Gå til innhold

Skjule spill på maskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvordan kan jeg gjøre at et spill ikke er på listen over programmer og at man ikke kan finne det på datamaskinen?

 

Du kan lage en usynelig mappe på skrivebordet!

 

1) høyereklikk -> ny mappe

2) bytt navn til "255", Du må holde inne Alt mens du skriver 255. Dette vil gjøre mappen navnløs! altså at man ikke kan se navnet!

3) Høyereklikk på mappa -> egenskaper -> tilpass -> endre ikon, så velger du ikonet til blank og trykker bruk!

 

Nå har du lagd en usynelig mappe som ikke kan ses på skrivebordet, men man kan lett finne den hvis man vet hvor den er xD

hvis du trykker Ctrl+A på skrivebordet merkes alle mappene og du kan se den usynelige mappen. Så der har du det.. nå kan du fylle opp mappen med ulovelige filer ^^

jeg får det ikke til jeg tar backspace så tar jeg inn alt og skriver 255. så tar jeg vekk alt og trykker enter. det funker ikke?

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg gjøre at et spill ikke er på listen over programmer og at man ikke kan finne det på datamaskinen?

 

Du kan lage en usynelig mappe på skrivebordet!

 

1) høyereklikk -> ny mappe

2) bytt navn til "255", Du må holde inne Alt mens du skriver 255. Dette vil gjøre mappen navnløs! altså at man ikke kan se navnet!

3) Høyereklikk på mappa -> egenskaper -> tilpass -> endre ikon, så velger du ikonet til blank og trykker bruk!

 

Nå har du lagd en usynelig mappe som ikke kan ses på skrivebordet, men man kan lett finne den hvis man vet hvor den er xD

hvis du trykker Ctrl+A på skrivebordet merkes alle mappene og du kan se den usynelige mappen. Så der har du det.. nå kan du fylle opp mappen med ulovelige filer ^^

jeg får det ikke til jeg tar backspace så tar jeg inn alt og skriver 255. så tar jeg vekk alt og trykker enter. det funker ikke?

 

Prøvd begga Alt-ene`? husker ikke om det er Alt Gr eller bare Alt..

Men husk før du lager denne mappen at den KANSKJE ikke kan slettes på vanelig måte..

 

(vil ikke ha skylda for at folk lager "uslettelige" filer)

Lenke til kommentar

For å slette mappen så må du åpne ledetekst, skriv: ren "Alt+255" "ny" Da har mappen fått navnet "ny" istedenfor å være blank, så kan du slette den. Den må ikke kalles "ny", kall den gjerne hva du vil ;)

Husk at du skal ikke skrive Alt+255, men holde inn ALT(ikke ALTgr) mens du trykker 255 på numpad.

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
For å slette mappen så må du åpne ledetekst, skriv: ren "Alt+255" "ny" Da har mappen fått navnet "ny" istedenfor å være blank, så kan du slette den..

 

Funker ikke her.. altså jeg skriver inn: ren "alt+255

" "hva som hellst"

 

Jeg har ikke bare prøvd på den "usynelige" mappa, men også andre mapper..

"Systemet finner ikke agitt fil"

Lenke til kommentar
Da må du peke den til skrivebordet først.

Det gjør du ved hjelp av CD-kommandoen. Jeg vet ikke hvor skrivebordet ligger i Vista, men i XP ville det blitt slik:

cd C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Skrivebord

 

Hva star cd for i begynnelsen?

Jeg får det enda ikke til..

Kan du ikke skrive hele koden, slik som du tror den er?

 

Takk

Lenke til kommentar

En annen fiffig løsning, om du har litt penger, er å kjøpe en USB minnepenn og legg WoW på denne. Når du ikke er på maskinen har du minnepennen med deg. Ingen spor og ingen mulighet for dem å finne ut av det, minnepenner kan jo inneholde viktige skolesaker så den vekker heller ikke mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Hvorfor styre sånn med å få noe usynlig på desktop'en? Er jo bare å legge katalogen et annet sted i filsystemet, så er den minst like "usynlig"..

 

Skal man skjule noe, så sett heller på kryptering e.l. Da er det problematisk å finne ut hva det er.

 

Eventuelt noe slikt:

http://www.bestvistadownloads.com/software...d-cbyofvij.html

 

(tar intet ansvar for hva dette er, bare første hit på google.. Finnes sikkert noe mer pålitelig.)

 

Eller, sist men ikke minst, høyreklikk på mappen, og velg "Hide". ... Hvis man ikke har på å vise skjulte filer, så "forsvinner" mappen tilsynelatende. Man kommer likevel inn på den ved å skrive inn navnet manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...