Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klistermerker i frontrute


Hellemyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke engang lov med et lite naf merke, om du skal tolke loven bokstavelig talt.

 

Kommer ann på hva du har, om du har litt skrift i toppen av frontruta, så tror jeg ikke noen sier noe på det. Kommer seff ann på hvem du møter, men i de fleste tilfeller. Har du derimot en SVÆR streamer som virkelig vises, så blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det er forbudt å dekke til front- eller siderutene med noe som helst.

 

En trailersjåfør i Trondheim hadde dekket til deler av frontruta med en hylleinnretning. Traileren stod på rødt lys i kjørefelt markert for sving til venstre. Da det ble grønt lys ombestemte trailersjåføren seg og svingte til høyre. Han så imidlertid ikke en syklist som befant seg der. Syklisten ble overkjørt og døde. Nå er trailersjåføren dømt til 60 dager fengsel.

Lenke til kommentar

Jepp, det er såvidt jeg vet ikke lov å ha noenting i frontruta. Små merker som ikke dekker et større areal enn bakspeilet (og er plassert "bak" det) tror jeg forøvrig de vil se gjennom fingrene med, ettersom det ikke stjeler noe av sikten.

 

OT: observerte en rød Volvo 740 på vei ut av Baneheitunnellen for noen år siden, den hadde en diiger "BIRKELAND"-streamer i frontruta :grin: Kjører du Uno Turbo forresten? :dribble:

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Litt Off Topic men:

Henta bilen til mora mi, og der hadde de jaggu klistra

et NAF-merke eller lignende i frontruta.

Husker ikke riktig hva det var, for jeg sveiva ned vinduet,

spurte om han kjente til reglene om dette, men nei :o

 

Blei å sende bilen til EU-sjekk et annet sted (hadde en

lyd som ikke blei borte, så litt derfor også) og det var

et par feil igjen gitt.

Lenke til kommentar

Har ikke noe med saken å gjøre kanskje... men hva skal man egentlig med klistremerke i frontruta?

 

Da kan man jo like godt kjøpe seg en gummilist med dobbelsidig teip og feste på koffertlokket, for å få seg en spoiler.

 

Ett diskre transparent merke i siderutene bak kan vel gå ann til nød, men i frontruta ser det jo bare rett og slett motbydelig stygt ut spør du meg.

 

Bilen blir ikke raskere/sprekere med klistremerke i ruta.

 

Men hvis du absolutt vil klistre frontruta di med noe så harry som UNO TURBO, så vel bekomme.

 

Hadde kaaaaaaaansje gjort det, hvis jeg fikk sponsorpenger for det og bilen ikke så ut fra før av, men hvis du ikke en gang får penger for det, så glem hele greia er min mening.

 

På spørsmålet om det er lov er jeg usikker, da jeg aldri har hatt slik merke i ruta selv, men har noen kammerater som har hatt dette (men dette er nesten 15 år siden)

Fikk inntrykk av at det den gangen var snakk om ett vist antall cm. fra øverst på ruta. Det skal jo også sies at en del biler blir levert med farget frontrute helt øverst. Kan vel ikke helt se det store problemet med at ett transparent klistremerke kan ha så veldig mye å si. Men om det finnes en lov om dette er jeg usikker på altså.

Lenke til kommentar

Litt mer off topic angående frontruter. Jeg har ingen klistremerker der, men av og til fester jeg en GPS med sugekoppfeste nede i venstre hjørne av ruta. Den hindrer ikke sikten, men det er antakelig heller ikke lov. Noen setter jo GPS'en midt i glaninga midt på ruta, og det hemmer utvilsomt sikten.

 

Jeg ble nylig stoppet i en promillekontroll med GPS'en på plass, men politimannen sa ingen ting om GPS'en. Promillen var også på den edruelige siden av skalaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...