Gå til innhold

Angrefrist på komplett uten embalasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg vurderer å benytte meg av angrefristen hos komplett på en strømforsyning som bråker.

Så har jeg vært så uheldig at jeg allerede har kastet esken/embalasjen.

Noen som vet om en kan benytte seg av angrefristen uten embalasje/eske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loven sier at produktet skal leveres tilbake i 'tilnærmet samme stand' som du fikk det i, og det inkluderer også embalasje.

Dog er det stort sett akseptert at plastbeskyttelse rundt en eske kan brytes/kastes, men ikke noe mer utover dette. Om komplett ser gjennom fingrene vet jeg ikke, det må nesten noen andre som har prøvd det før svare på.

Skrevet

Hvorfor ikke sende mail direkte til Komplett for et skikkelig svar i stedet for å spørre her?

Får bedre svar der enn her i hvert fall.

Prøv, send mail, se hva de sier.

Skrevet

ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i.

Skrevet

Og der fikk jeg svar fra komplett.

Då ha embalasje for å godkjenne retur av varen, så vet jeg nå det.

Skuffende da Fortron/Source Epsilon 700W strømforsyningen støyer irriterende mye.

Skrevet

Så lærer du å ta vare på emballasjen til neste gang.

ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i.

Norge har en av verdens strengeste forbrukerlovgivninger, hvorfor skal da Komplett gå utover denne? For å tape penger med vilje?

Skrevet

Prøv å ring dem. Den ansatte hos komplett kan ha vanskeliger for å svare at du ikke kan siden du snakker med ham "live". Er derfor jeg stort sett aldri sender mail om slike ting.

Så mitt forslag er at du skal prøve å ringe dem, selvom du allerede har fått ett nei på mail.

Skrevet

Hvorfor i alle dager er det latterlig? Klarer du ikke å se forskjellen på å selge en vare i original emballasje, og det å selge den i en brun pappkartong?

Skrevet

Jeg har benyttet meg av angrefristen en gang etter å ha kastet emballasjen. Den gangen tok jeg en litt frekk en og sendte varen uten original emballasje og det gikk fint.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Ja, forferdelig dårlig... Alle som selger elektronikk tjener jo grovt på det, så de kan jo skru ned prisen i det uendelige, og fortsatt tjene grove penger...

Eller

Hva med å bruke sunn fornuft? Uansett hvor man snur seg i dagens samfunn, ser man selgerfiendtlighet. FBI, Forbrukerrådet, VG, Dagbladet... Alle tar på en ofte usaklig måte, parti med kunden. De opplyser gang på gang hva kunden har krav på, men sier lite om kundens plikter ovenfor selgeren.

Jeg er klar over at det finnes mye snusk der ute, men husk at snusk finnes på begge sider av salgsdisken.

Hvorfor er det blitt mer naturlig å bla opp i lover og regler, enn å bruke vanlig høflighet og omgangsskikk? Skal man heve en handel, så leverer man da tilbake varen slik at selgeren får solgt det igjen? Greit at man som kunde vil gjøre en god handel, men det er lov å ta litt hensyn begge veier.

Hvis jeg angrer på en handel og ønsker å heve den, så spør jeg selgeren pent og høflig, gjerne med en litt ydmyk og humoristisk tone, så får man kanskje hevet kjøpet nettopp fordi selgeren synes DU er trivelig og sympatisk, i forhold til han sure, grinete regelrytteren som nettopp gikk ut døra.

Endret av Shamron
Skrevet

Nåda, man har visse rettigheter men det har selger også.

I dette tilfellet så tilsier forringelsen av produktet såpass mye at selger vil få problemer med å selge det over disk.

Du får ta kontakt personlig å høre om de kan ta inn produktet mot en reduksjon i prisverdien på det, det hadde vært mer en rimelig nok tror nok jeg. 25% reduksjon kan nok være bra og du kan få en vare som støyer mindre.

Skrevet
Men når man ikke kommer noen vei med vanlig folkeskikk må det fortsatt være lov å henvise til diverse lover osv...

Selvsagt, men man trenger ikke begynne med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...