Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har problemer med gps?

 

Hva er problemet?Spesifiser?

 

Problemet er at jeg ikke finner gps sateliter. Har søkt flere ganger både med og uten internett, og har aldri funnet noen sateliter. På det lengste har mobilen søkt i nesten en time. Har prøvd både og være ute og fra vinduet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at jeg ikke finner gps sateliter. Har søkt flere ganger både med og uten internett, og har aldri funnet noen sateliter. På det lengste har mobilen søkt i nesten en time. Har prøvd både og være ute og fra vinduet.

 

Jeg har ingen erfaringer med gps på mobil bare så det er sagt...

 

Søke etter satelitter med internett på har ingen hensikt.Har du lest manualen skikkelig?Søk også litt på Nokia dedikerte forum så finner du sikkert svar på ditt problem....

Lenke til kommentar
Er det forresten noen her som har 1881 mobil søk og NRK TTV som java programmer på sine telefoner? Jeg får ikke til å kjøre disse på 5800, mulig de ikke klarer å kjøre på en telefon som ikke har eget tastatur??

 

Anyone?

 

Hei du burde heller prøve http://www.118mobil.no/ den funker i alle fall helt perfekt på 5800. Billigere og bedre er den også - nærmest genial vil jeg si.

 

Jo, takker for tips. MEN: etter å ha installert programmet og forsøke å starte det, fpr jeg bare opp en melding som sier at det er en programfeil - programmet lukkes.

 

Hva er dette? Jeg har flere andre JAVA program som virker OK, så jeg forstår ikke helt hvorfor dette ikke skal fungerere...

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke finner gps sateliter. Har søkt flere ganger både med og uten internett, og har aldri funnet noen sateliter. På det lengste har mobilen søkt i nesten en time. Har prøvd både og være ute og fra vinduet.

 

Jeg har ingen erfaringer med gps på mobil bare så det er sagt...

 

Søke etter satelitter med internett på har ingen hensikt.Har du lest manualen skikkelig?Søk også litt på Nokia dedikerte forum så finner du sikkert svar på ditt problem....

 

 

Ehh, kanskje han mener søking via a-gps. Da bruker telefonen internettprofilen, ikke wap.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med gps?

 

Hva er problemet?Spesifiser?

 

Problemet er at jeg ikke finner gps sateliter. Har søkt flere ganger både med og uten internett, og har aldri funnet noen sateliter. På det lengste har mobilen søkt i nesten en time. Har prøvd både og være ute og fra vinduet.

 

Hei

Sjekk om du har disse innstillingene, funker hos meg, også innendørs.

Gå inn på meny>program>plassering>lokalisering>lokaliseringsmetoder

Der har jeg grønn hake på "Assistert GPS" og "Integrert GPS"

 

Etterpå kan du laste ned kart vha nokia map loader, som er i pc suite.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Hehe, virker som om de er litt sløve med dette. Å i tillegg får jeg ikke tak i noen på den chatte tingen de har på siden.. Får vel bare vente å se. Kommer vel en eller annen gang..

Les bruken annmeldelsene på prisguiden. Elprice har elendig score grunnet treg levering. bedre å betale et par hundre ekstra å få den sendt samme dag

Lenke til kommentar
13.02.09 09.33 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING

 

Da er den i det minste registrert inn i postens systemer :)

 

+1 :p

 

13.02.09 09.33 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING

 

Virker som om de venter til mange nok har bestilt, å så sender dem ut alle samtidig.. De gidder ikke gå til posten før det er mange nok :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg slår av 3G funksjonen?

Det står 3G øverst i venstre hjørnet av skjermen, men jeg finner ikke noen instilling for dette.. :dontgetit:

 

EDIT: tenkte jeg skulle spare litt batteri, men spiller dette noen rolle når jeg ikke kobler meg opp på internett gjennom 3G eller ringer?

 

Andak :)

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg slår av 3G funksjonen?

Det står 3G øverst i venstre hjørnet av skjermen, men jeg finner ikke noen instilling for dette.. :dontgetit:

 

EDIT: tenkte jeg skulle spare litt batteri, men spiller dette noen rolle når jeg ikke kobler meg opp på internett gjennom 3G eller ringer?

 

Andak :)

 

Sleit litt med å finne ut av dette selv.

 

Trykk på der du kan se hvor mye batteri du har igjen så får du opp en meny, derfra trykker du på "pilene" som viser tilkoblinger ved siden av klokken. I menyen her går du inn på nettverk -> nettverksmodus -> så velger du GSM istedet for dobbelmodus så forsvinner 3.5 g tegnet :)

Endret av Kassi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...