Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Er det mange barnesykdommer på denne mobilen som ikke blir fikset med oppdateringer? Jeg kjøpte nokia 6280 med en gang den kom ut, jeg fikk brukt den to dager før den måtte på reparasjon. Leverte den flere ganger etter det også. Aldri vært så plaga med en mobil før, og fikk nokia litt i vranghalsen etter det.

 

Allikevel har jeg bestemt meg for å kjøpe 5800, er det lurt å vente litt til det meste er fiksa?

 

 

Jeg har hatt masser av mobiler, men klart mest Nokia. Nokia er dessverre også det merket jeg har hatt klart mest feil på, dersom man regner i prosent.

 

6280 var en skandale. Personlig hadde jeg tre av den, men slapp å levere dem til service. Fikk nye i butikken. Da jeg fant feil på nr tre, valgte jeg en annen telefon. Dermed hadde jeg fire nye mobiler på ei snau uke :p

 

Spørsmålet ditt er av høyeste interesse.

Fikk du nye mobiler?! Jeg fikk ikke fordi de(elkjøp) mente jeg ikke hadde rett til det fordi det hadde gått over 48 timer! xD Jeg gikk lenger uten 6280en enn med, etter jeg hadde kjøpt den. Tok 1,5 måneder før jeg fikk den tilbake første gangen. Har ikke lyst til å oppleve noe sånt med 5800! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, hvis nokia hadde fått gjort noen ting om igjen, ville nok ikke 6280 kommet ut i det hele tatt.

 

Irriterer meg ikke over trege menyer på denne telefonen.

En ting som plager meg litt er at jeg må koble opp på wifi'en hver gang jeg skal på nettet, sikkert en eller annen innstilling som jeg må sette aktiv, men jeg har ikke funnet den enda.

 

Og til mitt forsvar, de siste 10 årene har jeg brukt SE telefoner, så jeg kommer nok litt senere inn i nokia-systemet igjen.

Lenke til kommentar
noen her som har en god forklaring på hvorfor 5800 har kommet til noen butikker i landet, men ikke andre? har vært på nesten alle forhandlere her på hamar, men mange av de har ikke dato og aner ikke pris engang :ermm:

De forskjellige butikkene har forskjellige leverandører. De som har fått tidlig inn bestiller ofte få telefoner og dermed til en dyrere pris, og de som vil selge telefonen billigere vil heller vente til de kan bestille større antall telefoner.

(trur jeg)

Endret av kr_mafia
Lenke til kommentar
Hehe, hvis nokia hadde fått gjort noen ting om igjen, ville nok ikke 6280 kommet ut i det hele tatt.

 

Irriterer meg ikke over trege menyer på denne telefonen.

En ting som plager meg litt er at jeg må koble opp på wifi'en hver gang jeg skal på nettet, sikkert en eller annen innstilling som jeg må sette aktiv, men jeg har ikke funnet den enda.

 

Og til mitt forsvar, de siste 10 årene har jeg brukt SE telefoner, så jeg kommer nok litt senere inn i nokia-systemet igjen.

 

Jeg slet med at wifi var på hele tiden. Brukte litt tid på å finne ut hvor jeg kunne slå den av helt. Tror det bare er Opera Mini som hittil har vist seg plagsom med å spørre om kobling for hver side jeg går inn på. Liker også at jeg kan sette prioritet på nettverk uavhengig om det er wifi eller 3g. Slik var det ikke på n95 tror jeg.

Lenke til kommentar
Hehe, hvis nokia hadde fått gjort noen ting om igjen, ville nok ikke 6280 kommet ut i det hele tatt.

 

Irriterer meg ikke over trege menyer på denne telefonen.

En ting som plager meg litt er at jeg må koble opp på wifi'en hver gang jeg skal på nettet, sikkert en eller annen innstilling som jeg må sette aktiv, men jeg har ikke funnet den enda.

 

Og til mitt forsvar, de siste 10 årene har jeg brukt SE telefoner, så jeg kommer nok litt senere inn i nokia-systemet igjen.

 

Jeg slet med at wifi var på hele tiden. Brukte litt tid på å finne ut hvor jeg kunne slå den av helt. Tror det bare er Opera Mini som hittil har vist seg plagsom med å spørre om kobling for hver side jeg går inn på. Liker også at jeg kan sette prioritet på nettverk uavhengig om det er wifi eller 3g. Slik var det ikke på n95 tror jeg.

 

 

Nei, det gikk nok ikke an på N95. Har ikke hatt akkurat den, men jeg har hatt 4-5 andre nokiatelefoner med wi-fi (minst). Det vanlige har vært at man kan velge å ha wi-fi av eller på, eller at det spørres hvilken tilkobling man vil bruke. Velger man sistnevnte, vil telefonen spørre første gang man skal koble seg opp i et program (f.eks wap, Opera osv). Så husker telefonen dette helt til man går ut av programmet. Neste gang spør den igjen. Når man avslutter programmet, kobles wi-fi ned etter få sekunder. Dermed brukes wi-fi kun når man trenger det. Synes dette er en fin løsning.

 

Men ut fra det du skriver, ser det ut for at man har endret på dette i 5800 XM. Å sette prioritet forbinder jeg mer med SE-telefoner med UIQ operativsystem. Kanskje Windows Mobile også har dette.

Lenke til kommentar

Billig, billig!

 

Tele2.no med "Ultra" abbonnement

 

999,- for telefonen

129*12 for "Ultra" abonnement

2547 totalt, inkl frakt!

 

..og det beste av alt, i motsetning til alle andre mobiler på shop'en der, de opplyser ikke om at den er operatørlåst! Så da står man forhåpentligvis fritt frem til å bruke valgfri operatør.. :)

 

Desverre ingen på lager for øyeblikket, men fikk hvertfall bestillt til meg selv den 5 feb :thumbup:

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Er det mange barnesykdommer på denne mobilen som ikke blir fikset med oppdateringer? Jeg kjøpte nokia 6280 med en gang den kom ut, jeg fikk brukt den to dager før den måtte på reparasjon. Leverte den flere ganger etter det også. Aldri vært så plaga med en mobil før, og fikk nokia litt i vranghalsen etter det.

 

Allikevel har jeg bestemt meg for å kjøpe 5800, er det lurt å vente litt til det meste er fiksa?

 

 

Jeg har hatt masser av mobiler, men klart mest Nokia. Nokia er dessverre også det merket jeg har hatt klart mest feil på, dersom man regner i prosent.

 

6280 var en skandale. Personlig hadde jeg tre av den, men slapp å levere dem til service. Fikk nye i butikken. Da jeg fant feil på nr tre, valgte jeg en annen telefon. Dermed hadde jeg fire nye mobiler på ei snau uke :p

 

Spørsmålet ditt er av høyeste interesse.

Fikk du nye mobiler?! Jeg fikk ikke fordi de(elkjøp) mente jeg ikke hadde rett til det fordi det hadde gått over 48 timer! xD Jeg gikk lenger uten 6280en enn med, etter jeg hadde kjøpt den. Tok 1,5 måneder før jeg fikk den tilbake første gangen. Har ikke lyst til å oppleve noe sånt med 5800! :thumbdown:

 

Jeg fikk nye mobiler fordi de var DOA, det vil si Dead eller Defect on Arrival), en ordning i alle fall Nokia har ved produktfeil, dersom man reklamerer innen ei uke.

 

Men i tillegg har jeg et godt kundeforhold, i alle fall såpass godt at jeg de siste par årene kun har handlet mobiler i den butikken, pluss et par-tre PCer. Det har lønnet seg i tilfeller det er gått ut over ei uke eller en måned. Men det har hendt en sjelden gang de har sendt telefonen til reparasjon. Sist gang - nå rundt årsskiftet 08/98 - tok det 4-5 uker, men da det ennå ikke var skjedd noe, fikset butikken det slik at jeg fikk hevet kjøpet, og jeg valgte å ta ut en annen telefon, som tilfeldigvis kostet omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Billig, billig!

 

Tele2.no med "Ultra" abbonnement

 

999,- for telefonen

129*12 for "Ultra" abonnement

2547 totalt, inkl frakt!

 

..og det beste av alt, i motsetning til alle andre mobiler på shop'en der, de opplyser ikke om at den er operatørlåst! Så da står man forhåpentligvis fritt frem til å bruke valgfri operatør.. :)

 

Desverre ingen på lager for øyeblikket, men fikk hvertfall bestillt til meg selv den 5 feb :thumbup:

Samme pakke jeg også bestilte. Og ingen operatørlås :)

 

EDIT: Ser at Tele2 har flyttet inn-dato fra 09.02 til 16.02.

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Billig, billig!

 

Tele2.no med "Ultra" abbonnement

 

999,- for telefonen

129*12 for "Ultra" abonnement

2547 totalt, inkl frakt!

 

..og det beste av alt, i motsetning til alle andre mobiler på shop'en der, de opplyser ikke om at den er operatørlåst! Så da står man forhåpentligvis fritt frem til å bruke valgfri operatør.. :)

 

Desverre ingen på lager for øyeblikket, men fikk hvertfall bestillt til meg selv den 5 feb :thumbup:

Samme pakke jeg også bestilte. Og ingen operatørlås :)

 

EDIT: Ser at Tele2 har flyttet inn-dato fra 09.02 til 16.02.

 

Ja, og derfor spør jeg etter de som har på lager. Blir litt irritert når datoer flyttes slik, og selger sier noe annet. (Tele2 webshop)

Lenke til kommentar

Hvem er det som selger telefonen MED abonnement?

 

Jeg har funnet:

 

www.telenor.no

www.djuice.no

www.netcom.no

www.tele2.no

www.elprice.no

www.spaceworld.no

www.mpx.no

www.papyrus.no

www.chess.no

www.mshop.no

 

I linkene har jeg linket til telefonen i netshopen deres.. Mange selges med flere typer abonnementer, men jeg har som oftest bare linket til en tilfeldig en.

 

Noen som vet om andre som selger den med et abonnement NÅ?

Lenke til kommentar
I dagens avis(bemerk lokalavisa AN) så var det annonsert at Telebutikken hadde denne telefonen.

Står ingenting på nettsidene deres.. Kansje de bare er litt trege med å legge ting ut der :p

 

*Edit*

Ser at den er i reklameaviser deres.. Relativt billig også..

Endret av The groke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...