Gå til innhold

Behandlet som tyv av NSB


Morro

Anbefalte innlegg

Før en togreise gikk jeg inn på NSBs nettsider, "kjøp togbillett", gikk gjennom den prosessen og betalte med kort, skrev ut kvitteringen.

 

Når jeg kom på toget behandlet konduktøren meg som en togsniker, en tyv. Det viste seg at NSB selger ikke billetter på nettet. (Til forskjell fra hva de sier, og til forskjell fra flyselskaper osv.) De selger bare en rett til å gå i en automat på stasjonen og gå igjennom en annen prosess , legge inn koden du har betalt bilettpris på nettet osv. Det er det som er å kjøpe billett.

 

Jeg spurte konduktøren "så da har ikke NSB tatt betalt fra kontoen min enda, siden du sier jeg ikke har noen billett?" Joda, jeg hadde betalt full billettpris, det var riktig avgang osv, det hadde jeg jo kvittering på, men jeg hadde ikke billett, det var mitt problem, han lurte på hva jeg ville gjøre med det.

 

Bortsett fra et blodtrykk på 200 etter en totalt unødvendig provokasjon så ordnet reisen seg etterhvert den dagen.

 

På lengre sikt er problemet løst ved at jeg kjører bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen konduktører er skikkelige bitch, men de fleste er snille og hyggelige.

Har opplevd at jeg betalte for studentbillett, men jeg glemte studentkortet mitt. Den drittsekken(konduktør) pratet til meg og sa at jeg måtte betale fullpris, men jeg var blakk... Så han begynte å «slå» meg, altså hånden hans klappet hardt på brystet mitt(det gjorde ganske vondt). Da gikk det opp for ham at han gjorde noe galt og stakk av...

 

Det var pent behandlet av ham >.<

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...