Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
da kom endelig mobilen i posten, ohh joy :wee: mener å huske noen posta ei fin liste over programmer o.l som det var lurt å ordne, men klarer ikke finne den. noen som vet?

Du kan sjekke denne tråden: Anbefalte programmer/spill/temaer for S60 5th Edition (Touch)

 

Vet ikke helt om den har blitt oppdatert i det siste, og denne telefonen og OS-et er rimlig nytt, så det kommer stadigvekk nye ting, men du finner en del der.

 

Eller så finner du en del slike lister ved og Google litt også. :)

Lenke til kommentar

Uff da, nå ble jeg nervøs her en stund. Lasta ned den filen med 100 temaer som er linket til litt tidligere her i tråden. Satt og installerte mange av dem, etterpå tenkte jeg å restarte telefonen. Slo den av, men på ville den ikke nei. Bare den hvite skjermen med Nokia skriften, ingenting skjedde. Tok ut batteriet, hjalp ikke, tok ut batteri og simkort, satt inn igjen. Bare det samme. Telefonen startet ikke opp, kom aldri lenger den hvite skjermen.

 

Da tok jeg ut minnekortet, skrudde på telefonen - BINGO - nå startet den. Satte minnekortet inn igjen, stilte tid og dato, valgte et tema jeg ville bruke, og restartet den. Nå funket den med minnekortet i. :cool:

 

Heldigvis. Skulle installere flere av temaene, men nå får jeg bare sertifikat utgått. Utgått sertifikat på temaer som er gratis?? Skjønner ikke dette. Noen som vet råd? Skal jeg bare slette dem og legge dem inn på nytt?

 

Vel, telefonen fungerer ihvert fall normalt igjen. :!:

Lenke til kommentar
Utgått sertifikat?? Still datoen et par år tilbake ;)

 

Datoen på telefonen ? Prøvde det nå, først 2007, deretter 2008 og 01.01.2009 men får stadig sertifikat utgått. Hva er det med disse smarttelefonene og dette sertifikat tullet? Jeg har aldri før hatt problem med å installere temaer på denne telefonen. Dette skjedde etter at den låste seg og jeg tok ut simkortet. Måtte da stille tid og dato på nytt.

Det hjelper i hvert fall ikke å stille på datoen på telefonen. Fy, skal det værre slik med alt man prøver å installere?

 

Jeg har programmet Signsis installert. Noen som vet hvordan man bruker det?

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Jeg vet at en del av sertifikat tullet er gyldighetstid til programmet.

[/quote)

 

Nå får jeg dette på alt. Surfet med telefonen inne på zedge.net nå og prøvde å laste ned noen temaer og installere. Bare sertifikat utgått. Nå får jeg ikke installert noen ting lenger. Det må da være en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Min funker ganske greitt. Men hvordan oppgraderer jeg den uten å miste garantien? Må jeg koble den til en PC med PC-suite, eller kan det ordnes via et wlan?

Og er det flere som har hatt denne feilen:

Noen ganger når jeg skriver en tekst i nettleseren, og oppdager at et ord lengre oppe er galt stavet, så er det klin umulig både å merke ordet, og å flytte markøren. Derfor må jeg ta bavkspace og slette en masse, før jeg kommer til det som skal rettes...

Lenke til kommentar
[..] Bare sertifikat utgått. Nå får jeg ikke installert noen ting lenger. Det må da være en løsning på dette?

Programmene har en viss "gyldighets" periode som de må installeres under, er det utenfor denne perioden får man melding om "Sertifikat utgått" eller lignende. 5800 har hatt problemer med sertifikat på de tidligere software versjonene, så med mindre du ikke har oppdatert telefonens software, må du finne riktig tidperiode for programmet du forsøker installere.

Min funker ganske greitt. Men hvordan oppgraderer jeg den uten å miste garantien? Må jeg koble den til en PC med PC-suite, eller kan det ordnes via et wlan?

[..]

For og oppdatere anbefaler jeg at den kobles til NSU (Nokia Software Updater(PC-Suit)) via USB kabel.

 

Hvorfor? Når du laster ned en oppdatering via FOTA(Firmware Over-the-Air(WLAN/3G)), så laster du egentlig bare ned et slags patch som oppdaterer det som mangler på den softwareen du har på telefonen i dag, oppdatere du via NSU laster du ned en helt ny software. Derfor er også en oppdatering via NSU mer enn 10 ganger så stor som den du får FOTA.

 

En annen ting som er kjekt når man gjør det via PC er backup.

 

For og oppdatere via FOTA, går du til startskjermen, gå opp tastaturet, og trykk *#0000# trykk deretter på Valg tasten, og så Se etter oppdateringer. (v21.0.. er også tilgjengelig via FOTA)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...