Gå til innhold

PES2009 Demo - Inntrykk


nemiarwen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bra nok i mine øyne.

 

Er ingen FIfa fanboy,men kjøper GLATT Fifa09 fremfor PES.

 

PES ble for..hva skal eg si...syns spillerne er litt for "stive"i måten dem er på,blir ikke så realistisk som eg hadde trodd,og måten dem løper på er bare fjern..beina går som faen men spilleren beveger seg lite i forhold til takten på beina.

 

Skudd vs Redninger blir for dårlig...du skyter..så står keeperen å venter på skuddet som om han skulle være frosset fast før han 2tiendels sekund før ballen kommer,slenger seg og deiser i bakken som en potetsekk.HOPP--REDNING--DUNK...ser lit ut som om det går i fast motion akuratt den delen.

 

Ser for lite forsegjort ut..syns eg da.

 

Introen der lagene kommer på banen osv osv ser ikke værst ut,men ble skuffa da eg begynte å spille.

 

Likte Fifa demoen ETT PAR hakk bedre.

Lenke til kommentar

Jeg må først si at jeg har spilt PES i flere år nå å ikke prøvd fifa mer en 3-4 kamper.

Men jeg var også litt skuffet over PES til og begynne med slik som jeg nesten har vert hvert år det har kommet noe nytt. Men etter hvert som jeg fikk prøve både fifa å PES demo må jeg si at min mening er at PES er best nå også. Jeg føler at dynamikken og spillerforståelsen er mye større i PES en på fifa. Selvsagt er det ting jeg også ville rettet på i PES, men som sagt selve tenkemåten og følelsen av å tenke som en fotballspiller kommer mer frem i PES.

 

Jeg kan godt se de som velger fifa kontra PES. Det får være deres valg. Men ettersom jeg er mest vandt til og spille PES blir dette mitt kjøp i år også.

Lenke til kommentar

Kommentar fra pesnorge.net:

 

"Jeg har spilt demoen i fem sekunder, og det går MYE fortere enn det gjorde da jeg spilte fullversjonen i Roma. Det tok meg svært kort tid å se det; taklingene virker annerledes også. Merk dere også at forsvarsspillet fungerer mye bedre på det endelige spillet, det merkes også veldig. Taklingene er også elendige i forhold til det jeg har spilt av fullversjonen. Styr unna demoen om ikke dere er nødt, for det endelige spillet er så utrolig mye bedre."

 

Jeg finnes det merkverdig at konami ikke slipper ut final build i en demo :\

Lenke til kommentar

Har fått prøvd det selv en stund nå.

 

Jeg startet med svært lave forventninger etter det som har blitt skrevet her. Det var nok lurt, fordi jeg synes det slett ikke var ille.

Det er en del ting som åpenbart ikke er helt bra som allerede er nevnt, men alt i alt så kan dette bli brukbart.

Lenke til kommentar
Jeg likte demoen jeg.

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det men den var bare mye artigere enn Fifa.

Skal vurdere et PES kjøp.

 

Dæven.....

 

Dæven hva?

At noen kunne like det? Jeg har bare blitt så lei grå og kjedelige Fifa at jeg ønsker noe nytt og friskt og det er PES i mine øynde.

Lenke til kommentar
Jeg har bare blitt så lei grå og kjedelige Fifa at jeg ønsker noe nytt og friskt og det er PES i mine øynde.

 

Er det noe som er grått og kjedelig så må det jo være PES-spillene. Makan til kjedelig meny og atmosfære rundt kampene skal du lete lenge etter. Hadde PES-spillene hatt like mye innhold og funksjoner som FIFA-spillene hadde de vært en langt større konkurrent.

Lenke til kommentar

Har skrevet i en annen tråd, men kan forsåvidt gjenta her. Syntes demo'en var grei nok jeg, og skal definitivt kjøpe fullversjonen. Fifa klarer jeg ikke bare å like, og Fifa 09 demo'en klarte ikke å overbevise meg om at de har klart å lage et bedre spill i år.

 

Blir nok PES i år igjen :)

Lenke til kommentar
Har skrevet i en annen tråd, men kan forsåvidt gjenta her. Syntes demo'en var grei nok jeg, og skal definitivt kjøpe fullversjonen. Fifa klarer jeg ikke bare å like, og Fifa 09 demo'en klarte ikke å overbevise meg om at de har klart å lage et bedre spill i år.

 

Blir nok PES i år igjen :)

 

Syns Fifa lager bedre å bedre spill for hvert år eg..nesten...men definitivt de siste årene.

PES derimot syns eg har gått andre veien,det blir bare mer å mer stivt,stive spillere osv,no feel play og generelt dårlig gameplay.

 

Blir nok Fifa i år igjen

Lenke til kommentar

Må si meg veldig imponert over fifa i år. Beste fifa-versjon jeg har spilt (demo). Allikevel, etter å ha testa pes-demoen i helga, så er jeg ikke i tvil om hva jeg skal velge. Mye morsommere å spille pes enn fifa. Vanskelig å forklare hvorfor, men har sikkert noe med hva jeg forventer av et fotballspill. Ingen tvil om at fifa er presentert best, men på gameplaysiden er jo pes fremdeles ganske overlegen. Mye større frihet. Scorer sjelden identiske mål og slipper unna trege animasjoner som fifa ikke helt har klart å fjerne. Animasjonene på fifa ser veldig bra ut, men jeg synes det ødelegger en del av spillefriheten. Stilige menyer hos pes i år også. Godt å se at pes er tilbake i form etter fjorårets litt tragiske versjon :)

Lenke til kommentar

Vi har to vidt forskjellige synspunkt. Syntes PES demoen var grusom i forhold til FIFA. Det eneste som var bedre var at noen spillere lignet litt mer når du så nærme på ansiktet enn på FIFA.

Animasjonene på PES var 35 ganger dårligere, det er i vert fall ikke noe raskere å vende der, heller tregere.

Beina går som nevnt 3 ganger så fort som spilleren løper og finner ikke den friheten alle snakker om i forhold til FIFA

Lenke til kommentar

Angels Eye, seriøst?!? Du er ikke fifa-fanboy? Det ser ikke slikt ut, når du forsvarer desperat fifa og hakker ned PES.

 

For min del har jeg ikke prøvd PES2009 enda, men jeg har prøvd FIFA09. Fyfaen, for et spill! Spilte det i to minutter ca, så gadd jeg ikke mer. Vinkel er for langt unna og alt er treigt! Når man skyter, da skyter man 0,5km/t. Passing er treig, alt skjer liksom i slowmotion. Jeg klarer ikke å like FIFA09, det er synd for kompisene mine skal ha spillet. Det ville være gøy å spille mot dem. Håper at PES2009 fenger meg, ellers blir det ingen fotballspill på meg i året.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Forsvarer eg desperat?

 

Da må du lese en gang til gutt.

 

Eg bare peker ut sannheten.

 

Du klager på vinkel,skuddstyrke osv,utifra det så virker det ikke som du har så mye bakgrunn til å uttale deg egentlig.

 

Vinkel kan du endre på(noe eg regner med du IKKE visste siden du klager)

Og hvordan får du skuddene dine til å gå i 0,5km/t...må være sentring du driver med da,for eg klarer vertfall å ganske godt å BANKE ballen imål de gangene det trengs,passningene er treige sier du, da vet du vel HELLER ikke at du kan justere farten på pasningene ved å holde knappen inne så og så lenge.

Og det er ikke det at Fifa er treigt,men PES virker det som spillerne går på speed,føttene går som trommestikker men det går utroooolig seint fremover med dem.

 

Og når du sier vinkelen er treig..så...aner eg ikke hva du snakker om engang

 

Så for meg virker det som om du bare har bestemt deg for å hate Fifa,for det virker ikke som du har gitt det en fair sjangse siden du sier du ga deg etter 2min og det høres ut som du ikke har helt peiling på kontrollene i spillet heller.

 

Eg hakker ikke på PES,har noen versjoner av PES i samlingen også,men i mine øyne er Fifa bedre ;)

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Etter kommentarene dine til Jo Arne, velger jeg å tro at du er fifa-fanboy.

 

JEg er klar over åssen fifa funker, trykk lenger og sånt. Likevel synes jeg at det er fremdeles treigt. Tempo er bånn. Jeg skal nok teste fifa09 igjen, men førsteinntrykk var ikke bra. Jeg drev med sentring? Kan du ikke lese? Jeg skjøt! OG ballen gikk inn i målet, men likevel det var treigt. Det inspirerer meg ikke å spille videre.

 

Og før du kritiserer pes2009, bør du kanskje teste pes2009 fullversjon. Ikke demo. Mange påstår at demo er elendig og gir feil bilde. Jeg sjølv veit ikke, skal se på det etterhvert.

 

Endring: Det med vinkel, jeg veit åssen det funker. Fifa har alltid hatt elendig vinkel, siden 2004. Jeg digget fifa2002, vinkel der var bra. Men etter det, neinei.. Huff...

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...