Gå til innhold

Åtte ting som er galt med Android-mobilen


Anbefalte innlegg

Hva faen! Dette her er jo like ille som iphone. Trodde denne skulle ta kaka jeg da. Men hva får vi? DRITT PRODUKT. ; /

 

 

Etter å hørt alle de fanhomseboysa som "forgudet" eller sa Android kommmer til å overraske mobilverden, så hadde jeg jo forventet det de sa.

 

 

hyyyl og griin

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette svarte ikke helt til forventningene når alt kommer til alt. Det virker som det eneste målet med dette Android OS'et er å knytte folk opp mot google sine tjenester via telefonen, og den G1 er jo rett og slett ikke kul. Windows Mobile og Symbian er jo åpne som de rene Linux'er sammenlignet med dette.

 

Får vente og se hvordan dette går, men så langt er N900 øverst på ønskelista hos meg, og en E75 (eller hva den blir hetende) :!:

Lenke til kommentar

1 - Uferdig Bluetooth

- Jeg regner med det kommer patcher for bedre utnyttelse av blåtann etter hvert.

 

2 - Ingen Exchange eller Blackberry

- Det er vel enkelt å legge inn en annen epostklient på den? Det finnes jo haugevis med åpne epostklienter til Linux.

 

3 - Tett knyttet til Google

- Det er vel enkelt å legge inn en annen epostklient på den? Det finnes jo haugevis med åpne epostklienter til Linux.

 

4 - Ingen synkronisering med PC

- Det er vel enkelt å legge inn en annen epostklient på den? Det finnes jo haugevis med åpne epostklienter til Linux.

 

5 - Ingen minijack

- Manglende A2DP har dere allerede nevnt under punkt 1. Manglende minijack er et problem for de kundegruppene som ønsker å bruke den som mp3-spiller. Dette burde de fikset for å tilfredsstille større kundegrupper. Håper andre produsenter gjør dette bedre enn HTC.

 

6 - Ingen videostøtte

- Ok, dette setter ennå en spiker i kista for G1 som underholdningsmobil. Den begynner å bli ganske utelukket for den typen bruk. Da står vi i gjen med kundegrupper som helt vanlige folk og forretningsfolk.

 

7 - Den er låst til T-mobile.

- Dette er operatøren sin feil, samt deres sponseavtale med HTC. Android (operativsystemet) har ingen skyld i dette.

 

8 - Den er ikke akkurat pen

- Smak og behag. Den treffer sikkert noen. Andre Android-telefoner vil treffe andre igjen osv. Jo flere Android-telefoner som finnes, jo større er sannsynligheten for at du finner en med et utseende som faller i smak.

Lenke til kommentar

Det er ikke mye LINUX igjen på dette OS'et. Alt av applikasjoner kjører java, det er bare kjernen og en håndfull core funksjonalitet som er LINUX. Med andre ord så vil ingen LINUX applikasjoner virke på denne. Alt av applikasjoner må programmeres helt fra scratch.

 

Muligens er Java et sjakktrekk sammenlignet med mye mer komplisert Symbian og WM? Jeg tror vi må vente og se hva andre mobilprodusenter finner på med Android for å få noe svar på dette.

Lenke til kommentar

Android har stort potensiale. Android er jo ikke spesielt låst, derimot er G1 låst.

Vurderte denne telefonen lenge, men uteseende og en del funksjoner gjør at det ikke blir noen android-mobil nå. Men det kommer nok..

Mange kule 3. parts programmer som er laget og kommer til å bli laget. Nå blir det en Omnia/Tocuh HD/X1 istedenfor.

Lenke til kommentar

De som følger med i timen vet at Google er glad i å gi ut uferdige ting. 22 av 49 tjenester/programmer er visstnok enda på betastadiet.

 

Jeg tror Android kommer til å bli en verdig utfordrer til de andre plattformene i fremtiden, men det vil ta en god stund til.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

.... Rolig nå folkens!

 

Selv om den telefonen her så mildt sagt søplete ut, betyr ikke det at Android suger. Som nevnt tidligere i tråden, viser det vel først og fremst at t-mobile suger.

 

Og om jeg får legge til min egen lille konspirasjonsteori: HTC har lyst til å tjene penger på det de har brukt virkelig mye penger på å utvikle, som Touch Diamond. Dermed er de ikke så veldig på hugget enda, samtidig som de sikrer seg skryterettigheter på "Vi var først ute med Android".

 

Android er spennende det, og jeg forventer at det er klart for å konkurrere med iPhone og WinCE iløpet av et år eller to... Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Og om jeg får legge til min egen lille konspirasjonsteori: HTC har lyst til å tjene penger på det de har brukt virkelig mye penger på å utvikle, som Touch Diamond. Dermed er de ikke så veldig på hugget enda, samtidig som de sikrer seg skryterettigheter på "Vi var først ute med Android".

 

ja, inntil htc finner ut at android duker bedre den winmob for sine produkter, eller en eller annen "no-name" tar en "eeepc" så tviler jeg på at android vil har den virkelig store effekten på markedet...

 

dette kommer da selvsagt an på hvordan ting endre opp med å bli prislangt og brukt...

Lenke til kommentar
Mhm, akkurat som iPhone ; )

 

Ånei, ikke kom her å si Android er bedre en iphone, møkka fanboys.

 

Manglene til Android kan ihvertfall hvem som helst gjøre noe med (og mye er allerede gjort). Ikke bare er det vanvittig mye vanskeligere å ordne opp i manglene til iPhone grunnet det lukkete OS, men Apple blokkerer alt av løsninger utviklet av brukere.

Lenke til kommentar
ja, inntil htc finner ut at android duker bedre den winmob for sine produkter, eller en eller annen "no-name" tar en "eeepc" så tviler jeg på at android vil har den virkelig store effekten på markedet...

 

dette kommer da selvsagt an på hvordan ting endre opp med å bli prislangt og brukt...

Kan du oversette til norsk? Det eneste jeg skjønte av dette er at du tviler på at Android vil ha den virkelig store effekten på markedet. Resten forsto jeg ingenting av.

Lenke til kommentar

innovatørens dilemma.

 

om HTC gjør android-mobilene for billige i forhold til winmob, så kan det torpedere salget av winmob modellene. så dem kommer ikke til å ta seg mindre betalt for android så lenge android er en ukjent kvantitet når det gjelder etterspørsel.

 

spørsmålet HTC (og sikkert andre også) er dette:

 

om en tar samme maskinvare, men lager en variant med android og en med windows, hvilken selger da best. og kan en slippe unna med å sette prisen på android mobilen på samme nivå som dem har lagt windows mobilene på så langt, selv om dem kanskje betaler mindre (eller ingenting) for android?

 

rett og slett, hvordan holde fortjenesten ved like, eller kanskje øke den, i overgangsfasen.

 

men samtidig kan det komme en ukjent produsent og lage til mobiler som har samme funksjonalitet, men som benytter seg av potensielt lavere kostnader ved android, og dermed kan selge mobiler som konkurrerer direkte med HTC og andre på pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ikke glem at det ikke er kun HTC som skal lage Android telefoner. Er jo mange store selskaper i det sammearbeidet. Samsung blant annet (hvis jeg ikke husker feil).. Så dette handler ikke så mye om HTC

HTC lagde denne telefonen. Forskjellen er at HTC og Samsung og en del andre selskaper er sammen om å bruke Android i sine telefoner. Og angående klagingen mot HTC, er det dem som har designet telefonen også? For alt vi vet kan jo HTC bare fått blueprintet på telefonen og begynt å lage den.

Lenke til kommentar
Ikke glem at det ikke er kun HTC som skal lage Android telefoner. Er jo mange store selskaper i det sammearbeidet. Samsung blant annet (hvis jeg ikke husker feil).. Så dette handler ikke så mye om HTC

HTC lagde denne telefonen. Forskjellen er at HTC og Samsung og en del andre selskaper er sammen om å bruke Android i sine telefoner. Og angående klagingen mot HTC, er det dem som har designet telefonen også? For alt vi vet kan jo HTC bare fått blueprintet på telefonen og begynt å lage den.

 

Jeg er meget klar over at HTC produserte telefonen! Poenget mitt er bare at mange her vurderer Androids fremtidige suksess utifra HTC's markedsføring av sine Windows Mobile og Android telefon er. Ikke glem at Android snart vil være å finne på mange modeller fra mange produsenter ;)

Lenke til kommentar

Jada, Android vil komme seg. Dette er jo bare første forsøk. I fremtiden tror jeg Android blir en av de tre store operativsystemene for mobiltelefoner.

 

Men jeg er litt overrasket og ikke så lite skuffet over mobilprodusentene, som ser ut til å tro at alle vil ha enten en billigtelefon, en kameratelefon, en businesstelefon, en musikktelefon, eller en PDA uten telefon i det hele tatt ...

 

Og når de gjør et forsøk på å lage en alt-i-ett-mobil klarer de det ikke! Er de redd for at resultatet skal bli for dyrt eller for tungt, eller er det rett og slett for teknisk avansert for dem? Uansett er det skuffende. Vi som ikke har lyst til å investere i fem dingser å ha i lomma venter fremdeles på gjerdet til den ultimate dingsen kommer.

 

Men markedet styres jo også av hva forbrukerne krever, så da kan vi vel realistisk sett ikke forvente noen rask utvikling i produktene heller. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg synes Android virker veldig spennende og først og fremst da ytelsen den ser ut til å ha. Jeg mener fremdeles at en av de største grunnene til at iPhone oppleves som så digg å bruke er at alt går så glatt. Dette er noe så og si alle andre mobiltelefonprodusenter glemmer helt.

 

Er det noen andre Android-telefoner på vei?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...