Gå til innhold

Jobb på elkjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg er en 14 år gammel gutt som ønsker å jobbe på elkjøp sånn hver lørdag og noe sånt. Vi har arbeidsuke til jul så det hadde vært fint om jeg fikk jobben der også.

Altså:

Jeg ønsker en jobb på ellkjøp for å tjene noen grunker og tenkte at jeg kunne jobbe i dataavdelingen der. Jeg har VELDIG stor faglig kompetanse innefor dette området (ikke for å skryte :love: ). Vi snakker her ikke om "jeg er god i Counter Strike og kan åpne et word-dokkument, wannabe", men jeg har altså SKIKKELIG peil. Har planer om å bygge pc og har satt opp alt og har mye peil på sånt og tenkte at jeg kunne "hjelpe" kundene. Det er her ikke snakk om å SELGE, men HJELP dem til å velge rett, si hva som er bra, hva de bør se etter og så videre. Når det kommer til SALGET for noen over 16 overta.

 

dette er kanskje litt ambisiøst for en på min alder, men tenkte jeg skulle lage ordentlig CV og greier. Vi snakket om arbeidsuken her om dagen på skolen og da sa han som holdt foredraget at en jobb som å "hjelp til å selge pcer" er helt greit så regner med at dette ikke bare gjelder for arbeidsuken

 

 

 

Hva slags sjanser har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok være 18år eller eldre for å få jobb på elkjøp desverre. Begynnte der for to måneder siden, og de yngste er en 18/19 år. (selv er jeg snart 20)

 

Jeg tror nok også at det ville blitt for "ueffektivt" om man skulle dele opp et salg slik, der eldre tar over resten av salget.

 

Fortsett heller med å øke din kompetane, og kom igjen om 4år. Kunnskap om det du skal selge er faktisk bare en del av det du trenger. Du skal (desverre) også kunne klare å takle kunder som er sinte, frustrerte og hjelpesløse. Samt også kunne selge et produkt. (++)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Jøss, du må virkelig ha peil siden du skal bygge en PC HELT SELV!? :wow:

 

On-Topic, du får bare høre med butikken din, da men jeg tviler på det :)

 

 

Egentlg er det ikke så vannskelig. Sjekk siden under innleggene mine

 

 

HAHA...

 

Ok, forstod ironien nå, MEN det er jo ikke alle som kan det da så det gir ++ på cv'n

Lenke til kommentar
14 år? Ta heller å slapp av og ikke tenk på jobbing. Det blir nok jobb framover uansett.

 

 

1) jeg VIL ha jobb for å tjene penger

 

2) Jeg MÅ ha jobb inne arbeidsuka og da er elkjøpe et godt alternativ

 

 

Ser hva du mener og jeg er ofte ute og farter så det hadde vært bedre om åengene bare randt ned i fanget, men jeg har ikke noe bedre å gjøre i helgene så....

Lenke til kommentar

Synes det er fantastisk at du ønsker å jobbe, og det vil dessuten ta seg godt ut på en CV. Ingen grunn til å be han om å "ikke tenke på jobbing".

 

Det er så lenge det ikke går utover skole eller gjør han til einstøing.

 

Men vær tålmodig og regn med å måtte ta noen mindre spennende jobber til å begynne med. Lykke til.

Lenke til kommentar

Tja, hvis du skal finne en jobb til arbeidsuka, så kan kanskje Elkjøp være mulig. Men sannsyneligheten er da stor (om du overhode får "jobb") at det blir mer å stable varer og jobbe som en ryddegutt.

 

Men du lærer nok MYE av å jobbe der en ukes tid, ivhertfall om de tar seg tid til å lære deg. :)

 

Men å faktisk få en betalt jobb der videre tror jeg nok (desverre) vil bli vanskelig. Etterom du 1. må være eldre, og 2. Du går på skole og er lite fleksibel til å jobbe når de trenger en ekstra på jobb.

Lenke til kommentar
Tja, hvis du skal finne en jobb til arbeidsuka, så kan kanskje Elkjøp være mulig. Men sannsyneligheten er da stor (om du overhode får "jobb") at det blir mer å stable varer og jobbe som en ryddegutt.

 

Men du lærer nok MYE av å jobbe der en ukes tid, ivhertfall om de tar seg tid til å lære deg. :)

 

Men å faktisk få en betalt jobb der videre tror jeg nok (desverre) vil bli vanskelig. Etterom du 1. må være eldre, og 2. Du går på skole og er lite fleksibel til å jobbe når de trenger en ekstra på jobb.

 

Du har nok alt for rett når det gjelder sannsyneligheten å skaffe seg jobb der. Uansett så var ikke skolen interessert i at vi tok jobb som "ryddegutt" eller sånt, men noe med litt mer ansvar :)

 

Dessuten skal det jo bare bli hver lørdag, så skolen vil neppe komme noe særlig i veien.

 

Men jeg barer lurer på en ting til alle sammen: Jeg har skilte foreldre og besøker pappa en og annen helg i ny og ne. Hvordan er det med "fri"? Om jeg melder fra om at jeg ikke kan komme i god tid i forveien skal det vel gå fint?

Lenke til kommentar
Tja, hvis du skal finne en jobb til arbeidsuka, så kan kanskje Elkjøp være mulig. Men sannsyneligheten er da stor (om du overhode får "jobb") at det blir mer å stable varer og jobbe som en ryddegutt.

 

Men du lærer nok MYE av å jobbe der en ukes tid, ivhertfall om de tar seg tid til å lære deg. :)

 

Men å faktisk få en betalt jobb der videre tror jeg nok (desverre) vil bli vanskelig. Etterom du 1. må være eldre, og 2. Du går på skole og er lite fleksibel til å jobbe når de trenger en ekstra på jobb.

 

Du har nok alt for rett når det gjelder sannsyneligheten å skaffe seg jobb der. Uansett så var ikke skolen interessert i at vi tok jobb som "ryddegutt" eller sånt, men noe med litt mer ansvar :)

Såpass ja. For lite ansvar faktisk. Ikke slik på skolen til lillesøstra mi ivhertfall. Fikk seg jobb på Rema 1000, og etter hva jeg forstod det så ble det for det meste "ryddejente" arbeidet gikk ut på. ^^

 

Men for all del, det er jo slik store deler av jobben på elkjøp er, og det er da en del ansvar i det også. Vi må jo alle bruke en del tid på å prise varer, rydde i butikken, montere hyller/skap og finne varer på lageret osv..

Det er jo faktisk halve jobben i en slik butikk.

 

Og selv om det kanskje/sannsyneligvis blir noe slikt du kan forvente å gjøre i en ukes tid, så betyr ikke det at du kun blir satt til det. At de lærer deg et par ting, eller at du kanskje kan prøve deg litt i kassa, eller lignende kan kanskje skje. Men som sagt, det gjør de nok bare med tanke på arbeidsuka.

 

Skal du få en betalt deltidsjobb så er det nok relativt liten sjangse. La oss si at du er 18/19år, og selv da ville det nok ikke vært like enkelt å fått deg en slik jobb når du kun kan jobbe på lørdager. (ivhertfall sett med arbeidsgivers øyne)

 

Husk at du ville trengt masse opplæring, som koster dem en del penger, og når du kun kan jobbe på et par lørdager i måneden, så vil det lønne seg å ha en som kan jobbe mer. Det ville også tatt lang tid å lært alt når man kun har noen få dager i måneden fri til å arbeide. På jobbintervju så var fleksibilitet (at jeg kan jobbe ofte/når de trenger meg) som ble prioritert høyt. Du ville på den andre siden hatt svært lav fleksibilitet, om noen overhode.

 

Dessuten skal det jo bare bli hver lørdag, så skolen vil neppe komme noe særlig i veien.

Hver lørdag er det som er problemet. Det er ikke umulig å få jobb selv om man bare kan jobbe på lørdager, men det gjør deg mindre attraktiv som arbeidssøker.

 

Men jeg barer lurer på en ting til alle sammen: Jeg har skilte foreldre og besøker pappa en og annen helg i ny og ne. Hvordan er det med "fri"? Om jeg melder fra om at jeg ikke kan komme i god tid i forveien skal det vel gå fint?

Har du først fått deg jobb på elkjøp, så burde det ikke være noe problem nei. Men det gjør deg dog enda mindre fleksibel, og det blir jo butikken som må forholde seg til deg, istedenfor at du former arbeidstiden etter deres behov.

Lenke til kommentar

Dere som sir man må være 18 får å stå i kassen, er vell helt feil. Eneste man trenger å være over atten til å gjøre er vell å selge alkohol. Snus og røyk tror jeg man kan selge da man er over 16.

 

Men det er ikke umulig å få seg jobb der, jeg startet å jobbe i en databutikk da jeg var 15 år. Jeg jobbet først der i arbeidsuken, så søkte jeg jobb der da jeg startet i 10ende på sånn utplassering 1 gang i uken.

 

Det jeg gjor i arbeidsuken var å rydde, stable varer, prise osv. Siste dagen fikk jeg prøve meg litt i kassen, men det var ikke mye.

 

Men da jeg startet der sånn 1 gang i uken, begynte jeg å hjelpe kunder, stå i kassen. Å alt annet en annen ansatt må gjøre.

 

Men om du får jobb rett etter du er ferdig med arbeidsuken, er jeg ikke helt sikker på. Var ikke så mange som fikk jobb etter den uken i min klasse da vi hadde arbeidsuke. De fleste var vell de som jobbet i kiosker å slikt.

 

Men kan jo være lurt å jobbe på elkjøp i arbeidsuken, så finne ut om det er noe du trives med. Eller om du vill søke en annet plass da du starte i 10ende, da er det mye større sjans for at du får helgejobb å enkelte dager etter skolen.

 

 

Edit

 

Hvordan type peiling er du har? Bygge en datamaskin, er jo ikke allverdens vansklig.

 

Er veldig mye rundt produktene du må kunne.

Endret av s0lberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...