Gå til innhold

Første info om Mass Effect 2!


Comprade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Njaaaa skeptisk... Mass Effect 1 var 99% ferdig når EA kjøpte opp BioWare så det var svært lite de kunne ødelegge. Nå har EA god tid til å ødelegge.

 

Du har ikke fått med deg at EA har sagt at de kommer til å la Bioware få fred til å utvikle spillene sine?

 

Selv om det er populært å hate EA for tiden er det lov å bruke sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Håper de ikke benytter skoskjei for å skvise det inn på enenkelt DVD plate denne gangen. Jeg synes Mass Effect universet og storyen er helt knall, men det ble rett og slett alt for repetivt dette. Er det noen vits i å ha hundrevis av planeter som ser mer eller mindre helt lik ut?

 

Det som er en smule komisk er at Mass Effect ble benyttet i argumentasjon for at en DVD har alt man trenger av kapasitiet. :lol:

Lenke til kommentar
Håper de ikke benytter skoskjei for å skvise det inn på enenkelt DVD plate denne gangen. Jeg synes Mass Effect universet og storyen er helt knall, men det ble rett og slett alt for repetivt dette. Er det noen vits i å ha hundrevis av planeter som ser mer eller mindre helt lik ut?

 

Det som er en smule komisk er at Mass Effect ble benyttet i argumentasjon for at en DVD har alt man trenger av kapasitiet. :lol:

 

Nå er det vel like mye en begrensning i tid og utviklingsressurser som gjorde at alle planetene ikke var unike med mer arkitektur. Hvis de mente 1 DVD var begrensende kunne de jo enkelt ha lagt det på 2. Planetene blir jo tilgjengelig etterhvert så de kunne ha splittet det opp. Men jeg forventer vel ikke at du skal klare å unngå å komme med sleivspark i retning 360 i dine innlegg :)

Lenke til kommentar
AI'en var heller ikke så bra, er jo på linje med det for 10-15 år siden. Har jo 10 år gamle spill med bedre AI

 

Nå har jeg verken 360 eller spilt Mass Effect, men dette hørtes da utrolig overdrevent ut? AI på lik linje med det for 10-15 år siden? Tror kanskje AI trenger å være litt mer omfattende i dag enn for 10-15 år siden med tanke på alt annet et spill inneholder i dag i forhold til den gang. Kan godt hende at AIen ikke virker som om den er mye bedre, men programkoden viser mest sansynligvis noe heelt annet.

Lenke til kommentar
Nå er det vel like mye en begrensning i tid og utviklingsressurser som gjorde at alle planetene ikke var unike med mer arkitektur. Hvis de mente 1 DVD var begrensende kunne de jo enkelt ha lagt det på 2. Planetene blir jo tilgjengelig etterhvert så de kunne ha splittet det opp. Men jeg forventer vel ikke at du skal klare å unngå å komme med sleivspark i retning 360 i dine innlegg :)

 

Jepp.. Envher kritikk er sleivspark ikkesant? ;) Poenget mitt er at Mass Effect var og er et dårlig argument for at en DVD plate er alt hva man trenger av lagringskapasitet. Jeg håper forøvrig at de ikke begrenser seg i oppfølgeren.

Lenke til kommentar

Høres ekstremt bra ut, tror Mass effect er det eneste spillet jeg har spilt igjennom rundt 10 ganger eller noe. er helt fantastisk fra begynnelse til slutt. Men er selvfølgelig et par ting jeg ikke likte helt med 1ern, mest dårlige side quests, bare fløy fra planet til planet og gjorde litt for enkle oppgaver. Men main quest line er helt rå og resten som følger med også. satt og venta på en toer lenge, håper på en iløpet av 2009 i det minste

Lenke til kommentar
Nå er det vel like mye en begrensning i tid og utviklingsressurser som gjorde at alle planetene ikke var unike med mer arkitektur. Hvis de mente 1 DVD var begrensende kunne de jo enkelt ha lagt det på 2. Planetene blir jo tilgjengelig etterhvert så de kunne ha splittet det opp. Men jeg forventer vel ikke at du skal klare å unngå å komme med sleivspark i retning 360 i dine innlegg :)

 

Jepp.. Envher kritikk er sleivspark ikkesant? ;) Poenget mitt er at Mass Effect var og er et dårlig argument for at en DVD plate er alt hva man trenger av lagringskapasitet. Jeg håper forøvrig at de ikke begrenser seg i oppfølgeren.

 

Tja, skal man ha unikt innhold i en stor verden så kreves det som sagt mye tid og ressurser. Jeg synes main questen i ME var rimelig bra med mye innhold. Skal man lage større verdner blir det ofte seendes ut som det er random generated ala Oblivion. Jeg foretrekker mindre verdner med mer variasjon. Plassen på skiva er det minste problemet.

Lenke til kommentar
Kan noen si hvilken slutt PC versjonen har? :p

Mass Effect 1?

 

Du har to valg, redde "the council" med å ofre mange mennesker, eller å la være. Slutten ender med at dere enten blir medlemmer av The Council eller dere blir de nye "sjefene".

 

 

Men det er jo de samme som på 360 så hvorfor står det i info'en at de vil følge slutten til PC versjonen? Gir jo ikke mening.

Lenke til kommentar
Denne infoen er ikke offisiell, ta den med en knippe salt.

 

Gjorde det allerede, men nå lener jeg mer mot fullstendig svada (greit, de kan ha flaks å få noe riktig). For det gir ikke mening om den skal fortsette på pc endingen om det er de samme to som på xbox nettopp fordi det er 2 vidt forskjellige avslutninger >.<

 

KongRudi, mulig jeg husker feil, men mener spillet ga vel en advarsel om dette når man nærmet seg slutten.

Lenke til kommentar
Denne infoen er ikke offisiell, ta den med en knippe salt.

 

Gjorde det allerede, men nå lener jeg mer mot fullstendig svada (greit, de kan ha flaks å få noe riktig). For det gir ikke mening om den skal fortsette på pc endingen om det er de samme to som på xbox nettopp fordi det er 2 vidt forskjellige avslutninger >.<

 

KongRudi, mulig jeg husker feil, men mener spillet ga vel en advarsel om dette når man nærmet seg slutten.

 

Hadde bare ting igjen i systemet hvor main-questen avsluttet, og så snart jeg gikk inn i systemet, ble jeg tvunget til å gjøre main-questen, og kunne ikke leite eller lande på andre planeter.. :-/

Så advarselen var ikke så veldig hjelp i. :-/

Lenke til kommentar
Mass Effect var et bra spill. :)

Men voldsomt irriterende at du ikke kunne spille videre etter at du hadde fullført siste main-quest mission, for å gjøre mere side mission o.l.

Håper at det kommer noenlunde samtidig på begge plattformene denne gang, siden jeg ikke har 360. :-)

 

Enig. Kjipt at spillet ble avsluttet etter main quest ble unnagjort. Men vet det nå til Mass Effect 2. Håper det ikke er så veldig langt unna for dette spillet var alle tiders!

Lenke til kommentar
Yeah, Mass Effect! <3

 

Håper vi kan fortsette med brukeren vi mekka i eneren. Karen min er dritkjekk og digg og kul.

Det har vel vert stadfesta heile vegen - at me kan halde fram med karakteren me laga oss i nr 1.

 

 

Njaaaa skeptisk... Mass Effect 1 var 99% ferdig når EA kjøpte opp BioWare så det var svært lite de kunne ødelegge. Nå har EA god tid til å ødelegge.

 

Du har ikke fått med deg at EA har sagt at de kommer til å la Bioware få fred til å utvikle spillene sine?

 

Selv om det er populært å hate EA for tiden er det lov å bruke sunn fornuft.

+1 Kharan. :)

 

Forøvrig var Mass Effect eit heilt utruleg spel. Eg storkoste meg. Har spelt gjennom det gjentatte gonger. Både som mannleg og kvinnleg Shepard.

 

Gledar meg til å fortsetje på denne rom-operaen!

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Er det bare meg som ble grundig skuffet over Mass Effect?

Synes KoTOR var mye bedre med sitt tur-baserte gameplay. Skytemekanikken og gameplayet generelt føltes som en foreldet utgave av Deus Ex. Grafikken i åpne områder var laber, og level designet var likedan. Å kjøre rundt på gørrkjedelige døde planeter med bilen var heller ikke spesielt givende.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...