Gå til innhold

Første info om Mass Effect 2!


Comprade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg som ble grundig skuffet over Mass Effect?

Synes KoTOR var mye bedre med sitt tur-baserte gameplay. Skytemekanikken og gameplayet generelt føltes som en foreldet utgave av Deus Ex. Grafikken i åpne områder var laber, og level designet var likedan. Å kjøre rundt på gørrkjedelige døde planeter med bilen var heller ikke spesielt givende.

Er nok berre deg ja.

:p

 

Neida. Eg sjølv elskte alt ved spelet. Ja, det hadde sine feil og svakheter (som alt anna her i livet) - men heilheten var for meg, ei vidunderleg oppleving.

Er nok mange andre som deg, som vart skuffa.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som ble grundig skuffet over Mass Effect?

Synes KoTOR var mye bedre med sitt tur-baserte gameplay. Skytemekanikken og gameplayet generelt føltes som en foreldet utgave av Deus Ex. Grafikken i åpne områder var laber, og level designet var likedan. Å kjøre rundt på gørrkjedelige døde planeter med bilen var heller ikke spesielt givende.

Jeg er enig med mye av det du sier. Mass Effect var spennende til tider, men det hadde også lange perioder med kjedlig dødtid. Utforskning og sideoppdrag var løst på en utrolig kjedlelig måte. Dialogen var også utorlig lite spennende. Dialogen, stemmningen og historien i KOTOR I og KOTOR II er mange hakk bedre, selv i dag.

Lenke til kommentar

Jeg klarte rett og slett ikke å utforske mer enn jeg absolutt måtte i mass effect. Syntes at sideoppdragene var utrolig kjedelige og lite innspirerende. Du har rett i at KOTOR II var en smule uferdig, men jeg hadde det allikvel utorlig morsomt med å spille det. Jeg gledet meg til å dra til en ny planet, jeg gledet meg til å gå inn i et tempel for å se hva jeg fant der. Kanskje var det et digert monster der, kanskje var det en Sith Lord, kanskje et spor for å drive historien videre. I mass Effect landet jeg på en planet og måtte deretter ransake rundt 100 apekatter for en del jeg trengte for å komme videre. Det var hverken spennende, morsomt eller innovativt.

 

Det jeg likte best med Mass Effect var kampsystemet. Jeg spilte som en "Adapted" og manipulerte gravitasjon og diverse andre ting fremfor å bruke skytevåpen. Problemet var at sideoppdragene ikke hadde noen apell. På en planet ble jeg spurt om jeg kunne fikse vannsytemet deres slik at de ikke tørstet. Det var kronglete å finne delen og jeg følte heller ikke at dette ikke var noe de kunne fikse selv. Høres sikkert rart ut, men det er mer fristende å gjøre et sideoppdrag hvis du føler at personen som spør er i nød og ikke har noen mulighet til å fikse det selv.

 

KOTOR I og II eksempler:

 

Redde forelderene til en liten jente.

Redde en fyr som hadde pengeproblemer fra gangstere.

 

I tillegg fikk man light og dark side points som faktisk spillte inn for mestring av skills. Man fikk alignment points ellerno i Mass Effect også, men følte ikke at det spillte inn...

 

 

Men når dette er sagt så kan jeg også fortelle at jeg likte Mass Effect veldig godt. Historien er veldig inntressant og jeg vil selvsagt avslutte det jeg påbegynte i eneren. :D

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Njaaaa skeptisk... Mass Effect 1 var 99% ferdig når EA kjøpte opp BioWare så det var svært lite de kunne ødelegge. Nå har EA god tid til å ødelegge.

 

Du har ikke fått med deg at EA har sagt at de kommer til å la Bioware få fred til å utvikle spillene sine?

 

Selv om det er populært å hate EA for tiden er det lov å bruke sunn fornuft.

 

Min sunne fornuft sier at EA sier noe, og gjør noe annet. Nå skal det sies at denne bølgen ikke er noe nytt fenomen og at EA har skjerpet seg i det siste. Men tradisjonelt sett har alle serier som har blitt kjøpt opp av EA blitt gradvis dårligere. Dette er fakta, ikke hets.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Brenon Holmes

Programmer

 

 

Joined: 17 Oct 2001

From: Edmonton, Alberta Posted: Thursday, 09 October 2008 03:34AM

Is this true? [www.youtube.com]

 

As Beerfish has mentioned, if you don't see it mentioned here then it's not official. Not official. Speculation. Untrusted. Inaccurate. Not verifiable. Probably false. Need coffee.

 

 

http://masseffect.bioware.com/forums/viewt...m=104&sp=30

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...