Gå til innhold

Resistance 2 beta inntrykk


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Nå som flere har fått betaen vil jeg gjerne høre noen inntrykk fra dere.

 

Selv så synes jeg kanskje at dette er den BESTE multiplayer/co-op opplevelsen noensinn på ps3. Men det er bare etter 5-6 timer spilling.

 

Prøvde først noen runder med team deathmatch, og fant fort ut at dette måtte man ha litt trening i. Uten at det var noen overraskelse. Etter dette prøvde jeg noen runder med 30 vs 30 spillere med forskjellige objectives for hver squad. Dette fungerte kjempe bra med intense kamper, uten at at alle samlet seg på samme plass.

 

Så var det over til co-op, der jeg og 7 andre spilte sammen for å slå ut fienden. Runden varte i kanskje 30 minutter, og det var mange forskjellig objectives og flere store fiender som måtte taes ut. Det som var genialt her er hvordan man utfyller hverandre. Spilte selv bare specops, som har muligheten til å gi seg selv og andre på laget ammo. De andre på laget var medics og soldiers. Og dette fungerte, alle jobbet sammen for å holde hverandre i livet og fulle av ammo. Det er moro når 50-60-70 fiender kommer mot laget og man faktisk klarer å ta dem ut på no time, gjennom samarbeid. For alene har du ikke sjangs.

 

Grafikk messig ser ting bra ut i multiplayer. Singelplayer ser sikkert en del bedre ut, men når man ser antall fiender som kommer mot deg, plus 8 spiller co-op så synes jeg man kan tilgi de små tingene man kan sette fingeren på. Frameraten er smooth.

 

Selve netkoden er sikkert en videreføring av resistance multiplayeren, og når jeg tenker meg om har jeg ikke sett lagg eller andre vanlige dårlige linje problemer hverken i co-op eller 60 players deathmatch. Nå bruker jeg det offisielle playstation 3 headsettet og må bare si at jeg er MEGET fornøyd med hvordan det fungerer i resistance 2. Lyden er like god som det jeg har på pc(skype) når jeg spiller sammen med venner i bf2.

 

Til slutt. Co-op var utrolig gøy. Den krever ikke at man har lynraske reflekser og headshot aim. Den krever heller at man jobber sammen, både soldiers, medics og specops for å ta ut horder av fiender, samt noen store "bosser" som ofter krever at 8 personer skyter på dem i 2 minutter non stop. Da er det viktig at squaden fungerer slik at ingen går tom for ammo eller liv.

 

Nei dette er et garantert kjøp på launch day, og det burde det være for alle andre ps3 eiere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg må være ett av de mest uengasjerende spillene jeg har spilt noensinne.. Føltes ut som en dårlig framtids kopi av call of duty 4.. Etter 15 min så var jeg mildt sagt drita lei.. Ga liksom ingen motivasjon til å spille videre. Ga ingen god følelse slik som call of duty 4 og call of duty 5 waw gir.. Multiplayer er rett og slett kjedelig..

 

Da snakker jeg ikke om grafikken, (selv om den ikke akkurat var nextgen), så er ikke det hva som gjør ett spill alene bra.. Dette blir så absolutt ikke ett kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg syntes man har altformye hp jeg da..

Tar jo liksom 5 sekunder og ta en fyr..Og man får jo aldri 1-hit K0a folk med snipern hvis det ikke er headshot...

Våpnene er helt greie, liker at sniper er stødig hele tia men savner litt atachment på våpnende..Siktene på en del av dem er jo noe møkk.

Lenke til kommentar

Fikk nå vite at jeg var en av vinnerne av beta nøkkel her på gamer.no så lurte på hvordan beta er det? bare multiplayer online eller er det no coop?(isåfall, er det coop over nett eller splittscreen coop)

 

pluss et lite spørsmål:

må jeg lage ny ps account eller bare ta den jeg allerede har? er n00b når det gjelder beta greier, hvertfall p å ps3!

Endret av andy24
Lenke til kommentar
Grafikk messig ser ting bra ut i multiplayer. Singelplayer ser sikkert en del bedre ut, men når man ser antall fiender som kommer mot deg, plus 8 spiller co-op så synes jeg man kan tilgi de små tingene man kan sette fingeren på. Frameraten er smooth.

 

 

Må le. Graffikkmessig ser dette ut som et 4 år gammalt spill ++, for min del kunne det like godt vært laget på PS2. Spillet var så elendig at jeg ikke har prøvd noe verre på lang tid.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Du om det. Skrev som du siterer at det ser bra ut, skriver ikke at det knuser hverken det ene eller det andre spillet, men at det ser, som sagt BRA ut. Ikke sinnsykt, eller imponerende. Singel player, som man har sett i videoer ser noe bedre ut. Men hvis meg gjerne spill med 8 player co-op og 50-60 fiender på skjermen samtidig, som har bedre grafikk. Gjelder å se ting i perspektiv lille venn.

 

Video, co-op Resistance 2

videoen er dog ikke samme brett som i betaen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvor lenge varer Betaen?

 

Resistance 1 ble også rost opp i skyene av "fanboys"

laber grafikk og middels spill.

fikk en Beta kode fra gamer.no nå, så får teste.

men tviler på at jeg kommer til å kjøpe R2 med det første, venter til tørke tider..

Lenke til kommentar
hvor lenge varer Betaen?

 

Resistance 1 ble også rost opp i skyene av "fanboys"

laber grafikk og middels spill.

fikk en Beta kode fra gamer.no nå, så får teste.

men tviler på at jeg kommer til å kjøpe R2 med det første, venter til tørke tider..

Har hatt playstation siden den kom ut, men det gikk en stund før jeg prøvde resistance. Mange som sa det ikke var noe storspill, at det var kjedelig og i skyggen av gears of war. Men for meg var det et kjempegøy spill. Spilte gjennom historien med broderen og vi storkoste oss. Veldig artig historie var det også. Så gleder meg veldig til neste spill i serien nå :)

Lenke til kommentar

Huff..det er altså eit så sannt lite helvete å spille fast paced FPS med DS3....og når man han blitt så altfor vannt med COD kontrollene( som er de beste innen fps etter min meinng) så føles de meste så klønete.

 

Første intrykket var rimelig labert når det kommer til det meste egentlig. det som slår meg er den rimelig uinspirerte lyden på så og si alt :huh: Grafikken var rimelig OK den også, men kudos for MYE action på skjermen.

 

Skal gi det litt tid, selv om det ikkje frister så mye når man han COD5 Beta ved siden av :p

Lenke til kommentar

Prøvde meg frempå litt en halvtimes tid nå istad. Første inntrykket er vel egentlig helt greit det, visste ikke hva jeg hadde å forvente. Prøvde bare å spille gjennom et par cooperative missions på nett. Grafikken var som tidligere nevnt ikke noe veldig å rope hurra over, ser ut til at det er fokusert mer på å få spillet til å kjøre glatt over nett. Når man derimot ser på 8-player coop samt en haug med fiender, skudd og eksplosjoner som går av og sitter i det hele med framerate på topp så går det egentlig greit.

 

Prøvde meg som medic og likte det egentlig ganske godt, liker klasser som supporterer laget med diverse finesser, så klassekombinasjoner er for meg en fin ting. Ikke akkurat noe nytt i sjangeren, men hvorfor ikke bare ta det med, det er som oftest noe som fungerer godt i et FPS spill med missions.

 

Jeg håper dog at fullversjon vil se noe annerledes ut, grafikken er som sagt ikke helt der (Er ikke alltid det har noe å si heller selvfølgelig), små bugs ved animasjoner og noe manglende fysikk var ting jeg også følte ikke var helt som det skulle.

 

Men for all del, selve gameplay på den lille tiden jeg har prøvd har vært positivt, rangering, levling og endring av våpen/tilleggsfunksjon var også fint å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...