Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå hatt HTC Touch HD en del uker - og er STRÅLENDE fornøyd!

 

Det er dog en "issue" som irriterer meg en del - håper noen kan gi meg en anbefaling her:

 

Når man skiver SMS, viser det bare en linje av det du selv skriver - mens meldingshistorikken og mottatt melding vies stor plass. Skal man da skrive en lengre melding synes jeg det er lett å miste oversikten / se skrivefeil. Finnes det en måte å få sms-svar til å skrives i en editor som man har når man skriver en ny melding?

 

Alternativt - har noen av dere testet et GODT 3. parts smsverktøy?

 

Du kan gjøre dette ved å endre på et html-dokument i windows-mappen. Altså boksen er ca 10%, som du kan gjøre om til 90%. Jeg har lest dette på nettet, og det virker supert. Finner det imidlertid ikke nå, noen andre som vet?

 

Problemet med et ekstra program for sms, er at det tar lang tid å starte opp. Hvis dette ligger i bakgrunnen går det raskere, men bruker med batteri?

Endret av Marcyss
Lenke til kommentar
Har nå hatt HTC Touch HD en del uker - og er STRÅLENDE fornøyd!

 

Det er dog en "issue" som irriterer meg en del - håper noen kan gi meg en anbefaling her:

 

Når man skiver SMS, viser det bare en linje av det du selv skriver - mens meldingshistorikken og mottatt melding vies stor plass. Skal man da skrive en lengre melding synes jeg det er lett å miste oversikten / se skrivefeil. Finnes det en måte å få sms-svar til å skrives i en editor som man har når man skriver en ny melding?

 

Alternativt - har noen av dere testet et GODT 3. parts smsverktøy?

 

Du kan gjøre dette ved å endre på et html-dokument i windows-mappen. Altså boksen er ca 10%, som du kan gjøre om til 90%. Jeg har lest dette på nettet, og det virker supert. Finner det imidlertid ikke nå, noen andre som vet?

 

Problemet med et ekstra program for sms, er at det tar lang tid å starte opp. Hvis dette ligger i bakgrunnen går det raskere, men bruker med batteri?

 

Html dokumentet er nok "thread_sms.htm", som du finner i windows-mappen.

Ved å endre "height" på denne linjen: inbox:content id="COMPOSESUBJECT" width="98%" height=35 spell... (det står 35 orginalt)

Men ved å endre "height" til heholdsvis 50 eller 70, vil resultere i at du får enten 2 linjer med 50, og tre linjer med 70.

Lenke til kommentar

For de som ønsker flere linjer, når de skriver SMS

 

Her er de i .Cab form. Innstaller fra pc gjennom CABviaActivSync,

eller flytt filen over til en mappe på telefonen, og start cabfilen derfra.

For å avinnstallere går du på Fjern programmer.

Endringene trer ikke i kraft, før telefonen starter på nytt.

 

Bilde 1 er orginal med 1 linje - Bilde 2 er med ThreadSMS4

 

post-165531-1236904532_thumb.jpgpost-165531-1236904537_thumb.jpg

 

Orginalt får du kun 1 synlig linje, mens:

ThreadSMS2 gir deg 2 synlige linjer

ThreadSMS3 gir deg 3 synlige linjer

ThreadSMS4 gir deg 4 synlige linjer

 

..............................................................

GbNoR_Thread_SMS2.cab.zip

GbNoR_Thread_SMS3.cab.zip

GbNoR_Thread_SMS4.cab.zip

..............................................................

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de som ønsker en mer utvidet start meny, anbefales QuickMenu.

 

Her kan du endre størrrelse på meny'en, på bilde under har jeg den på valg 9 av 20, der

20 er det største valget.

 

(Du trykker på windows logo'en, ved siden av "Start" for å åpne

QuickMenu)

 

Link til QuickMenu.

 

post-165531-1237389112_thumb.jpgpost-165531-1237389119_thumb.jpg

QuickMenu med norsk tekst:

GbNoR_QuickMenu.cab.zip

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

.Cab fil Hva er det??

 

Nå komme jeg bare til å skrive om det, som omhandler mobil og .cab filer.

Og meste av alt hva jeg vet om .cab filer… :)

 

De fleste programmer og applikasjoner, som installeres på Windows mobil, kommer som cab fil.

 

Hva inneholder en .cab fil?

 

.cab filen innholder, eller kan inneholde en eller flere av disse: Fil/er ,snarvei/er og register nøkkel/nøkler.

Det er ingen, eller få begrensninger på hvor mange filer, snarveier eller register nøkler, en .cab fil kan inneholde.

 

 

Hvorfor blir ikke .cab filen installert på lagringskortet, selv om jeg velger det?

Hvor filen skal plasseres, er det den som har laget .cab filen, som har bestemt.

Tar du f.eks Thread_Sms.cab filen, der

filen - som .cab filen inneholder, nødt til å havne i Windows mappen, ellers vil ikke

installasjonen av denne .cab filen ha noen effekt/virkning.

Eller blir de fleste programmer plassert under Program Files eller Programfiler, i enten

Min enhet eller på Lagringskortet.

Uansett, jeg velg alltid lagringskort, når jeg installerer, fordi da havner de filene,

som kan ligge på lagringskortet, på lagringskortet. Forutsatt at utvikleren av programmet

ikke anbefaler annet.

 

 

Hvor på mobilen plasserer jeg selve .cab filen?

 

Du kan plassere den hvor som helst, og kan starte den hvor som helst.

De fleste velger nok en egen mappe, som de plasserer .cab filen(e) i.

Dette gjøres enkelt: Velg ”Meny” og ”Ny mappe”.

 

 

Jeg installerte ett program, hvor ble det av?

 

De fleste programmer havner som regel under "Programmer" på mobilen.

Hvis du ikke finner det der, sjekk Program Filer, eller Program Files under

Min Enhet eller på Lagringskortet.

 

 

Kan jeg innstaller .cab filen direkte fra pc’en, uten å måtte flytte .cab filen over til mobil?

 

Du kan installere .cab filen fra pc’en.

Du må da innstaller CABviaActivSync på pc’en.

Etter å ha installert dette programmet på pc’en, kobler du til mobilen med

usb kabelen, - høyreklikke – .cab filen, og velger CABviaActivSync i menyen.

.cab filen blir da installert på mobilen.

(Du må også ha Activ Sync (Xp) eller Windows Mobil Device Center (Vista) installert)

 

 

Hvordan avinnstaller jeg ett program eller applikasjon, som ble installert av en .cab

fil?

 

Du går til ”Fjern programmer” som du finner under ”Innstillinger -->System -->Fjern programmer” merk programmet du vil fjerne og velg ”Fjern”.

 

 

Hvordan kan jeg pakke ut en .cab fil?

 

For å pakke ut en cab fil bruker du MSCEInfEn. Med dette programmet kan du se hva

en .cab fil inneholde, og du kan bruke dette programmet til å pakke ut .cab filen til en

mappe på f.eks skrivebordet. Bare velg ”Extract Cab Files” og velg hvor du vil at filene

skal plasseres.

 

 

Hvordan kan jeg lage en .cab fil?

 

Det finnes flere programmer som kan lage cab filer.

Anbefaler WinCe Cab Manager, som er ett veldig lett omfattelig program.

Dette programmet guider deg gjennom hele prosessen, men koster rundt 100$.

Men har en trial periode på 30 dager.

WinCe Cab lar deg også velge attributter (om filen er en: system-, read only-, archive- og/eller hidden fil).

 

Men skriver heller om:

QuickCab, som er ett gratis program.

Alternativ nedlastning:QuickCab

Når du starter QuickCab, får du opp ett vindu som viser Min datamaskin på venstre siden og

mobil mappene på høyre side, ved å velge ”Files” i venstre meny.

Vi tar utgangspunkte i at du har lastet ned Thread_Sms, og pakket denne ut, ved hjelp av

MSCEInfEn, til en mappe på skrivebordet.

Du velger da venstre side og finner mappen som filen ligger i.

C:\ --> Documents and Settings --> ”ditt brukernavn/datamaskin navn” -->

Skrivebord --> ”mappen filen ligger i” --> Windows --> merk filen Thread_Sms.

Velg så venstre side, og trykk en gang på Windows mappen

Velg så ”Add”

Du vil nå se at Thread_Sms.htm havner under System i Windows mappen.

Velg så ”Create” i høyre menyen.

Skriv så inn:

Application name”: Thread_SMS (eller du velger ett navn selv)

Author”: ”ditt navn”

Cab file name”: Trykk ”Browse”  Velg hvor cab filen skal legges --> Gi cab filen

ett navn f eks “ditt navn” og Thread_SMS (eller hva du har valgt)

Påse at det er avhuket for ”Compress Cab” og att det ikke er avhuket for ”No uninstall”

 

Du har nå laget din første Cab fil :thumbup:

*Anbefaler og ikke å installere denne cab filen, som du nå laget.

Den er kun ment som testing. Det er fordi det ikke er garantert at den har attributten

System

 

For de som likevel installerte den :whistle:

 

Husk at Thread_SMS.htm er en system fil, det betyr at hvis filen ikke er

registrert som system fil, vil ikke ”threaded” sms på mobilen din virke. Du kan bruke

Total Commander for å sjekke at filen er avhuket på System, ved å finne filen under

Windows mappen på mobilen og velge Properties. Eller du kan avinnstallere det. Husk du må

soft reset mobilen etter å ha avinnstallert Thread_SMS.

 

 

QuickCab kan fint brukes til Tema, Ringetoner, Tweaking og Moding.

 

Når det gjelder Shortcuts, brukes dette når du vil lage en snarvei til ett program.

Ta f eks en mp3 fil. Du går fram på samme måte som på thread_SMS, bare nå velger du f.eks

en mp3 fil og plasseringen blir i mappen ”My Music” i stedet for Windows

Velg så Shortcuts i høyre meny --> merk filen

Velg så venstre side, trykk på Windows mappen --> Trykk på Startmeny* --> Trykk så på

Programmer*.

* Du må selv lage disse mappene (hvis mobilen er norsk språklig) under Windows. Trykk

en gang på Window mappen, velg ”New Folder->” Skriv inn: Startmeny (som mappen må

hete) Trykk så en gang på den nye mappen ”Startmeny” og velg ”New Folder->” Skriv inn: Programmer (som denne mappen må hete)

Velg så ”Add”

Du vil nå se at filen blir lagt til i høyre meny, under "Programmer".

Trykk så ”Create”.

Application name”: Butterflies (eller hva du har valgt)

Author”: Tone Damli Aarberg (eller hva du har valgt)

Cab file name”: Trykk ”Browse”  Velg hvor Cab filen skal legges --> Gi cab filen

Velg ett navn f.eks: Tone Damli Aarberg - Butterflies (eller hva du har valgt)

Det vil nå bli laget en snarvei til sangen, som havner under ”Programmer”.

Du kan også finne denne under Alle programmer, i TouchFlo menyen.

 

Gratulere med å ha laget en cab med snarvei :thumbup:

Denne kan du installere :thumbup:

 

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var litt leie av å kun ha litt over 20 norske byer, som jeg fikk vær oversiken over.

Så har derfor oppdatert databasen filen, den inneholder litt over 800 norske byer, tettsteder og grender. :cool:

 

Den første cab's filen (GbNoR_Nor_Weather.cab) inneholder KUN norske byer, tettsteder og grender.

Den andre (GbNoR_All_Weather.cab) inneholder alle land og byer, som opprinnelig var i databasen + alle norske byer, tettsteder og grender.

Den er også sortert etter fylke (under Velg Land), slik at det da blir lettere å finne stedet, du ønsker væroversikten over.(se bilde)

 

Det gikk ikke å få frem æ,ø og å, i navnene. Så disse er byttet ut med a,o,ae,aa og oe.

Dvs at selv om stedet du ønsker har en Å i seg, så er den byttet ut med enten A eller AA.

Ø er byttet ut med O eller OE.

Grunnen til både O og litt OE, vet jeg faktisk ikke, fordi "feilen" ligger hos accuweather.

 

Bilder fra Nor Weather

post-165531-1241476559.jpgpost-165531-1241476570.jpgpost-165531-1241476584.jpg

Bilder fra All Weather

post-165531-1241476598.jpgpost-165531-1241476607.jpgpost-165531-1241476616.jpg

 

Installasjonsveiledning:

*Pakk ut zip-filen

*Slå av TouchFlo, før installasjon (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer)

*Installer gjennom CABviaActiveSync, eller flytt .cab filen over til mobilen og start den der.

*Installer til Enhet

*Mobilen MÅ starte på nytt.

*Aktiver TouchFlo etter at mobilen har startet opp igjen. (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer --> avhuk for TouchFlo)

 

Merk: Du må fjerne alle plasseringene, som var fra før, og legg de til på nytt!!

 

-Avinstalleres gjennom Fjern programmer-

-Husk å slå av TouchFlo, før avinstallering-

 

-------------------------------------------

GbNoR_Nor_Weather.cab.zip

GbNoR_All_Weather.cab.zip

-------------------------------------------

************************************************************************

For de som har Diamond 2 Installerer:

(Er ikke bekreftet at disse fungerer på den "orginale" diamond2, men de fungerer på XBmod Manila Rhodium VGA Port)

GbNoR_Nor_Weather_D2 eller GbNoR_All_Weather_D2.

 

Følg installasjonsveiledningen, som beskrevet oppføre.

 

-------------------------------------------

GbNoR_Nor_Weather_D2.cab.zip

GbNoR_All_Weather_D2.cab.zip

-------------------------------------------

 

 

Edit: la til All Weather.cab 05.05.2009

Edit: renset Nor Weather.cab, da den var på 990,91k. La også til Geilo og Lofoten, da jeg hadde glemt disse. 09.05.2009

Edit: la til Nor Weather D2.cab 20.05.2009

Edit: la til Nor Weather D2.cab og All Weather D2.cab da disse nå skal fungere på Diamond 2. (Begge testet på EnergyROM 3) 22.05.2009

Edit mindre endringer på Nor Weather D2.cab og All Weather D2.cab 05.06.2009

 

 

 

Gi en melding hvis jeg skulle ha glemt en viktig norsk by eller sted.

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

Noen mulighet for at en eller fler her kunne tenke seg å gi en liten liste over programmer jeg kan sette meg ned å skaffe asap når jeg mottar min HTC Touch HD imorgen? Eneste sikre jeg vet om atm er HD Tweak :p

 

Noen flere som vil lette min hverdag med tlf? F.ex sånn slider for å svare på anrop etc :)

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Noen mulighet for at en eller fler her kunne tenke seg å gi en liten liste over programmer jeg kan sette meg ned å skaffe asap når jeg mottar min HTC Touch HD imorgen? Eneste sikre jeg vet om atm er HD Tweak :p

 

Noen flere som vil lette min hverdag med tlf? F.ex sånn slider for å svare på anrop etc :)

 

På forhånd takk! :D

 

Denne tråden skulle vel dekke det meste HTC Touch HD - tips og triks. :yes:

Lenke til kommentar
Noen mulighet for at en eller fler her kunne tenke seg å gi en liten liste over programmer jeg kan sette meg ned å skaffe asap når jeg mottar min HTC Touch HD imorgen? Eneste sikre jeg vet om atm er HD Tweak :p

 

Noen flere som vil lette min hverdag med tlf? F.ex sånn slider for å svare på anrop etc :)

 

På forhånd takk! :D

 

Denne tråden skulle vel dekke det meste HTC Touch HD - tips og triks. :yes:

 

Hehe, takker. Ennå ny her, så vet ikke helt hvor jeg finner alt. Men dette skal nok bli krem :D Hehe. Takk igjen =)

Lenke til kommentar
Var litt leie av å kun ha litt over 20 byer, som jeg fikk vær oversiken over.

Så har derfor oppdatert databasen filen, den inneholder litt over 800 byer, tettsteder og grender. :cool:

 

Denne cab's filen inneholder KUN norske byer, tettsteder og grender.

Den er også sortert etter fylke, slik at det da blir lettere å finne stedet, du ønsker væroversikten over.

 

Det gikk ikke å få frem æ,ø og å, i navnene. Så disse er byttet ut med a,o,ae,aa og oe.

Dvs at selv om stedet du ønsker har en Å i seg, så er den byttet ut med enten A eller AA.

Ø er byttet ut med O eller OE.

Grunnen til både O og litt OE, vet jeg faktisk ikke, fordi "feilen" ligger hos accuweather.

 

Innstallasjonsveiledning:

*Slå av TouchFlo, før innstallasjon (Start--)Innstillinger--)Idag--)Elementer)

*Innstaller gjennom CABviaActiveSync, eller flytt .cab filen over til mobilen og start den der.

*Innstaller til Enhet

 

-Avinstalleres gjennom Fjern programmer

Husk å slå av TouchFlo, før avinstallering-

 

-------------------------------------------

 

-------------------------------------------

Virker dette på tytn2 også?

Endret av snillekim
Lenke til kommentar
Virker dette på tytn2 også?

 

Tror ikke denne .cab'sen vil virke. Tror i din telefon heter databasen HH.....WeatherCitys.xml, eller noe. Men du kan jo sjekke selv i windows mappen på telefonen. Se om du finner filen 2330fc3c_manila. Har du ikke denne filen, kan du ikke bruke denne .cab'sen.

Det er denne filen og logg filen som er i cab'sen + en registerendring.

 

Googlet litt for deg. Du kan sjekke denne siden >Her<

Lenke til kommentar

Hei, er det noen her inne som er gode med ActiveSync?

 

Har nettopp fått meg min første Windows Mobile, altså HTC Touch Diamond 2. Prøver å sette den opp mot Google Mobile Sync nå, men får det ikke til. Får beskjed om at "Serversertifikatet har utløpt. Det kan skyldes at klokken er feilstilt. Vil du stille nå". Altså jeg har feilkoden 0x80072F05.

 

Er ganske sikker på at klokken min riktig stilt altså.

 

Edit: Tar tilbake spørsmålet jeg. Litt flaut at jeg har holdt på så lenge med å få det til uten å oppdage at datoen var totalt feilt stilt!

Endret av KimS
Lenke til kommentar
Var litt leie av å kun ha litt over 20 norske byer, som jeg fikk vær oversiken over.

Så har derfor oppdatert databasen filen, den inneholder litt over 800 norske byer, tettsteder og grender. :cool:

 

Den første cab's filen (GbNoR_Nor_Weather) inneholder KUN norske byer, tettsteder og grender.

Den andre (GbNoR_All_Weather.cab) inneholder alle land og byer, som opprinnelig var i databasen + alle norske byer, tettsteder og grender.

Den er også sortert etter fylke (under Velg Land), slik at det da blir lettere å finne stedet, du ønsker væroversikten over.(se bilde)

 

Det gikk ikke å få frem æ,ø og å, i navnene. Så disse er byttet ut med a,o,ae,aa og oe.

Dvs at selv om stedet du ønsker har en Å i seg, så er den byttet ut med enten A eller AA.

Ø er byttet ut med O eller OE.

Grunnen til både O og litt OE, vet jeg faktisk ikke, fordi "feilen" ligger hos accuweather.

 

Bilder fra Nor Weather

post-165531-1241476559.jpgpost-165531-1241476570.jpgpost-165531-1241476584.jpg

Bilder fra All Weather

post-165531-1241476598.jpgpost-165531-1241476607.jpgpost-165531-1241476616.jpg

 

Innstallasjonsveiledning:

*Slå av TouchFlo, før innstallasjon (Start-->Innstillinger-->Idag-->Elementer)

*Innstaller gjennom CABviaActiveSync, eller flytt .cab filen over til mobilen og start den der.

*Innstaller til Enhet

 

Merk: Du må fjerne alle plasseringene, som du allerede hadde lagt til, og legg de til på nytt!!

 

-Avinstalleres gjennom Fjern programmer

Husk å slå av TouchFlo, før avinstallering-

 

-------------------------------------------

GbNoR_Nor_Weather.cab.zip

-------------------------------------------

GbNoR_All_Weather.cab.zip

-------------------------------------------

 

Edit: la til All Weather.cab 05.05.2009

Edit: renset Nor Weather.cab, da den var på 990,91k. La også til Geilo og Lofoten, da jeg hadde glemt disse. 09.05.2009

 

 

Gi en melding hvis jeg skulle ha glemt en viktig norsk by, tettsted eller grend.

Virker dette på Diamond 2?

Lenke til kommentar

Hei eggs

Denne virker ikke. Men holder på med å lage en .cabs, som jeg regner med skal fungere på diamond2. Du får sjekke innom tråden om noen dager. Det er samme database filen, eneste endring, er at på diamond2 filen inneholder tidssoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...