv.

 

Jeg har aldri hatt en mobil med WM før, har bare så vidt testet ut noen telfoner. Av de jeg kjenner som har hatt eller har WM-telefon virker det alltid som det er noe å klage på.

 

Mitt intrykk er at det er litt tregt og uoversiktlig? Nå vet jeg ikke hvor mange oppdateringer det har kommet siden jeg prøvde en, og hvor omfattende de har vært, men hvordan er det nå? Er dere fornøyd med WM?

Lenke til kommentar

Jeg har HD, og det er langt fra så knotete som en del vil ha det til. Selv i Windows-menyene er det meste logisk lagt opp, og på HTC-telefoner er det lagt et "skall" (TF3D) oppå som gjør at de vanligste funksjonene er lett tilgjengelig. Det eneste som irriterer meg egentlig er at det tar lang tid å starte opp telefonen, f.eks. tar det flere sekunder fra jeg taster PIN-koden og til den er godkjent. Slike ting burde de virkelig greie å prioritere. Jeg har ikke noe problem med at et program kan ta flere sekunder å starte, men bruk av grunnleggende telefonifunksjoner burde skje umiddelbart. Totalt sett er jeg likevel veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Hei. er fersk på HTC og Windows mobil. Men jeg er på jakt etter 2 programmer som kunne ha gjordt livet litt lettere for meg.

  • Trenger en søkerfunksjon til kalenderen. Altså jeg kan søke etter Oslo gate, ja så kommer alle elementene opp som jeg har lagret i kalenderen min som Oslo gate.
     
  • Kalender med farger som fortsatt kan synke med Outlook.
     
  • Omregningsprogram

Lenke til kommentar
Hei. er fersk på HTC og Windows mobil. Men jeg er på jakt etter 2 programmer som kunne ha gjordt livet litt lettere for meg.
  • Trenger en søkerfunksjon til kalenderen. Altså jeg kan søke etter Oslo gate, ja så kommer alle elementene opp som jeg har lagret i kalenderen min som Oslo gate.
     
  • Kalender med farger som fortsatt kan synke med Outlook.
     
  • Omregningsprogram

 

Søkefunksjon til kalenderen: Start > Programmer > Søk > Velg "Kalender" under type og søk ivei.

Kalender med farger: Finnes masse kalender-programvare som sikkert har denne funksjonaliteten. Noen er: AgendaOne, Pocket Informant, ThumbCal. Har ikke teste noen av disse selv, men kan være verdt å sjekke ut.

Omregningsprogram: MSS Converter, ConvertIt

 

Google is your friend btw :)

Lenke til kommentar

Hei, er det slik at man kan få en outlook kalender inn på windows mobilen? (har en HTC HD). Den kalenderen som kommer default er ikke god å lese på, og det hadde vært fint om det fantes et originalt alternativ. I office-pakken på mobilen ligger jo bare word, excell, pwp og OneNote. Savner Outlook kalenderen, det hadde vært kjekt. Noen som har svaret?

Endret av tomfly
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker folk Opera Mini når Opera Mobile er bedre?

 

1. For Opera Mini er myyye raskere.

2. Opera Mini lar deg synkroniser, mot Opera (På dataen), bokmerker, lagret sider, speed dial og notater.

3. Kostnadsmessig (hvis du er uten wifi).

4. Lettere zoom på Opera Mini (kanskje fordi det er kun 1, -inn og ut-).

5. Lettere å bla i Opera Mini. Du får også frem en musepeker, visst du bruker DPAD'en, som gjør det litt lettere å treffe.

 

Det var det jeg kom på i farten. :cool:

Lenke til kommentar

Et par innlegg med off-topic og reklame er slettet. Vennligst hold dere til trådens tema, og det settes stor pris på at det rapporteres dersom man har mistanker om reklame framfor å kommentere dette i tråden.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

Har nå hatt HTC Touch HD en del uker - og er STRÅLENDE fornøyd!

 

Det er dog en "issue" som irriterer meg en del - håper noen kan gi meg en anbefaling her:

 

Når man skiver SMS, viser det bare en linje av det du selv skriver - mens meldingshistorikken og mottatt melding vies stor plass. Skal man da skrive en lengre melding synes jeg det er lett å miste oversikten / se skrivefeil. Finnes det en måte å få sms-svar til å skrives i en editor som man har når man skriver en ny melding?

 

Alternativt - har noen av dere testet et GODT 3. parts smsverktøy?

Lenke til kommentar
Har nå hatt HTC Touch HD en del uker - og er STRÅLENDE fornøyd!

 

Det er dog en "issue" som irriterer meg en del - håper noen kan gi meg en anbefaling her:

 

Når man skiver SMS, viser det bare en linje av det du selv skriver - mens meldingshistorikken og mottatt melding vies stor plass. Skal man da skrive en lengre melding synes jeg det er lett å miste oversikten / se skrivefeil. Finnes det en måte å få sms-svar til å skrives i en editor som man har når man skriver en ny melding?

 

Alternativt - har noen av dere testet et GODT 3. parts smsverktøy?

 

Jeg bruker Vito SMS-Chat http://iwindowsmobile.com/threaded-sms-messaging.html

Ideell sammen med Vito Zoomboard og Vito Fun Contacts ( du trenger denne for at kontaktene skal bli sortert fornavn, etternavn i SMS-Chat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...