Gå til innhold

Er lettbrus fetende, og hvorfor?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hørt flere ganger at man blir like overvektig eller verre av å drikke lettbrus enn sukkerbrus.

Dersom det er sant har jeg et par spørsmål:

- Hvorfor blir man overvektig av noe som har nesten like mange kalorier som vann? Hvor kommer energien fra?

- Dersom 2 tvillinger som så og si er fysisk identiske lever isolert og med helt likt kosthold, der den ene får sukkerbrus og den andre får lettbrus, vil de øke/synke like mye i vekt?

 

Har drukket lettbrus hele livet mitt og lurer på om jeg kan gi litt mer faen i om det er sukker eller ikke i brusen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vært litt diskusjon rundt dette for tiden... Var på TV og... Det var søtningsmiddelet aspartam spesielt. Kroppen klarer ikke å skille ut det stoffet, så du blir feit av det.. I hvertfall... Kroppen klarer ikke å jobbe med det. Derfor sa de du blir tykk av lettbrus.

Tullball! Jeg drikker 4 liter Pepsi max på deff, da hadde ikke jeg gått ned som jeg gjør hvis man blir feit av det.

Lenke til kommentar
Det har vært litt diskusjon rundt dette for tiden... Var på TV og... Det var søtningsmiddelet aspartam spesielt. Kroppen klarer ikke å skille ut det stoffet, så du blir feit av det.. I hvertfall... Kroppen klarer ikke å jobbe med det. Derfor sa de du blir tykk av lettbrus.

Tullball! Jeg drikker 4 liter Pepsi max på deff, da hadde ikke jeg gått ned som jeg gjør hvis man blir feit av det.

 

Så sitter du sikkert ikke stille heller... Og jeg henviser til forskerne, det er ikke noe jeg mener selv!

 

Altså... Ikke av en slurk om dagen, men hvis du drikker det i stedet for noe annet...

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
Det har vært litt diskusjon rundt dette for tiden... Var på TV og... Det var søtningsmiddelet aspartam spesielt. Kroppen klarer ikke å skille ut det stoffet, så du blir feit av det.. I hvertfall... Kroppen klarer ikke å jobbe med det. Derfor sa de du blir tykk av lettbrus.

Tullball! Jeg drikker 4 liter Pepsi max på deff, da hadde ikke jeg gått ned som jeg gjør hvis man blir feit av det.

 

Ja! Jeg drikker 10liter Cola og er tynn som faen! :roll: Som om det gir noe svar

Lenke til kommentar
Ja! Jeg drikker 10liter Cola og er tynn som faen! :roll: Som om det gir noe svar

Hvorfor skulle ikke det gi noe svar? Jeg får i meg 1800-2000kcal på deff, kunne man blitt feit av colaen hadde jeg ikke gått ned.

 

 

Ikke at jeg er ekspert selv.. Men de har vist ei på tv som hadde fått barn elns. Hu ville ned i vekt og startet med lightbrus... Hu ble myyyyye feitere enn hu var.! Men men, kanskje andre kan ta litt mer enn andre, og det har noe å si hvis du rører på deg en del. Man kan ikke forvente å bli feit bare man drikker det.

Lenke til kommentar
Tullball! Jeg drikker 4 liter Pepsi max på deff

 

Jeg får i meg 1800-2000kcal på deff

 

Deff?!? :dontgetit:

 

miste mest mulig fett og minst mulig muskelmasse...

 

Ja! Jeg drikker 10liter Cola og er tynn som faen! :roll: Som om det gir noe svar

Hvorfor skulle ikke det gi noe svar? Jeg får i meg 1800-2000kcal på deff, kunne man blitt feit av colaen hadde jeg ikke gått ned.

 

 

Ikke at jeg er ekspert selv.. Men de har vist ei på tv som hadde fått barn elns. Hu ville ned i vekt og startet med lightbrus... Hu ble myyyyye feitere enn hu var.! Men men, kanskje andre kan ta litt mer enn andre, og det har noe å si hvis du rører på deg en del. Man kan ikke forvente å bli feit bare man drikker det.

 

 

det går ikke ann å gå opp i vekt om man ikke ligger i kcal overskudd... siden lightbrus inneholder mindre kcal enn vanlig brus så er ikke det du sier mulig.. da må hun ha spist mer mat enn når hun drakk vanlig brus og/eller drukket mer lightbrus..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...