Matsemann Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 En av fordelene med WoW er jo at man lærer seg engelsk og prater med folk fra andre land og slik. Så jeg synes det ville vært kjipt å bare møte skandinavier. Du lærer ikke engelsk av å spille wow... Du snakker engelsk i chat, og med mindre det er en som konstant retter språket ditt og/eller kommer med forslag til å forbedre språket ditt, samtidig som han setter det i kontekst med en gitt situasjon o.l. så lærer du ikke engelsk av å spille wow. Værste unskyldningen noen sinne... Unnskyldning? Jeg unnskylder da vel ikke noe?
Tåkefyrste Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Selvfølgelig lærer du engelsk av WoW. Sålenge du bruker den engelske klienten, og snakker engelsk med folk så vil du alltid lære. Å si noe annet er som å si at du ikke lærer matte av å regne regnestykker.
Dryper Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Off Course lærer du engelsk av å lese/skrive og snakke engelsk.. Hva gjorde du i timene på skolen da? Hadde dere det slik at dere lærte Engelsk med morse?? xD....
Nstin Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Nordmenn som ikke kan engelsk kan som oftest ikke norsk heller. da er de ikke nordmenn da vettu. forresten, så hadde det vært morro med en norsk versjon av wow. Hadde nok ikke spilt der. men hadde testa det for morroskyld. Endret 17. oktober 2008 av Nstin
Colb Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Lurer på om en del engelsktalende, syntes rpg elementer høres like forbaska fjompete ut, som de gjør hvis vi oversetter til norsk?
Lmthaman Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 land - folketall norge - 4.500.000 danmark - 5.400.000 sverige - 9.000.000 det var de skandinaviske. ------------------------ russland - 150.638.000 tyskland - 83.000.000 frankerike - 60.000.000 spania - 40.490.000 ------------------- som dere kanskje ser så er det litt flere folk i de landene, noe som tilsier en større potensiell kundemasse, enn hva de skandinaviske landene kan tilby til sammen.
Tryllekunst Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Min engelsk er blitt dårligere av å spille wow. Det er altfor mange i wow som ikke kan skikkelig engelsk, og som staver ordene feil hele tiden. Blir jo påvirket av dette og vet til slutt ikke hva som er rett eller gale. I rettskriving hvertfall.
brage_sk Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 hehe, wow har forbedret min engelsk drastisk, i allefall fra jeg startet til nå. Selvfølgelig skriver mange feil, men jeg pleier å se etter feiler i deres setningsoppbygging og formulering, så korigerer jeg det i hode til det blir riktig.. Føler jeg lærer, og repeterer.. hehe
Tåkefyrste Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Min engelsk er blitt dårligere av å spille wow. Det er altfor mange i wow som ikke kan skikkelig engelsk, og som staver ordene feil hele tiden. Blir jo påvirket av dette og vet til slutt ikke hva som er rett eller gale. I rettskriving hvertfall. Hvis du lar deg påvirke av den dårlige engelsken til andre så må du være ganske dårlig i engelsk i utgangpunktet. Er jo en haug med engelsk tekst i quests og npc samtaler i spillet også, og de er iallefall riktig.
Ajaco Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Er jo en haug med engelsk tekst i quests og npc samtaler i spillet også, og de er iallefall riktig. Indeed. Det er også mye av grunnen til at man blir bedre i engelsk av WoW. Ikke bare pga. du må snakke engelsk med alle, men også fordi alt du leser er engelsk, også av quest tekst osv. Dessuten, driver du med aktiv pvp, og tildels raiding, vil du være nødt til å bruke mikrofon, og dermed forbedre deg verbalt.
Bruktbilen Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Man kan lære engelsk i WoW og andre spill hvis man får inn for det, man lærer andre språk ved å skrive mye og å lese det, det at man bruker det i en sammenheng man liker er enda bedre.
Knofle Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Nordmenn som ikke kan engelsk kan som oftest ikke norsk heller. da er de ikke nordmenn da vettu. forresten, så hadde det vært morro med en norsk versjon av wow. Hadde nok ikke spilt der. men hadde testa det for morroskyld. Er ikke du nordmann selv om du starter setningene dine uten stor forbokstav? Er ikke du nordmann selv om du har kommafeil? Det blir selvfølgelig pirking. Poenget er at nordmenn som ikke har fulgt godt nok med på skolen til å lære seg brukbare engelskkunnskaper, ofte ikke kan skrive grammatisk korrekt norsk heller.
Ducktoy Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 jeg var/er rimelig god i engelsk, men nå har jeg blitt rimelig dårlig i engelsk også! OLOLOL ACHAIMUNTS FTW! *host*
Birdielòl Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 En av fordelene med WoW er jo at man lærer seg engelsk og prater med folk fra andre land og slik. Så jeg synes det ville vært kjipt å bare møte skandinavier. Du lærer ikke engelsk av å spille wow... Du snakker engelsk i chat, og med mindre det er en som konstant retter språket ditt og/eller kommer med forslag til å forbedre språket ditt, samtidig som han setter det i kontekst med en gitt situasjon o.l. så lærer du ikke engelsk av å spille wow. Værste unskyldningen noen sinne... Det du sier der er feil! Da jeg begynte å spille wow kunne jeg nesten ikke noe, Men må kan jeg engelsk ganske bra
PSV Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg våger påstå at man lærer en del engelsk av spilling. Jeg har hvertfall forbedret meg kraftig siden jeg begynte å spille, om dette følger normal progresjon eller ikke er dog uvisst. Norsken min har derimot blitt vrang til tider, jeg tenker engelsk når jeg skriver norsk, vil faktisk nesten si jeg er på grensen til å ha bedre engelsk språk enn norsk. Edit: Leif her og leif der, norsk selvfølgelig. Endret 22. oktober 2008 av PSV
Lycantrophe Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Off Course lærer du engelsk av å lese/skrive og snakke engelsk.. Hva gjorde du i timene på skolen da? Hadde dere det slik at dere lærte Engelsk med morse?? xD.... Hørte ikke?
PSV Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Han mener selvfølgelig at de overnevnte posterne er ute av kurs.
Lycantrophe Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Litt ironisk at en som har lært språk såpass godt av wow skriver slik.
Rujahu Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 En kompis av meg steg fra en 3'er til en 5'er fra 8. klasse til 10. klasse. Eneste ekstra arbeidet han gjorde var å spille wow. Når du kommer inn i et av de større mer seriøse guildene, så kreves det en viss flyt i språket ditt. Og hvilken bedre måte finnes det å lære engelsk på enn i et spill du trives? Er du aktiv i guild chatten så skriver du tilsvarende en liten novelle hver eneste dag på engelsk. Påstår du at dette ikke er positivt for engelsken din, så vil jeg gjerne vite hvilke alternative måter du synes er bedre bandreas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå