Gå til innhold

Aspstein bencher pcmark igjen!


Anbefalte innlegg

Okei så er jeg en PCMarkhore som DP så fint kalte meg...

 

Jeg har endelig fått meg iram igjen, og som noen kanskje vet har jeg og Hifiking brukt uendelig mange timer på å benche PCMark. Men det vi aldri har fått til er å klemme både Vista og PCMark vantage inn på 1 stk i-ram.

 

For de som ikke vet hva i-ram er så er det noe så latterlig som ordentlig oldschool SSD. Maks 4GB DDR på et PCI kort.

 

Gigabyte i-ram med 4GB geil PC3200 cl2,5

i-ram.jpg

 

Bare å få Vista inn på i-ram er jo en utfordring i seg selv. Men endelig så har jeg klart det da, med utallige timer med herjing og mekking for å få vista mindre. Vista krever vel minst 7GB harddisk og PCmark vantage krever igjen minst 1,7GB ledig plass på harddisken for å i det hele klart kunne kjøre. Noen som ser utfordringen?? :!:

 

Og hvorfor gjør vi dette? Selvfølgelig fordi det kun er gøy!!

 

Så over til det som faktisk er gøy. Og det er når en faktisk får til noe som dette. Sjekk her, en helt utweaked runde, alt på pcen kjører stock. Minnebrikkene kjører faktisk langt under stock!

 

Resultatet av det hele? Mangler bare et par hundre poeng så er det vel den høyeste scoren på E8500 i verden. Helt uten overklokking.

Link til resultatet.

 

Så nå blir det enda mer tweaking og så satser vi vel på en verdensrekord etterhvert. Og legg merke til at jeg fortsatt kjører på stock kjøling. Det skal jeg ikke gjøre lenge for å si det slik :p

 

Et par bilder av riggen:

oppsett1.jpg

 

oppsett2.jpg

 

Hw oppsett:

Prosessor: Intel C2D E8500

Ram: Crucial Ballistix 8500CL5

Hovedkort: Asus Commando P965

Skjermkort: MSI N9600GT

Strømforsyning: OCZ EliteXstream 800W

Harddisk: Gigabyte i-ram med 4GB geil PC3200 CL2,5

Kjøling: Foreløpig alt på stock, men jeg har jo et par fasekjølere her som kan bli hendige ;)

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men 3GB + det som kreves av pcmark vantage blir alikevel en god del større en 4GB ;)

 

Problemet er og at du trenger windows media, aero, windows mail osv for at vantage skal kjøre. Men det går akuratt på håret nå da. Må slette masse temp-filer rundt om og reboote mellom hver runde.

 

Så jeg tipper jeg er sannsynligvis nede i 50MB ledig plass på disken når Vantage kjører.

 

I teorien skal Vantage kreve 800MB lagringsplass og 800MB ledig plass på harddisken for å kjøre, men jeg klarer ikke å kjøre gjennom testen hvis jeg har mindre enn 1,32GB ledig plass etter innstallasjon av programmet.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Det hadde vært morsomt å sette flere i-RAMs i RAID array, men jeg mistenker at du er på grensen til 300MB/s for SATA2 med en av disse. Hvor mye overføringshastigheten hos deg?

 

Dette burde støtte 2GB RAM brikker også, og da ville du slippe å tenke på lagringsplassen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Det går fint å sette flere i-ram i raid. Men når en får sånn 3-4 stykker så må en vel ha en ordentlig PCIe harddiskkontroller.

 

Sam_Oslo: Disse i-ram greiene her støtter maks 4 stk 1GB brikker. Så skal en ha større plass så er det flere i-ram som må til desverre. Det er også SATA150 på denne kontrolleren. Så det blir maks 150MB/s overføring.

 

Men det jeg venter på skal komme på markedet er disse her:

Acard DDR2 SSD

 

Støtter opptil 64GB med DDR2 minne fordelt på 8 brikker og 2 sata300 kanaler.

Da snakker vi seriøs ytelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...