Gå til innhold

Har du SETI installert paa maskinen din ?


Anbefalte innlegg

Corsair er vanvittig dyrt, og det siste merket jeg ville tenkt på i RAM uansett hva jeg skal bruke en PC til! Da får jeg heller ofre litt hastighet. Men når folk med vanlige system får helt ned i litt over 2 timer pr. WU, tror jeg neppe Corsair er påkrevd uansett fall for slike resultater (håper).

 

Var litt interessant det om Aopen kortene. Så høy FBS er altså en fordel.

 

Når jeg kjøpte komponentene til maskinen jeg bruker nå, falt valget på ASUS P4B266 fordi det er stabilt. Men CPU'en er jo en P4 2.0NW, og jeg skulle nok kjøpt et nyere hovekort og puttet på bedre RAM. Tanken er at det kanskje kan gå til en SETI maskin, for om jeg bruker et nedstrippet OS som kun jobber med SETI, burde det vel gå ganske kjapt uansett.

 

*SUKK*

 

Anyways, skal kjøpe ny synth, og pengene går dit akkurat nå uansett, og jeg skal fortsette å se på hvordan jeg kan optimalisere Windows 2000 inntil jeg er klar til å bygge en egen kasse for SETI.

 

Bl.a. BIOS har default settings akkurat nå, det er helt klart noe å hente der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice, takk skal du ha! :)

 

Jeg lurer på en annen ting.. min average WU time virker å bare gå ned og ned på HW.no listen.. fungerer det slik at den jevner ut alle resultatene etterhvert? Da vil jeg i prinsippet aldri få en korrekt måling eller hur?

 

Jeg tipper mest sannsynlig under 5t per WU om dette fortsetter. Siste resultatet mitt i listen for øyeblikket er 5t 2min.

Lenke til kommentar

WUen jeg får varier fra 2.13-2.50 Vaanligvis fra 2.37-2.47 På en tregere eller raskere maskin vil det bli tilsvarende lengere eller kortere intervaller.

 

De dividerer antall WUer med tiden totalt du har brukt. Har du også en tregere maskin til (som jeg Celerion)som du bruker vil tiden gå opp.

Den eneste måten er vel å logge seg på med et annet navn og (og postbox?) Ser mange bruker det som en speed test.

Scroll nederst

 

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/classpa...736_totcpu.html

 

Siden jeg bruker comand clienten så ser jeg de siste Wuene og kan da komme fra til siste snitt tid.

 

Siste tiden din nå var 5.01.27 :)

Lenke til kommentar

Kult :D

 

Jeg har en P4 2.0NW maskin med 512MB DDR (Apacer, 2100, ja jeg vet, skulle valgt et raskere hovedkort og RAM.. *angre*)

 

Command client programmet får som regel stå og arbeide uberørt, jeg slår av alt annet. Bruker Win2k og har prøvd å optimalisere så godt jeg kan, BIOS er neste.

 

Dette smaker litt av feber.. :lol:

 

Så du listen med en Amerikaner på topp med 101 WU's OM DAGEN ? Tør ikke å tenke på strømregningen hans! :o Han har sikkert chainet 30-40 maskiner..

Lenke til kommentar

Jeg har snoka litt rundt for finne stoff for å overclokke minXP 2600XP.Ser ikke ut som om den Cpuen har blitt skrevet om på overklokking. :(

Fant denne linken:

http://forum.isentral.com/index.php?act=ST...&f=5&t=179&st=0

Ser ut som de 1700 brikkene kan være noe?

 

Stripp den gamle maskina de til Seti eating?Og kjøp nyt HK.Cpu. og en liten HD som du hiver i den gamle?

 

Har sett Seti folk med 3600WU i døgnet. :)

Lenke til kommentar

Tisc

Results Received 3910

Total CPU Time 2.854 years

Average CPU Time per work unit 6 hr 23 min 36.8 sec

Average results received per day 5.94

Last result returned: Sun Apr 20 23:18:32 2003 UTC

Registered on: Sun Jul 1 12:21:37 2001 UTC

SETI@home user for: 1.804 years

 

Har SetiQueue kjørende, for mer info, evt tilkobling for en "base" for å hente og levere pakker, klikk her.

 

:woot:

 

Tisc

Lenke til kommentar

:)

 

SETI leter etter liv ute i rommet ved å analyse signaler som et periskop har lastet ned.

For å analysere disse signalene så trengs det veldig mye datakraft for å gå igjennom signalene, derfor benytter SETI prosjektet frivilliges datamaskiner til å analysere "lydpakker"

Det som skjer er at du har et program på din pc som kobler seg til SETI og laster ned en liten pakke på ca 300kb som den bruker x antall timer på å gjennomsøke, avhenig av din CPU hastighet.

Når den har analysert denne ferdig, laster den opp igjen resultatene og laster så en ny pakke ned. (kobler seg kun til SETI når du er online).

 

SETI bruker kun din ledige maskin kapasitet når du ikke bruker pc'n og når den står på.

 

Sjekk ut disse sidene:

 

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/ amerikansk side

http://seti.copyleft.no/ En god del info på norsk

 

 

Hilsen

Tisc

 

8)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nei, skal du først donere prosessorkraft, da er det mye bedre å gi den til noe som faktisk kan føre frem til noe bra for menneskeheten!

United Devices driver med kreftforskning, noe jeg iallefall ser nytten i. Hardware.no har sitt eget team der også, med rankingliste.

 

Men for all del, fortsett med alien-prosjektet deres, dere har vel alle sammen 'I WANT TO BELIEVE' plakaten fra x-files på rommet deres... :-?

 

Og om United Devices finner ut noe som gjør at de kan lage kreftvaksiner, vil de da offentliggjøre informasjonen, eller bare selge vaksinen selv? Hvis de ikke er en offentlig forskningsinstutisjon som deler alt de finner ut for det felles beste, synes jeg ikke de fortjener noe mer prosessorkraft enn SETI.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ok... Kan noen gi meg adressa til Seti@home buffer, hvis det var det det hete da? Det fantes da et annet SETI-program der man kunne slippe den gyselige skjermspareren...

Du trenger jo ikke ha grafikken på om du ikke vil...

 

Bare gå inn på egenskaper for skjermspareren og velg "go to blank in 0 min." Det øker forresten ytelsen å ikke ha grafikken på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...