Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant nettopp ut noe himmelsk bra å endre på! Menyen er standard 3x4 ikoner. Det er litt lite og gir masse scrolling når du gnur inn 40 programmer. "Medium tekst"-meny:

# # #
# # #
# # #
# # #

Løsning: Meny - Innstillinger - Telefon - Display - Skriftstørrelse - Liten

 

Resultat? "Liten Tekst"-meny:

# # # #
# # # #
# # # #
# # # #
# # # #

Wow! For en forskjell! Føles med en gang mer som en smarttelefon. Spesielt mhp at man får mer ting tilgjengelig på mindre plass. Her sitter vi med 640x360 pixler og så får vi bare 12 ikoner!?! Nei takk. Jeg vil ha 20 ikoner! :)

Lenke til kommentar
Noen som har fikset sprekken via service? Isåfall, hva ble gjort? Utskiftning av deksel eller skrue?

 

Fikk nettopp min tilbake fra deltaservice. Var sendt inn via Elkjøp. Jeg er ikke fornøyd, glipen er helt identisk med slik den var før. Beskrivelsen jeg fikk var at kun skruer er strammet, så noe dekselbytte er det hvertfall ikke. hmm, irriterende.. Tror jeg får leve med denne berømte glipen, noen ordentlig fiks er hvertfall ikke kommet.

Lenke til kommentar

Å sende den inn til service er BORTKASTET tid.. Hvertfall om telefonen er bestilt gjennom telenor! Jeg fikk avslag på Doa 4 mars, men allikvell er enda ikke telefonen sendt fra service stedet. Jeg fikk først beskjed om at at den skulle sendes i begynnelse på forrige uke, nå har de sagt først tirsdag så onsdag, å nå har jeg endelig fått sporing, men telefonen er ikke sendt eller det står ingen sending, kun melding mottatt. Jeg blir forbanna. Jeg må sikkert betale for å få telefonen tilbake å det frister lite å støtte mcare me penger.!

 

 

Edit: Med tanke på glippen!! Fikk beskjed om at den skulle være der.

Endret av LinnH18
Lenke til kommentar
Fant nettopp ut noe himmelsk bra å endre på! Menyen er standard 3x4 ikoner. Det er litt lite og gir masse scrolling når du gnur inn 40 programmer. "Medium tekst"-meny:

# # #
# # #
# # #
# # #

Løsning: Meny - Innstillinger - Telefon - Display - Skriftstørrelse - Liten

 

Resultat? "Liten Tekst"-meny:

# # # #
# # # #
# # # #
# # # #
# # # #

Wow! For en forskjell! Føles med en gang mer som en smarttelefon. Spesielt mhp at man får mer ting tilgjengelig på mindre plass. Her sitter vi med 640x360 pixler og så får vi bare 12 ikoner!?! Nei takk. Jeg vil ha 20 ikoner! :)

 

greit nok at du får flere ikoner, men teksten under ikonene blir jo borte.

Da foretrekker jeg heller få ikoner med tekst under..

Lenke til kommentar
Fant nettopp ut noe himmelsk bra å endre på! Menyen er standard 3x4 ikoner. Det er litt lite og gir masse scrolling når du gnur inn 40 programmer. "Medium tekst"-meny:

# # #
# # #
# # #
# # #

Løsning: Meny - Innstillinger - Telefon - Display - Skriftstørrelse - Liten

 

Resultat? "Liten Tekst"-meny:

# # # #
# # # #
# # # #
# # # #
# # # #

Wow! For en forskjell! Føles med en gang mer som en smarttelefon. Spesielt mhp at man får mer ting tilgjengelig på mindre plass. Her sitter vi med 640x360 pixler og så får vi bare 12 ikoner!?! Nei takk. Jeg vil ha 20 ikoner! :)

 

greit nok at du får flere ikoner, men teksten under ikonene blir jo borte.

Da foretrekker jeg heller få ikoner med tekst under..

 

 

Dersom man har brukt telefonen en stund, og vet hva ikonene betyr, er sikkert løsningen bra.

 

Så kan man velge det man synes fungerer best.

Lenke til kommentar
Fant nettopp ut noe himmelsk bra å endre på!

(...)

Føles med en gang mer som en smarttelefon. Spesielt mhp at man får mer ting tilgjengelig på mindre plass. Her sitter vi med 640x360 pixler og så får vi bare 12 ikoner!?! Nei takk. Jeg vil ha 20 ikoner! :)

greit nok at du får flere ikoner, men teksten under ikonene blir jo borte.

Da foretrekker jeg heller få ikoner med tekst under..

Dersom man har brukt telefonen en stund, og vet hva ikonene betyr, er sikkert løsningen bra.

 

Så kan man velge det man synes fungerer best.

Enig. Teksten forsvinner = mer plass. Hold fingeren på ikonet og teksten kommer opp i toppen av menyen også.

Men til syvende og sist: smak og behag.

Lenke til kommentar
Snarveistips:
  • Trykk på batteriindikatoren på startskjermen og du kan se tilkoblinger og kan trykke deg videre inn i tilkoblingsinnstillinger/manager.
  • Trykk på datofeltet/profilfeltet på startskjermen og du kan velge profil åpne kalender og sette på flymodus/frakoblet modus.
  • Trykk på klokka og du kommer til alarmer og kan komme videre til klokkeinnstillinger også
  • Legg til flere snarveier eller kontakter på startskjermen for å få ytterligere snarveier.

 

Så hvordan legger en til flere snarveier enn de som alt er der, eventuelt kontakter eller flere kontakter enn de 4 som en kan velge? Jeg har kun valg om enten snarveier eller kontakter, selv om jeg svært gjerne vil ha begge deler:)

Jeg er helt enig! Jeg vil ha kontakter, programmer, kalender og været på startskjermen.

Løsningen: handy shell + handy weather.

Koster penger, men... hvis du søker litt kan det hende at du er heldig å finner en crack eller serials ett eller annet sted... ;)

 

Har testet handy shell, men er dessverre enkelte ting der som gjør at jeg ikke kommer til å bruke det før en ny og bedre versjon er på plass.

Lenke til kommentar
Noen som har fikset sprekken via service? Isåfall, hva ble gjort? Utskiftning av deksel eller skrue?

 

Fikk nettopp min tilbake fra deltaservice. Var sendt inn via Elkjøp. Jeg er ikke fornøyd, glipen er helt identisk med slik den var før. Beskrivelsen jeg fikk var at kun skruer er strammet, så noe dekselbytte er det hvertfall ikke. hmm, irriterende.. Tror jeg får leve med denne berømte glipen, noen ordentlig fiks er hvertfall ikke kommet.

 

Snakket med serviceverkstedet tidligere i dag om temaet. De mente bestemt den måtte inn for dekselbytte. Jeg synes det er en noe merkelig løsning. Dekselet er vel i orden, det er derimot skruen som er for lang og dermed ikke presser dekseldelene nok sammen.

 

Jaja, uansett, mobilen er ganske knall slik den er nå, men siden jeg er en perfeksjonist så klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med "slark" i dekselet.

 

EDIT: Ved uttaking av den trøblete skruen og en kjapp runde med dremmelen (avkapping), så er vel problemet så godt som løst. Men da ryker selvfølgelig garantien. Den er det ikke verdt å ofre.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Har testet handy shell, men er dessverre enkelte ting der som gjør at jeg ikke kommer til å bruke det før en ny og bedre versjon er på plass.

Enig. Prøvde det og ble ikke imponert. Kanskje bortsett fra taskmanageren :thumbup:

 

 

_________

New topic

 

Lekte litt med Nokia Energy Profiler. Skjem på full styrke bruker 81 mW. Minimal lysstyrke på skjermen bruker kun 38 mW. Under halvparten! Avslått skjerm (tastelås) brukte ca 0.01-0.02 mW.

 

Konklusjon: Lysnivå på minumum dobler batterikapasiteten, på ikkeCPUintensive bruksområder.

 

Kommer kanskje tilbake til andre ting som wifi/edge/3G/samtale/spill.

Lenke til kommentar

I forhold til skruen som er for lang.

Hvor kan man eventuelt kjøpe sånne skruer (kortere)?

Tenkte om man skrur ut, bytter og om telefonen blir ødelagt skrur man inn den gamle igjen, siden service senteret skrur denne ut ser de jo ikke man har brukt en annen skrue :)

 

Men altså, hvor finner man riktig str men kortere? (Hva heter skrue typen?)

 

Er den blå pixelfeilen som jeg har på tlf, noe som kan bli verre?

Er en blå prikk, men den er egentlig irriterende? hva ville folket her gjort?

Tatt den med til butikken og spurt dem om tips, kan være en lett massasje på punktet kan rette på pixelen, men ikke sikkert.

Lenke til kommentar

mine tidligere telefoner med Blutooth har jeg kunne brukt som fjerkontroller til PC, enten som fjernkontroll til film, eller til presentasjoner. Jeg har lett og lett, men finger ikke et program eller funksjon til mobilen som lar meg gjøre dette. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Noen som har fikset sprekken via service? Isåfall, hva ble gjort? Utskiftning av deksel eller skrue?

 

har min på service nå, får den sikkert igjen neste uke :D Skal si fra når jeg får den.

 

Thx

 

Hentet den nettopp. Sprekken er der enda. Den er litt mindre, men den er ikke vekke. :( På lappen fra verkstedet står det

Strammet noen skruer; byttet side band.
Lenke til kommentar
Noen som har fikset sprekken via service? Isåfall, hva ble gjort? Utskiftning av deksel eller skrue?

 

har min på service nå, får den sikkert igjen neste uke :D Skal si fra når jeg får den.

 

Thx

 

Hentet den nettopp. Sprekken er der enda. Den er litt mindre, men den er ikke vekke. :( På lappen fra verkstedet står det

Strammet noen skruer; byttet side band.

 

 

:thumbdown:

 

Det var akkurat det jeg så for meg kom til å skje, og det er grunn nok i seg selv til å ikke forsøke seg på en service.

 

14 dager servicetid + frakttid for å stramme noen skruer er idiotisk.

 

Vi får nok bare leve med den jalla byggekvaliteten. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...