Santar Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Heisann. Jeg vurderer å benytte meg av angrefristen hos komplett på en strømforsyning som bråker. Så har jeg vært så uheldig at jeg allerede har kastet esken/embalasjen. Noen som vet om en kan benytte seg av angrefristen uten embalasje/eske?
magnusalex Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Loven sier at produktet skal leveres tilbake i 'tilnærmet samme stand' som du fikk det i, og det inkluderer også embalasje. Dog er det stort sett akseptert at plastbeskyttelse rundt en eske kan brytes/kastes, men ikke noe mer utover dette. Om komplett ser gjennom fingrene vet jeg ikke, det må nesten noen andre som har prøvd det før svare på.
mistercartman Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Må ærlig innrømme at det ikke høres ut som du har noen god sak når du har kastet emballasjen? Hadde jeg drevet butikk hadde jeg ikke akseptert det.
Dunno1987 Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hvorfor ikke sende mail direkte til Komplett for et skikkelig svar i stedet for å spørre her? Får bedre svar der enn her i hvert fall. Prøv, send mail, se hva de sier.
DarkZhade Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i.
Santar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Takker for alle svar. Skal ta å sende en mail til komplett og spørre dem, noe jeg selvsagt skulle ha gjort med en gang.
Santar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Og der fikk jeg svar fra komplett. Då ha embalasje for å godkjenne retur av varen, så vet jeg nå det. Skuffende da Fortron/Source Epsilon 700W strømforsyningen støyer irriterende mye.
riroil Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Så lærer du å ta vare på emballasjen til neste gang. ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i. Norge har en av verdens strengeste forbrukerlovgivninger, hvorfor skal da Komplett gå utover denne? For å tape penger med vilje?
Amriden Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Du kan ikke kjøpe 1 liter melk, kaste kartongen og levere tilbake melken.
JFM Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Prøv å ring dem. Den ansatte hos komplett kan ha vanskeliger for å svare at du ikke kan siden du snakker med ham "live". Er derfor jeg stort sett aldri sender mail om slike ting. Så mitt forslag er at du skal prøve å ringe dem, selvom du allerede har fått ett nei på mail.
mistercartman Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i. Hvorfor i alle dager er det latterlig? Klarer du ikke å se forskjellen på å selge en vare i original emballasje, og det å selge den i en brun pappkartong?
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Har drevet mye med kjøp å salg på Qxl og de fleste foretrekker at man har orginal embalsajen meg selv inkludert.
Kimble Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har benyttet meg av angrefristen en gang etter å ha kastet emballasjen. Den gangen tok jeg en litt frekk en og sendte varen uten original emballasje og det gikk fint.
Shamron Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 (endret) ville vært latterlig dårlig av komplett å ikke ta det imot pga embalasjen.. de må jo uansett selge det som demovare.. skulle bare mangle at de har noe annet å putte det i. Ja, forferdelig dårlig... Alle som selger elektronikk tjener jo grovt på det, så de kan jo skru ned prisen i det uendelige, og fortsatt tjene grove penger... Eller Hva med å bruke sunn fornuft? Uansett hvor man snur seg i dagens samfunn, ser man selgerfiendtlighet. FBI, Forbrukerrådet, VG, Dagbladet... Alle tar på en ofte usaklig måte, parti med kunden. De opplyser gang på gang hva kunden har krav på, men sier lite om kundens plikter ovenfor selgeren. Jeg er klar over at det finnes mye snusk der ute, men husk at snusk finnes på begge sider av salgsdisken. Hvorfor er det blitt mer naturlig å bla opp i lover og regler, enn å bruke vanlig høflighet og omgangsskikk? Skal man heve en handel, så leverer man da tilbake varen slik at selgeren får solgt det igjen? Greit at man som kunde vil gjøre en god handel, men det er lov å ta litt hensyn begge veier. Hvis jeg angrer på en handel og ønsker å heve den, så spør jeg selgeren pent og høflig, gjerne med en litt ydmyk og humoristisk tone, så får man kanskje hevet kjøpet nettopp fordi selgeren synes DU er trivelig og sympatisk, i forhold til han sure, grinete regelrytteren som nettopp gikk ut døra. Endret 11. november 2008 av Shamron
Rookie_NO Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Men når man ikke kommer noen vei med vanlig folkeskikk må det fortsatt være lov å henvise til diverse lover osv...
Malvado Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Nåda, man har visse rettigheter men det har selger også. I dette tilfellet så tilsier forringelsen av produktet såpass mye at selger vil få problemer med å selge det over disk. Du får ta kontakt personlig å høre om de kan ta inn produktet mot en reduksjon i prisverdien på det, det hadde vært mer en rimelig nok tror nok jeg. 25% reduksjon kan nok være bra og du kan få en vare som støyer mindre.
Shamron Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Men når man ikke kommer noen vei med vanlig folkeskikk må det fortsatt være lov å henvise til diverse lover osv... Selvsagt, men man trenger ikke begynne med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå