Gå til innhold

Ta vare på hørselen din!


A-Jay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt disse i det siste:

http://www.earplugstore.com/musicminders.html

 

De fungerer temmelig bra, men de må settes inn riktig. (Men det gjelder jo alle propper)

De demper glimrende på konsert, og lyden høres ren og fin ut.

Jo mere støy, jo mer demper de.

 

De demper samtidig så lite når det ikke er støy, at de kan egentlig brukes hele tiden. Såfremt man ikke blir sår i ørene av dem, da selvsagt :)

(Man kan også kutte ned på lengden på "røret" endel for at de skal skjules nesten helt av ørene.

 

Jeg har også testet ut disse:

http://www.earplugstore.com/howard-leight-clarity-earplugs.html

Også de låter klart og fint, men har ikke samme fleksible dempning som de andre.

Endret av PL610
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

JohndoeMAKT: de silikonpluggene, synes du at de mer behagelig for øret enn skumpropper? Leser litt varierende anmeldelser av begge typer, så det må vel testes individuelt. Men fra ditt innlegg angående "Silicone Ear Putty" høres det ut som om de er mer anvendelige i alle fall. Har aldri testet silikonplugger, kun juletre og vanlig skum.

 

Dere som har hatt "Alpine Partyplug", er den stilken kort nok til at man ikke trykker den inn dersom man f.eks. ligger i senga på siden? Har hatt et par typer juletreplugger, og de hadde for lange stilker, jeg endte ofte opp med å trykke proppene inn for hardt pga av dem.

Lenke til kommentar

Jeg har små øreganger så jeg har alltid hatt problemer med å få skumpropper skikkelig inn i ørene og når de endelig er på plass bråker de litt de første par minuttene mens de "bretter seg ut" samt at det er vanskelig å regulere hvor mye de skal dempe da de enten er på plass eller ikke. Silikonpluggene er mer behagelig da de ikke skal inn i øregangen på samme måte som skumpropper samt at de er helt myke og former seg helt etter øregangen. En boks som kan bli fra fire til åtte plugger etter hvor store de skal være og dypt du skal trykke de inn koster 49,-, så jeg anbefaler deg å prøve de ut. (De kan også trykkes sammen til en ball igjen og gjenbrukes) Silikonen er også gjennomsiktig og syntes ikke så godt, så det er mulig å parkere silikonklumpen i bunnen av det ytre øret f.eks mellom konserter på en festival når det ikke er nødvendig med støydemping. Det er som sagt ikke store investeringen, så prøv det ut og skriv her hva du syntes.

 

ear_putty_multi.jpg

Lenke til kommentar

Jeg fant igjen mine Alpine Musicsafe her om dagen.

http://www.earplugstore.com/alnasoearpl.html

 

Samtidig leste jeg et eller annet sted at grunnen til at ens egen stemme osv. "forsterkes" i ørene ved bruk av propper er at man ikke setter proppen langt nok inn i øregangen. Da reflekteres lyden av stemmen i brusken rundt øregangen og blir "tordnende høy".

 

Jeg har tydeligvis også små øregangenger, men jeg testet ut å lirke disse proppene så langt inn at bare filteret i enden vistes. De former seg fint etter øregangen, men jeg ville nok ha valgt et hakk mindre hvis mulig.

Vips så var min egen stemme (samt pusting og svelging osv.) lav og normal igjen :)

 

Disse proppene ligner Alpine Partyplugs, men har et avtagbart plastfilter i enden som har litt skarpe kanter.

På Partypluggene er kantene avrundet og bør ikke by på problemer hvis man ligger på siden.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding begge to! Begge skal definitivt prøves ut snarest, det er vel hip som hap hva slags merke det er av silikonplugger (?).

Formstøpte ørepropper frister, men jeg må sette meg mer i temaet først, støyfjerningshodetelefoner vs monitors / in-ear hørselsvern (sitter i et støyfullt, åpent landskap på jobben)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...