Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Advarsel: negativ kommentar om 5800.

 

Uff. Jeg vil levere tilbake dritten. Har aldri i mitt liv hatt en så tull med en mobil...

  • Sprekken (brukt 2 uker på bytting og reklamasjon uten å komme noen vei)
     
  • Etter oppdatering til v.20.0.012 slår lyden seg av hver gang mobilen bytter sang, må inn og sette opp eller ned lyden ett hakk for å fortsette. Litt irriternde når man vil høre på musikk sammenhengende i mer enn tre minutter?
     
  • Nå slo den seg av og vil ikke på. Batteri, SD, sim, ut og inn, nothing!.... !! (Ja jeg vet at man bruker knappen på toppen for å slå den på...)

Sorry nokia. Jeg kommer til å levere denne inn for feil helt til jeg får pengene tilbake eller en N79!

 

(Jeg var ekstremt positiv til denne fra den dagen jeg så den skulle komme på markedet. Nå var det pokker meg dråpen! Skal man ikke få lov å slå på mobilen plutselig....)

Lenke til kommentar
Advarsel: negativ kommentar om 5800.

 

Uff. Jeg vil levere tilbake dritten. Har aldri i mitt liv hatt en så tull med en mobil...

  • Sprekken (brukt 2 uker på bytting og reklamasjon uten å komme noen vei)
     
  • Etter oppdatering til v.20.0.012 slår lyden seg av hver gang mobilen bytter sang, må inn og sette opp eller ned lyden ett hakk for å fortsette. Litt irriternde når man vil høre på musikk sammenhengende i mer enn tre minutter?
     
  • Nå slo den seg av og vil ikke på. Batteri, SD, sim, ut og inn, nothing!.... !! (Ja jeg vet at man bruker knappen på toppen for å slå den på...)

Sorry nokia. Jeg kommer til å levere denne inn for feil helt til jeg får pengene tilbake eller en N79!

 

(Jeg var ekstremt positiv til denne fra den dagen jeg så den skulle komme på markedet. Nå var det pokker meg dråpen! Skal man ikke få lov å slå på mobilen plutselig....)

 

 

Du har virkelig vært uheldig, så da er det forståelig at du vil kvitte deg med den.

 

Jeg har hatt N79 selv, men den kvittet jeg meg med. Årsaken var tastene og at det var en del irriterende knirk i tastene, de tastene man styrer menyene og ringer med. Dessuten var ikke navitasten noe å skryte av. Men ellers en flott mobil. Så prøv den i butikk før du kjøper! Ikke sikkert du blir misfornøyd, fordi om jeg ble det.

Lenke til kommentar
Advarsel: negativ kommentar om 5800.

 

Uff. Jeg vil levere tilbake dritten. Har aldri i mitt liv hatt en så tull med en mobil...

  • Sprekken (brukt 2 uker på bytting og reklamasjon uten å komme noen vei)
     
  • Etter oppdatering til v.20.0.012 slår lyden seg av hver gang mobilen bytter sang, må inn og sette opp eller ned lyden ett hakk for å fortsette. Litt irriternde når man vil høre på musikk sammenhengende i mer enn tre minutter?
     
  • Nå slo den seg av og vil ikke på. Batteri, SD, sim, ut og inn, nothing!.... !! (Ja jeg vet at man bruker knappen på toppen for å slå den på...)

Sorry nokia. Jeg kommer til å levere denne inn for feil helt til jeg får pengene tilbake eller en N79!

 

(Jeg var ekstremt positiv til denne fra den dagen jeg så den skulle komme på markedet. Nå var det pokker meg dråpen! Skal man ikke få lov å slå på mobilen plutselig....)

 

 

Du har virkelig vært uheldig, så da er det forståelig at du vil kvitte deg med den.

 

Jeg har hatt N79 selv, men den kvittet jeg meg med. Årsaken var tastene og at det var en del irriterende knirk i tastene, de tastene man styrer menyene og ringer med. Dessuten var ikke navitasten noe å skryte av. Men ellers en flott mobil. Så prøv den i butikk før du kjøper! Ikke sikkert du blir misfornøyd, fordi om jeg ble det.

 

Men, er denne omtalte sprekken egentlig så mye å skape seg for? Dette er jo tydeligvis et ganske utbredt problem, alle 5800 har denne "feilen" i større eller mindre grad.. Regner med at jeg uansett kommer til å kjøpe meg ny telefon om et år eller halvannet, og såpass lenge bør da 5800 holde, sprekk eller ikke.

 

Dessuten er det vel på egen risiko at man oppdaterer telefonen selv. javel, det skal fungere, men likevel.. Ikke forstår jeg at den oppdateringen til V20 var så mye å trakte etter heller. Eneste endringen jeg klarer å se er at batterikapasiteten er blitt litt bedre.

 

Men, bevares, det finnes sikkert "mandags" utgaver av telefoner også. Problemet med elektronikken er vel at det ofte er ganske lite som skal til før det hele går i stå. En liten feil i ET bit som skulle vært en 0 og ble en 1 under oppdateringen, og da kan slaget være tapt for den vanlige mann.

 

Kanskje det er her sprekken kommer inn. kanskje det var den som laget feilen?

 

Huff, nei.. ikke meninga å tulle med saken, det er noe drit når det ikke fungerer slik det skal. Men, må bare innrømme jeg ikke har hatt et eneste problem (med unntak av at jeg klarte å slette hele firmwaren og måtte legge inn fra død telefon. Men det gikk det og:))

 

Håper du klarer å få skikk på telefonen, jeg er hvertfall veldig fornøyd med min.

 

Men er det noen som vet hvordan man kan få til "head-up" på kartet når man kjører bil og ikke har på styrt navigasjon?

Lenke til kommentar

Takker for støttende, kritiske og konstruktive svar :)

Jeg beholder nok telefonen.

 

Jeg fikk liv i den etterhvert. Måtte bare ut og inn med batteriet og prøve slå den på og gjenta dette flere ganger. Nå er det ikke noe problem. Har ikke testet lydgreia etter alle boot'ene, men kanskje det ble fikset!

 

Jeg fikk tenkt litt gjennom telefonen også da. Telefonen har ALT jeg vil ha i en telefon. Kanskje bortsett fra at jeg ikke klarer å bli vant til å ikke ha taster! Canybar ftw. Litt tilvenning, litt mer programvare (Go Ovi!) og litt forsiktighet med det store displayet som sikkert knekker før det har gått ett år med mitt bruk, men jaja.

Lenke til kommentar
Takker for støttende, kritiske og konstruktive svar :)

Jeg beholder nok telefonen.

 

Jeg fikk liv i den etterhvert. Måtte bare ut og inn med batteriet og prøve slå den på og gjenta dette flere ganger. Nå er det ikke noe problem. Har ikke testet lydgreia etter alle boot'ene, men kanskje det ble fikset!

 

Jeg fikk tenkt litt gjennom telefonen også da. Telefonen har ALT jeg vil ha i en telefon. Kanskje bortsett fra at jeg ikke klarer å bli vant til å ikke ha taster! Canybar ftw. Litt tilvenning, litt mer programvare (Go Ovi!) og litt forsiktighet med det store displayet som sikkert knekker før det har gått ett år med mitt bruk, men jaja.

 

Ja, tror jeg tenker på noenlunde samme måte... 5800 er etter min mening den mest komplette telefonen man får til en såpass rimelig penge. Vel er i-fone en fancy sak, men så lenge den ikke har mulighet for å kunne brukes som modem, og du selger sjela di til eplebutikken, passer den dessverre ikke for mitt bruk. Er enig med deg i at det er litt oppskrytt å trykke på skjermen, men det fungerer nå ganske bra, da :)

 

Tror også det var noen tidligere poster på forumet her om at det tok litt tid etter oppgradering før alt fungerte slik det skulle, og hvertfall første gang man startet en applikasjon. Det beviser vel bare den gamle floskelen om at "ting tar tid".

 

Men lykke til.

Lenke til kommentar
Takker for støttende, kritiske og konstruktive svar :)

Jeg beholder nok telefonen.

 

Jeg fikk liv i den etterhvert. Måtte bare ut og inn med batteriet og prøve slå den på og gjenta dette flere ganger. Nå er det ikke noe problem. Har ikke testet lydgreia etter alle boot'ene, men kanskje det ble fikset!

 

Jeg fikk tenkt litt gjennom telefonen også da. Telefonen har ALT jeg vil ha i en telefon. Kanskje bortsett fra at jeg ikke klarer å bli vant til å ikke ha taster! Canybar ftw. Litt tilvenning, litt mer programvare (Go Ovi!) og litt forsiktighet med det store displayet som sikkert knekker før det har gått ett år med mitt bruk, men jaja.

 

Ja, tror jeg tenker på noenlunde samme måte... 5800 er etter min mening den mest komplette telefonen man får til en såpass rimelig penge. Vel er i-fone en fancy sak, men så lenge den ikke har mulighet for å kunne brukes som modem, og du selger sjela di til eplebutikken, passer den dessverre ikke for mitt bruk. Er enig med deg i at det er litt oppskrytt å trykke på skjermen, men det fungerer nå ganske bra, da :)

 

Tror også det var noen tidligere poster på forumet her om at det tok litt tid etter oppgradering før alt fungerte slik det skulle, og hvertfall første gang man startet en applikasjon. Det beviser vel bare den gamle floskelen om at "ting tar tid".

 

Men lykke til.

 

Fungerer vel på samme måte som når man installerer windowsen på nytt, vil ikke helt fungere med en gang, men går seg til etterhvert :p

Lenke til kommentar

Jeg har instalert litt programmer på tlf min.. veldig fornøyd.

Men jeg la også inn Ett spill som heter blackjack.. der skjedde det noe i ettertid.. plutselig så hadde jeg 3 ikoner av samme spillet på menyen. Slettet spillet og 2 av disse forsvant.. men ligger fortsatt ett igjen.. når jeg trykker fjern det, så komer det opp " Filen er ødelagt"

Hvordan i all verden får jeg bort denne da? Utrolig irriterende å ha der når det ikke skal være der. Håper noen har en grei løsning på dette

Endret av AmundMa
Lenke til kommentar

NYTT PROBLEM: Jeg har nylig oppdatert til v20. og syntes det fungerte smertefritt, men nå har den begynt å bruke voldsomt med strøm, jeg lader den på kvelden, tlf ligger over natten og ringer på morgenen (vekkerklokke) så er den nede i 3 streker allerede klokken 09:00. og da ble den ladet klokken 22:00 kvelden før (ca 1 time i ladern).

 

Har testet dette nå to ganger etter hverandre og samme problem.

 

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Jeg har instalert litt programmer på tlf min.. veldig fornøyd.

Men jeg la også inn Ett spill som heter blackjack.. der skjedde det noe i ettertid.. plutselig så hadde jeg 3 ikoner av samme spillet på menyen. Slettet spillet og 2 av disse forsvant.. men ligger fortsatt ett igjen.. når jeg trykker fjern det, så komer det opp " Filen er ødelagt"

Hvordan i all verden får jeg bort denne da? Utrolig irriterende å ha der når det ikke skal være der. Håper noen har en grei løsning på dette

 

Når vi er inne på programmer. Er det noen som har noe å anbefale? Jeg ramlet over et program jeg syntes var genialt i går. Sportstracker. Det er et "treningsprogram" som ser hvor du har løpt, syklet etc med GPS, tar tiden, farten osv. Kjempe program:). Dette er ikke laget for 5800 enda fra nokia sin side, men er en gluping på nettet som har fått det til å virke med 5800;);)

 

NYTT PROBLEM: Jeg har nylig oppdatert til v20. og syntes det fungerte smertefritt, men nå har den begynt å bruke voldsomt med strøm, jeg lader den på kvelden, tlf ligger over natten og ringer på morgenen (vekkerklokke) så er den nede i 3 streker allerede klokken 09:00. og da ble den ladet klokken 22:00 kvelden før (ca 1 time i ladern).

 

Har testet dette nå to ganger etter hverandre og samme problem.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Det var rart:S. Jeg har ikke dette problemet med min:)

Lenke til kommentar
Da fant jeg ut av problemet.. bare slo tlf av og på.. så var ikonet borte :) Enkle er ofte det beste.

 

 

Kanskje jeg må prøve ut sportstracker.

Bare å si fra hvis folk finner nye program som er verdt å teste ut :)

 

Ja jeg synes det er et genialt program:) Men husk å søke på Google etter det, for finnes som sagt ikke på nokia sine sider:)

Lenke til kommentar
Jeg har instalert litt programmer på tlf min.. veldig fornøyd.

Men jeg la også inn Ett spill som heter blackjack.. der skjedde det noe i ettertid.. plutselig så hadde jeg 3 ikoner av samme spillet på menyen. Slettet spillet og 2 av disse forsvant.. men ligger fortsatt ett igjen.. når jeg trykker fjern det, så komer det opp " Filen er ødelagt"

Hvordan i all verden får jeg bort denne da? Utrolig irriterende å ha der når det ikke skal være der. Håper noen har en grei løsning på dette

 

Når vi er inne på programmer. Er det noen som har noe å anbefale? Jeg ramlet over et program jeg syntes var genialt i går. Sportstracker. Det er et "treningsprogram" som ser hvor du har løpt, syklet etc med GPS, tar tiden, farten osv. Kjempe program:). Dette er ikke laget for 5800 enda fra nokia sin side, men er en gluping på nettet som har fått det til å virke med 5800;);)

 

NYTT PROBLEM: Jeg har nylig oppdatert til v20. og syntes det fungerte smertefritt, men nå har den begynt å bruke voldsomt med strøm, jeg lader den på kvelden, tlf ligger over natten og ringer på morgenen (vekkerklokke) så er den nede i 3 streker allerede klokken 09:00. og da ble den ladet klokken 22:00 kvelden før (ca 1 time i ladern).

 

Har testet dette nå to ganger etter hverandre og samme problem.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Det var rart:S. Jeg har ikke dette problemet med min:)

 

1 time i laderen ? Er ikke det litt lite? skal ikke en telefon ligge ca 2,5 time (Vet til den er ferdig, men er den ferdig etter 1 time?)

Lenke til kommentar

Hvordan får dere brukt Ovi til å laste ned programvare ?

 

Hvor finner jeg nye programmer etc til symbian ?

 

Savner noen sentrale sider hvor jeg kan laste ned ting

 

Slik som at man f.eks kan gå på curse.com for å laste ned enorme mengder med WoW addons, browse i de ut i fra kategori, se screenshots av de, etc

 

Eller f.eks firefox sin side for slike plugins til browseren, alle samlet sentralt på en web side, genialt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...