Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Virker som om de med v.11 er operatørlåst og får ikke oppgradert ennå.

De med v.10 kan nok oppgradere.

 

Bare mine antakelser da...

 

kimroar: Dobbeltklikke kommer av at du i flere menyer må velge før du kan gå inn i valget. Synes det er bedre å vite at du treffer riktig med pølsefingrene enn å gå inn og ut av menyer flere ganger før du treffer riktig.

 

Jeg har v.11 og har ikke operatørlås

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Nokia maps - skal man søke på en adresse, MÅ man ha postnummeret. Håpløst, en av grunnene til at jeg søker er at jeg ikke har hele adressen.

Dette overrasker meg, og er ikke erfaringen jeg har med Nokia Maps 2 i ikke-touch versjon. Bruker du hurtigsøk eller spesifisert søk?

 

På S60 v3 med Nokia Maps 2 er det bare å begynne å skrive for å søke, og da trenger man ikke noe postnummer.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med min telefon. Jeg får ikke skrudd av tilkobling mot nettet.

 

Tidligere i dag stod det i venstre hjørne bare et gsm-tegn med 3 streker, nå er det et satelittegn med 5 streker. Hvordan får jeg koblet av? Prøvd å skru av og på, men det hjelper ikke.

 

Alt jeg gjorde var å gå inn på menyen->musikk->podcast. Da koblet den seg opp, men får ikke koblet av igjen :S

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Da sitter jeg og skriver fra min Nokia as we speak :) telefonen fungerer strålende! Har ikke hatt noen problemer foreløpig. Eneste jeg lurer på: når jeg går inn på kartet for å lokalisere hvor jeg er, koster dette penger? Har sett at folk sier at navigasjonsdelen er det som koster, men kobler man seg ikke opp mot nettet hvis man bare lokaliserer seg? Skulle vel tro at det kostet ei krone eller to...

Lenke til kommentar
Da sitter jeg og skriver fra min Nokia as we speak :) telefonen fungerer strålende! Har ikke hatt noen problemer foreløpig. Eneste jeg lurer på: når jeg går inn på kartet for å lokalisere hvor jeg er, koster dette penger? Har sett at folk sier at navigasjonsdelen er det som koster, men kobler man seg ikke opp mot nettet hvis man bare lokaliserer seg? Skulle vel tro at det kostet ei krone eller to...

 

Hvis du har lastet ned kartene (eller de er forhhåndsinstallert på telefonen) koster det ingenting å posisjonere seg :). Hvis du aksepterer tilkobling når kart-funksjonen starter, bruker telefonen noen få kB til å innhente info fra mobilnettet hvor du befinner deg.. Med andre ord, ikke noen stor kostnad uansett.

Lenke til kommentar
Kimroar: Brukte du Nokia Ovi Suite for å oppgradere? Hva skjedde med eksisterende kontakter og kalender oppføringer?

 

Ellers er jeg fornøyd, men telefonen har noen mangler som irriterer meg litt.

- Internett, selv om jeg bruker stylus må det av og til 4 - 5 klikk på en link før telefonen registerer det.

- Aktiv hvilemodus, man kan ikke personalisere hva som skal stå der (med unntak av de 4 snarveiene)

- Nokia maps - skal man søke på en adresse, MÅ man ha postnummeret. Håpløst, en av grunnene til at jeg søker er at jeg ikke har hele adressen.

- Når man skal legge til et bilde for å sende som mms, får man opp et lite felt å velge bilder fra. Hadde vært mye lettere om man kunne velge å gå rett til galleriet.

 

Neida; jeg brukte Nokia Software updater som ligger på nokia.no. Her fungerte det hvertfall fint. Jeg tilbakesynkroniserte telefonen med Outlook via Nokia PC-suite rett etterpå, så jeg er ikke sikker på om noe forsvant. Nå er hvertfall alt inne og fungerer bra..

 

Men jeg klarer å søke meg frem til adresser uten å bruke postnummer? Det går helt fint, skriv inn by og gate, så finner den alltids et eller annet forslag.

Lenke til kommentar
Har et lite problem med min telefon. Jeg får ikke skrudd av tilkobling mot nettet.

 

Tidligere i dag stod det i venstre hjørne bare et gsm-tegn med 3 streker, nå er det et satelittegn med 5 streker. Hvordan får jeg koblet av? Prøvd å skru av og på, men det hjelper ikke.

 

Alt jeg gjorde var å gå inn på menyen->musikk->podcast. Da koblet den seg opp, men får ikke koblet av igjen :S

 

Hjelp? :)

 

Ingen som vet? Får jo ikke brukt telefonen uten å få fikset dette. Blir dyrt...

Lenke til kommentar

Bestilte akkurat fra Elprice nå jeg og. Står at den er lagervare, så de burde vel sende denne ganske kjapt. Synes over ett døgn var lenge! Jeg bestilte uten binding, og ut ifra det jeg leser på nettsidene, så skal de ha den inne.

 

Edit: I følge prisguiden, så er den ventet inn på lager innen 1-3 dager...

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Bestilte akkurat fra Elprice nå jeg og. Står at den er lagervare, så de burde vel sende denne ganske kjapt. Synes over ett døgn var lenge! Jeg bestilte uten binding, og ut ifra det jeg leser på nettsidene, så skal de ha den inne.

 

Edit: I følge prisguiden, så er den ventet inn på lager innen 1-3 dager...

 

Prisguiden er til tider ikke oppdatert på hva butikker sin lagerstatus er. Står det hos elprice at den er på lager så er den nok det.

Lenke til kommentar
Det sies jo at kameraet er så dårlig. Men er det dårlig til å være 3,2 tre megapiksler? Eller mener dere at 3,2 bare er for lite? :p Jeg har k810i nå (med tre megapiksels kamera)å det er ikke noe til å skryte over. Men kommer bildene til å bli ca like?

 

 

Det er ikke bare megapixler som avgjør om kameraet er bra. Megapixlene går på oppløsningen, men det er jo flere andre ting også, som avgjør om det er et bra kamera. Billedkvaliteten er for de fleste det viktigste, men også brukervennligheten kan være av interesse. Jeg kan nevne: Hvor lang tid det tar for å starte opp kameraet, hvor raskt bildene blir tatt/lagret, lysfølsomhet, autofokus, kameralys/blitz, ta bilder av motiv i bevegelse, hurtiginnstillinger, osv.

Lenke til kommentar
Det sies jo at kameraet er så dårlig. Men er det dårlig til å være 3,2 tre megapiksler? Eller mener dere at 3,2 bare er for lite? :p Jeg har k810i nå (med tre megapiksels kamera)å det er ikke noe til å skryte over. Men kommer bildene til å bli ca like?

 

 

Det er ikke bare megapixler som avgjør om kameraet er bra. Megapixlene går på oppløsningen, men det er jo flere andre ting også, som avgjør om det er et bra kamera. Billedkvaliteten er for de fleste det viktigste, men også brukervennligheten kan være av interesse. Jeg kan nevne: Hvor lang tid det tar for å starte opp kameraet, hvor raskt bildene blir tatt/lagret, lysfølsomhet, autofokus, kameralys/blitz, ta bilder av motiv i bevegelse, hurtiginnstillinger, osv.

 

Å hvordan fungerer dette på 5800 XM?

Lenke til kommentar

@ The groke:

 

Det kan andre svare på, for jeg har ikke 5800 XM, men jeg har bestilt den, og får den om ca ei uke. Selv om jeg ikke er så til de grader på tuppa etter å få den som enkelte her i tråden :) gleder jeg meg til jeg får den.

 

At jeg ikke er på tuppa, skyldes at jeg har hatt relativt mange nokiatelefoner med feil, samt at kameraet trekker ned. Men på den annen side er dette en telefon som har det aller meste, og vil bli min første mobil av den typen som har trykkskjerm og ikke tastatur. Jeg har gått og ventet på denne telefonen, og jeg håper den innfrir. Skal imidlertid prøve den først, i den grad jeg klarer å lese noe fra skjermen. Den skal visstnok være dekket av en beskyttelsesfolie med pyntestriper, slik at denne må fjernes for å kunne ha særlig utbytte av det som står på skjermen. Dersom jeg tar den, blir det omgående bestilt beskyttelsesfolie fra skalshop.se.

 

La meg legge til at de telefonene det har vært mest høytid å få i hendene er Ericsson T39 og Nokia 6210. Begge kom rundt 2001. Kommer ikke på noen andre jeg har hatt som har gitt en bedre mobilfølelse enn de to. T39 hadde jeg to av.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...