Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor må alle bilstereoene være så j***ig stygge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å glemme ny spiller denne gang, og heller skaffe et USB/SD-interface til å koble på CD-skifterinngangen... finnes snart også med Bluetooth.

toyota_V_small.jpg

Så skaffer du heller bedre høyttalere i bilen... de originalmonterte er jo ingen højdare.

Skrevet
Hva med å glemme ny spiller denne gang, og heller skaffe et USB/SD-interface til å koble på CD-skifterinngangen... finnes snart også med Bluetooth.

toyota_V_small.jpg

Så skaffer du heller bedre høyttalere i bilen... de originalmonterte er jo ingen højdare.

Jepp, har tenkt tanken...

Ulempen med å en slik ekstern USB er at man må være nøye med hva man navgir mappene og MP3ene. Den emulerer en CD-veksler, så derfor kan man bare ha 5-6 mapper, og maks 99 sanger pr mappe. Hvordan BTen fungerer vet jeg ikke...

I min forrige bil hadde jeg en spiller med USB og Bluetooth, og den var kjempelett å bruke... bare overføre til minnepinne, og tut og kjør. Sang info kom også opp på skjermen, og så kunne jeg forhåndslagre nummer som jeg ville ringe, og bare trykke en tast for å ringe ut. Må si jeg savner dette...

Men det ser ut som en ekstern USB-ting blir veien å gå for meg... litt upraktisk, men helt OK. Tror jeg skal gå for Dension.

Skrevet
Pioneer er kanskje mer i din smak visuelt da:

Tja... Greit nok, men fremdeles litt for flashy, spesielt med tanke på den fæle skjermen.

Jeg fant denne:

deh-p88rsii_large.jpg

Må si jeg likte det enkle designet, men den støtter jo verken Bluetooth eller USB.

Bluetooth og USB kan fås som ekstrautstyr :)

P88RS er verdt hver krone!

Skrevet

P88rs er GROM! BT, USB, Ipod-interface og annet gøy bruker man bare IP-bus-inngangen til. Etter min mening har Pioneer det beste Ipod- og BT-interfacet. Funker som gull. :)

Den øverste spilleren her i oransje og hvit var stilig, fikk litt McIntosh-vibber av den. ^^

Skrevet

En av de mest stilrene spillerne jeg vet om er Pioneers DEH-P77MP. Kostet ikke mer enn ~3500,- ny, men har dessverre gått ut av produksjon. :no:

deh_p77mp_medium.jpg

Du er slett ikke den eneste som lurer på hvorfor bilstereo MÅ se ut som østeuropeiske tivoli... Ikke bare er estetikken grusom, men brukervennligheten er som regel også helt på trynet.

Skrevet
En av de mest stilrene spillerne jeg vet om er Pioneers DEH-P77MP. Kostet ikke mer enn ~3500,- ny, men har dessverre gått ut av produksjon. :no:

Enig, den var faktisk svært flott. DEH-P88 er noe i nærheten, men den koster jo fletta.

Du er slett ikke den eneste som lurer på hvorfor bilstereo MÅ se ut som østeuropeiske tivoli... Ikke bare er estetikken grusom, men brukervennligheten er som regel også helt på trynet.

Enig. Hvordan kan det være så vanskelig å lage noe som ser enkelt ut?

Jeg har tidligere hatt denne:

7647633310_HI.jpg

Må si jeg likte designet på grunn av nøkternheten, men ikke for kjedelig, og ikke for mye "skrytetekst". Grunnen til at jeg ikke vurderer det like sterkt nå er at jeg syntes det var for dårlig programvare inni. De kunne spandert et par timer til på utviklingen for å få et system som hadde fungert bedre...

USBen frøs seg stadig, ID3-tag'ene skrollet over skjermen på en idiotisk måte, og telefonsamtalene fjernet ikke ekkoet fra høyttalerne... Tror oppfølgeren (MP68) er hakket bedre, men den appelerer ikke så mye til meg.

Skrevet

Enig, den var faktisk svært flott. DEH-P88 er noe i nærheten, men den koster jo fletta.

lever den P88 enda... Jeg kjøpte en slik tidlig på nittitallet!
Skrevet (endret)

Faen ... Leser ikke skikkelig før jeg svarer. Kom med forslag om MP68, men ser etterpå at den ikke var helt godtatt.

Endret av OML
Skrevet

du får kjøpe deg pioneer ODR spiller da.. mer stilrein spiller finnes ikke.. OG den sprenger budsjettet ditt med masse.. :p

men koster å få noe som ser bra ut..

Picture222002-3.jpg

Skrevet

Det aller værste med ettermontert stereo er hvor mye det stikker ut av dashbordet. Kan ingen av produsentene skjønne at fronten på spilleren skal ligge "flush" med dashbordet. Noe annet ser jo bare latterlig ut.

Jeg kan forøvrig anbefale Kenwood DNX-5220. Fungerer veldig bra. Dog ikke USB interface, men ipod/iphone er helt knall.

Etter lit dremling, og tilpassing av ramme så ble det seende ganske bra ut i min bil synes jeg.

ferdigskinn.jpg

Skrevet
Jeg kan forøvrig anbefale Kenwood DNX-5220. Fungerer veldig bra. Dog ikke USB interface, men ipod/iphone er helt knall.

USB er et must, ettersom jeg har sverget til at jeg aldri skal ha en MP3-spiller med Apple-logo på!

Hva med å se om det er noen som lager spillere som skal gå direkte i originalutsparing til stereoen ?

Noe sånt som dette: http://www.cbs-elsenter.no/index.php?page=...t&Itemid=64

Jeg har til dags dato ikke sett noen spillere til min corolla... de fleste er til litt dyrere biler som Avensis og RAV.

Jeg skjønner ikke hva du syntes er galt med denne:

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Pro...mier/DEH-P600UB

Hold deg til original spiller hvis du ikke takler lys og skrift.

Den spilleren du viser til ser temmelig fin ut, men skjermen ser ut som et helvete! Lesbarhet er viktig i bil, og jeg vil helst ha minst mulig forstyrrelser.

Ulempen med orginalspillere er at de mangler vesentlige funksjoner... det er jo derfor jeg tenker på å bytte! Bluetooth og USB er mine kriterier.

Skrevet

Joda, jeg så den, men kommenterte det ikke fordi jeg må undersøke den litt mer. Den ser interessant ut. Men da kan jeg like gjerne legge i litt ekstra og få navigasjon i tillegg... slik som feks AVIC-F500BT, AVIC-F700BT eller AVIC-F900BT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...