Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Jeg fikk endelig denne telefonen i posten i dag :) Men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en liten ting. På mitt trådløse nettverk hjemme har jeg aktivert Macfilter slik at bare våre egne PC-er kan koble seg på. Er det mulig å finne en MAC-adresse til telefonen?

 

EDIT: Nevermind. Fant ut av det ;)

Endret av hobbes85
Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg fikk endelig denne telefonen i posten i dag :) Men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en liten ting. På mitt trådløse nettverk hjemme har jeg aktivert Macfilter slik at bare våre egne PC-er kan koble seg på. Er det mulig å finne en MAC-adresse til telefonen?

 

EDIT: Nevermind. Fant ut av det ;)

 

*off topic*

Velkommen til diskusjoner.no og Tek nettverket!

 

*on topic*

Jeg fikk akkurat sporingsnummeret til min telefon :p Gleder meg som en 5 åring på julaften! Håper bare at den kommer innen fredag siden jeg skal på fjelltur da..

Lenke til kommentar

Nja prisen på fra England høres jo ikke gal ut. Men du må jo ta høyde for at den kan bli stoppet. Da blir det fort nesten 4 tusen raske tilsammen.

 

De kan jo heller ikke bruke så fantastisk lang tid på Tele2 heller.

 

Ser at Netcom nå har senket prisen samt at de har en liten haug på lager. Dette er vel moobie det også!

Lenke til kommentar

Fikk mobilen i dag :)

Går det an å starte den samtidig som den lader? Står at batteriet skal lades i 12 timer før bruk...

 

Jeg har prøvd å slå den på allerede, men da gikk ikke ladetegnet opp, den bare sto på fult :s Klør litt i fingrene etter å prøve den, men vet ikke om jeg tørr å slå den på en gang til i fare for å ødelegget batteriets levetid hvis den ikke lader når den er på :S

 

Mvh

 

Andak :)

Lenke til kommentar
Fikk mobilen i dag :)

Går det an å starte den samtidig som den lader? Står at batteriet skal lades i 12 timer før bruk...

 

Jeg har prøvd å slå den på allerede, men da gikk ikke ladetegnet opp, den bare sto på fult :s Klør litt i fingrene etter å prøve den, men vet ikke om jeg tørr å slå den på en gang til i fare for å ødelegget batteriets levetid hvis den ikke lader når den er på :S

 

Mvh

 

Andak :)

 

 

Du kan bruke den mens den lader. Det derre "lad i x antall timer før bruk" er kun av historisk betydning. Dette har vært omtalt mye, og tatt opp i diskusjoner ved jevne mellomrom. Finnes det fremdeles selgere som ber folk lade telefonen opp (og ut) de første gangene? Eller står det i Nokias manualer?

 

Kos deg med telefonen du!

Lenke til kommentar
Folkens: Noen som har en link / evt bruksanvisning på å laste ned kart som fungerer til denne telefonen uten at man behøver å bruke betaltjenesten til nokia?

 

Bruk software som følger med telefonen! Koble telefonen til dataen og last over de kartene du ønsker :-)

 

Ok, så du mener Nokia Map Loader ? (den som ligger som vedlegg til PC-suite)

Lenke til kommentar

Kan noen med siste firmware ta noen bilder i passe bra lys, og legge ut i full størrelse? Vil gjerne se om bildekvaliteten er blitt noe bedre.

 

Edit: Ikke det at jeg har hørt noe om at bildekvaliteten skal ha blitt bedre med nyere firmware, men man vet jo aldri.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Fikk mobilen i dag :)

Går det an å starte den samtidig som den lader? Står at batteriet skal lades i 12 timer før bruk...

 

Jeg har prøvd å slå den på allerede, men da gikk ikke ladetegnet opp, den bare sto på fult :s Klør litt i fingrene etter å prøve den, men vet ikke om jeg tørr å slå den på en gang til i fare for å ødelegget batteriets levetid hvis den ikke lader når den er på :S

 

Mvh

 

Andak :)

 

 

Du kan bruke den mens den lader. Det derre "lad i x antall timer før bruk" er kun av historisk betydning. Dette har vært omtalt mye, og tatt opp i diskusjoner ved jevne mellomrom. Finnes det fremdeles selgere som ber folk lade telefonen opp (og ut) de første gangene? Eller står det i Nokias manualer?

 

Kos deg med telefonen du!

 

Haha, flott :D

Når jeg åpnet esken (som var bestilt fra Telenor sine internettsider) og det første som møtte meg var en tynn blekke: "Viktig informasjon, les dette FØR du åpner forsendelsen". Der står det blant annet: "Batteri anbefales minimum 12 timer lading før bruk. Dersom batteri lades riktig første gang og oppsett og montering gjøres som beskrevet i brukerveiledningen, vil du få en bedre brukeropplevelse."

 

Jaja.. jeg kjører på jeg ;)

 

Mvh

 

Andak

Lenke til kommentar
Finnes det noen annen måte å legge inn oppdateringen på ?

 

Får ikke den inn jeg, verken fra telefonen eller fra pc'en.

finner den ikke med programmene, har nå v.11

 

hjelp

Min får heller ikke inn opptateringen, kan noen hjelpe to stakkarer ?

 

edit: nå vil vel strengt tatt ikke telefonen min gjøre noen ting, den går ikke på internett, og den mottar ikke opptateringer, jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur på verkstedet i morgen visst jeg ikke får orden på dette snart.

Endret av mhogseth
Lenke til kommentar
Fikk mobilen i dag :)

Går det an å starte den samtidig som den lader? Står at batteriet skal lades i 12 timer før bruk...

 

Jeg har prøvd å slå den på allerede, men da gikk ikke ladetegnet opp, den bare sto på fult :s Klør litt i fingrene etter å prøve den, men vet ikke om jeg tørr å slå den på en gang til i fare for å ødelegget batteriets levetid hvis den ikke lader når den er på :S

 

Mvh

 

Andak :)

 

 

Du kan bruke den mens den lader. Det derre "lad i x antall timer før bruk" er kun av historisk betydning. Dette har vært omtalt mye, og tatt opp i diskusjoner ved jevne mellomrom. Finnes det fremdeles selgere som ber folk lade telefonen opp (og ut) de første gangene? Eller står det i Nokias manualer?

 

Kos deg med telefonen du!

 

Haha, flott :D

Når jeg åpnet esken (som var bestilt fra Telenor sine internettsider) og det første som møtte meg var en tynn blekke: "Viktig informasjon, les dette FØR du åpner forsendelsen". Der står det blant annet: "Batteri anbefales minimum 12 timer lading før bruk. Dersom batteri lades riktig første gang og oppsett og montering gjøres som beskrevet i brukerveiledningen, vil du få en bedre brukeropplevelse."

 

Jaja.. jeg kjører på jeg ;)

 

Mvh

 

Andak

 

 

eehh... var det Nokia som hadde laget den infoen eller Telenor? Nåja, det skal altså ikke være nødvendig i det hele tatt å lade i 12 timer. Hva de mener med bedre brukeropplevelse... det hørtes jo direkte morsomt ut :)

 

Kjør på du! Dersom du får problemer med telefonen, er det svært liten sjanse for at det skyldes at du brukte den nye telefonen mens du ladet den. Jeg har hatt masse mobiler, spesielt Nokia, og feilprosenten er klart høyest på Nokia, av de jeg har hatt. Men batteriproblemer tror jeg ikke jeg har hatt. Har ikke hatt mobilene så veldig lenge da, med noen unntak, he he...

Lenke til kommentar
I startskjermen hvor man ser snarveier, søk og kalendernotater - er det i det hele tatt mulig å få de siste sms der, slik som på E65?

 

Og trådet sms - finnet det et program som fikser dette?

 

Tror du må velge mellom kalender avtaler og kontaktlisten i menyen.

 

Trådet sms finnes i program. søk på dailymobile.se

Endret av MasterS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...