Gå til innhold

Ikke fornøyd med leveringstiden til komplett.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

som sagt ta deg god tid med å få pakker fra komplett.no.

bestillte en HDD til min X360 forrige søndag.

nå er det tirsdag og har enda ikke fått den.

de sier de skal ha leveringstid på 0-3 dager men nå er det gått 8 arbeidsdager og har enda ikke fått den.

ringte de idag også, de kunne ikke si noe om hvor den var eller om det var gjort en feil.

de sa at hvis det hadde gått en månde så ville de kanskje se på saken...

dette er for dårlig mener jeg!

Det og ikke anbefale dem angret jeg litt på forde prisene er lave og utvalget stort men allikevell hvis du vill ha varene raskt så er kanskje ikke komplett.no noe for deg.

bot du i sandefjord eller ganske nærme(Oslo,lillehammer elns) så er dette kanskje den rette buttikken for deg men for meg som bor i molde og må vente nesten 10 dager på å få en pakke er ikke dette noen nettbutikk for en utålmodig gamer som meg. :p hehe :)

Mod.anm.: Bare store bokstaver i overskriften er ikke tillatt. Har endret det for deg, men neste gang blir tråden stengt!

Endret av Patience
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)

Jeg blir rett og slett forbannet når brukere lager slike tråder som dette. Bare fordi du har en dårlig erfaring med komplett.no, betyr ikke dett at andre har de samme erfaringene.

Dette blir rett og slett for dumt. Å gå ut med varsel mot å kjøpe fra komplett.no er gå for langt.

Endret av Slettet-XHLacM
Skrevet

føler kanskje dette er ein liten overreaksjon. Send ein e-post der du er sakleg og ber om svar. Har du sjekka om pakken i det heile tatt er send? Konto - alle ordre (søk) - velg ordren - sjekk status

Derimot er einig med at 8 dagar kan vera litt lenge, men er du sikker på vara var på lager då du bestilte?

Skrevet
Jeg blir rett og slett forbannet når inkompetente brukere lager slike tråder som dette. Bare fordi du har en dårlig erfaring med komplett.no, betyr ikke dette at andre har de samme erfaringene.

Dette blir rett og slett for dumt!

Jeg er en flittig pc-bygger og har vel satt sammen noe sånn som 20-30 maskiner opp igjennom tidene. Jeg velger komplett fordi de har et godt utvalg til gode priser, men leveringsdelen deres er HELT elendig. Jeg får gjerne en bestilling ifra en kammerat om å bygge en maskin med X,X,X,X deler. Om jeg bestiller dem en dag vet jeg at det vil ta minst en mnd før jeg får dem om jeg ikke er heldig.

Siste tilfelle av dette er maskinen jeg sitter på nå. Ble bestilt den (la oss si, for jeg husker ikke nøyaktig) den 10.07, alle delene var på lager med 250+ antall og jeg fikk beskjed på mail at det ikke var stort press på dem så tiden ville være kort. En mnd og 5 dager etter får jeg beskjed om at den er kommet til postkontoret mitt (og jeg bor i en av Norges største byer så det er ikke pga posten). Hvorfor? Dont ask me, de forklarte det med lager problemer, men kunne ikke svare på hvorfor antallet ble vist med 250+ når jeg bestilte den..

Jeg forventer ikke 0-3 dager på levering, men jeg kan da pokker meg gå til oslo på den tiden de bruker på å sende meg en maskin de skulle ha på lager :p

Gjest Slettet+19283741
Skrevet
Jeg blir rett og slett forbannet når brukere lager slike tråder som dette. Bare fordi du har en dårlig erfaring med komplett.no, betyr ikke dett at andre har de samme erfaringene.

Dette blir rett og slett for dumt. Å gå ut med varsel mot å kjøpe fra komplett.no er gå for langt.

Det første jeg tenkte var dette også..

For det andre trodde jeg (før jeg leste) at det var ett alvorlig problem, men at leveringstiden er for lang er jo ikke noen stor sak. For alt du vet kan det være posten som roter her..

Skrevet

Komplett har for øyeblikket 100+ av alle Xbox 360 utgavene på lager.

Jeg ville skrevet en mail hvor du saklig forklarer din undring over at det tar så lang tid når de reklamerer med å ha så mange på lager, og si du forventer svar på hva som skjer innen neste virkedag kl 12:00.

Har de ikke svart innen da, ville jeg da avbestillt og gått til et annet nettsted å kjøprt det derfra.

Men, det du opplever er på ingen måte så dårlig at det skulle være grunn for å si til alle at de ikke skal handle der ;)

Skrevet

Dette er en usaklig og totalt unyttig tråd som ikke gagner verken forbrukere eller komplett.no. Videre er emnefeltet ikke i samsvar med våre regler.

Tråden stenges hvis emnefeltet ikke oppdateres, og førsteinnlegget blir mer saklig.

At komplett skal ha 0 dagers leveringstid er totalt latterlig. Og 3 dager er MEGET bra. Det kommer til å bli døden for webshops her i landet med flere slike utrolige kunder...

Skrevet

jeg har kun hatt leveringsproblemr fra komplett en gang, og det var i den perioden de dreiv å oppgradrete lageret sitt, og det er en god grunn til at de ikke kunne levere til vanlig tid.

btw, vanlig leveringstid til meg (bø i telemark) fra komplett er 1 til 2 dager.

Skrevet

Har handlet fra Komplett gjevnt og trutt de siste 10 årene jeg, og har aldri hatt et eneste problem med levering. Er vel kanskje litt drøyt å påstå at komplett er helt på jorde fordi du har fått en litt for sein pakke? :roll:

Skrevet

fikk sjekka litt opp..

sporet pakken så fant ut at den var her (molde) så da får jeg den vell i morgen elns..

men allikevell (nesten) 10 dagers leveringstid..

det er kjedelig for utålmodige gamere :p

Skrevet (endret)
Jeg er en flittig pc-bygger og har vel satt sammen noe sånn som 20-30 maskiner opp igjennom tidene. Jeg velger komplett fordi de har et godt utvalg til gode priser, men leveringsdelen deres er HELT elendig. Jeg får gjerne en bestilling ifra en kammerat om å bygge en maskin med X,X,X,X deler. Om jeg bestiller dem en dag vet jeg at det vil ta minst en mnd før jeg får dem om jeg ikke er heldig.

Siste tilfelle av dette er maskinen jeg sitter på nå. Ble bestilt den (la oss si, for jeg husker ikke nøyaktig) den 10.07, alle delene var på lager med 250+ antall og jeg fikk beskjed på mail at det ikke var stort press på dem så tiden ville være kort. En mnd og 5 dager etter får jeg beskjed om at den er kommet til postkontoret mitt (og jeg bor i en av Norges største byer så det er ikke pga posten). Hvorfor? Dont ask me, de forklarte det med lager problemer, men kunne ikke svare på hvorfor antallet ble vist med 250+ når jeg bestilte den..

Jeg forventer ikke 0-3 dager på levering, men jeg kan da pokker meg gå til oslo på den tiden de bruker på å sende meg en maskin de skulle ha på lager :p

Grunne til at maskiner som blir bygget kommer så seint er fordi det er for få som bygger og for mange maskiner rett og slett. Mye press og dårlig arbeidsmiljø. De fleste blir leid inn fra vikarbyråer og får manglende opplæring etc.

Endret av mushi
Skrevet

Grunne til at maskiner som blir bygget kommer så seint er fordi det er for få som bygger og for mange maskiner rett og slett. Mye press og dårlig arbeidsmiljø. De fleste blir leid inn fra vikarbyråer og får manglende opplæring etc.

jeg tror ikke han skal ha en ferdig bygget pc men at han skal ha DELENE til en pc så han kan bygge en pc selv om jeg ikke tar helt feil:P

Gjest medlem-98070
Skrevet

Har EN person dårlige erfaringer påvirker jo det ryktet til denne butikken... hjelper ikke at en million ikke har dårlige erfaringer når det skjer èn person og den personen er deg? Men stå på Hans Bauge ;)

Dog enig i at 0-3 dager optimistisk og har selv opplevd å vente mer enn en uke, så emnet er vel litt usaklig ja

Skrevet
Dette er en usaklig og totalt unyttig tråd som ikke gagner verken forbrukere eller komplett.no. Videre er emnefeltet ikke i samsvar med våre regler.

Tråden stenges hvis emnefeltet ikke oppdateres, og førsteinnlegget blir mer saklig.

At komplett skal ha 0 dagers leveringstid er totalt latterlig. Og 3 dager er MEGET bra. Det kommer til å bli døden for webshops her i landet med flere slike utrolige kunder...

Vel, jeg vet ikke hva som sto innledningsvis, men å kalle en tråd unyttig og påstå at du du kan regne ut at dette har en negativ effekt for forbrukere er rimelig arrogant. Negativ for Komplett, ja sikkert. For forbrukere, vet ikke. Døden for webshops..ja gjerne for meg hvis de ikke kan holde avtaler. De er til for forbrukerne og ikke omvendt. Eller mener du kanskje at vi som forbrukere skal drive veldedighet ovenfor webshoper?

Selv har jeg positive og negative erfaringer med komplett. Det jeg vet er at har de ikke varen på lager, er det ikke noe vits i å bestille. Jeg gikk å venta på en pc i 3 måneder for et års tid siden, pga. at kabinettet jeg hadde bestilt ikke var på lager. Da jeg spurte om et annet kabinett ble det bare tull, og de viste til noen helt urimelige og sannsynligvis ulovlige klausuler de hadde gjemt bort på hjemmesiden sin. De påsto at jeg måtte kansellere. Skal jeg kansellere? Det er ikke jeg som ikke kan levere. Kabinettet var forventet på lager 6 dager etter jeg bestilte. Og da det slutt sendte en mail om at de ikke kunne levere, skulle de ha meg til å gå inn å kansellere orderen. Hvorfor det? Jo fordi de ville komme seg ut av forpliktelsen på en snedig måte.

Neste gang jeg bestilte, forsikret jeg meg at alt var på lager, og varen kom før tiden. Det var en positiv opplevelse.

Så hvis noen fra Komplett leser dette: kan dere ikke bare slutte å selge ting dere ikke har på lager. Ikke selg bjørnen før skinnet er skutt sa bestemora mi.

til Patience: finnes det en brukermoderator for brukermoderatorer. Det må da være nok å vise til reglene, og ikke komme med anklager om at en tråd er unyttig.

Skrevet

... Så du påstår denne tråden er saklig, og tjener et formål - i så fall, hvilket da? Det eneste jeg ser er en sytetråd skrevet med caps lock, som ikke forteller meg noenting annet enn at (unnskyld uttrykket) en tullebukk ikke har mottatt disken sin. Jeg finner det særdeles hardt å tro at Komplett.no sier at de kanskje skal se på saken, om varen ikke er ankommet innen måned - troverdig, neppe.

Skrevet
... Så du påstår denne tråden er saklig, og tjener et formål - i så fall, hvilket da? Det eneste jeg ser er en sytetråd skrevet med caps lock, som ikke forteller meg noenting annet enn at (unnskyld uttrykket) en tullebukk ikke har mottatt disken sin. Jeg finner det særdeles hardt å tro at Komplett.no sier at de kanskje skal se på saken, om varen ikke er ankommet innen måned - troverdig, neppe.

Er det ikke regler for disse trådene. I så fall er vel reglene gode nok, og hvis noen bryter dem er det grunn nok til å moderere. Å hagle med beskyldninger og superlativer mener jeg man bør holde seg for god til når man er brukermoderator, og senere skal moderere andre som holder på på samme måte. Det er mange jeg synes er tullebukker på disse trådene, men en tulletråd startet av en tullebukk kan også spire til god diskusjon, og der vel det som er meningen med diskusjon.no. Ellers kan man jo skifte navn til enighet.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...