Gå til innhold

Jobb på elkjøp?


Anbefalte innlegg

Dere som sir man må være 18 får å stå i kassen, er vell helt feil. Eneste man trenger å være over atten til å gjøre er vell å selge alkohol. Snus og røyk tror jeg man kan selge da man er over 16.

 

Men det er ikke umulig å få seg jobb der, jeg startet å jobbe i en databutikk da jeg var 15 år. Jeg jobbet først der i arbeidsuken, så søkte jeg jobb der da jeg startet i 10ende på sånn utplassering 1 gang i uken.

 

Det jeg gjor i arbeidsuken var å rydde, stable varer, prise osv. Siste dagen fikk jeg prøve meg litt i kassen, men det var ikke mye.

 

Men da jeg startet der sånn 1 gang i uken, begynte jeg å hjelpe kunder, stå i kassen. Å alt annet en annen ansatt må gjøre.

 

Men om du får jobb rett etter du er ferdig med arbeidsuken, er jeg ikke helt sikker på. Var ikke så mange som fikk jobb etter den uken i min klasse da vi hadde arbeidsuke. De fleste var vell de som jobbet i kiosker å slikt.

 

Men kan jo være lurt å jobbe på elkjøp i arbeidsuken, så finne ut om det er noe du trives med. Eller om du vill søke en annet plass da du starte i 10ende, da er det mye større sjans for at du får helgejobb å enkelte dager etter skolen.

 

 

Edit

 

Hvordan type peiling er du har? Bygge en datamaskin, er jo ikke allverdens vansklig.

 

Er veldig mye rundt produktene du må kunne.

 

 

Ja du har kanskje rett. Kanskje jeg må vente til jeg er 15?

 

 

"Hvordan type peiling"?

 

ALT! Alt fra software til hardware. Ikke så mye "reparere" datamaskiner, men det går vel som oftest på ødelagt HW eller folk som har fucket opp sin egen SW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15 blir nesten det samme. 16 år er en del bedre, og gjerne der man kan begynne å håpe på slike jobber.

 

At barn tror at de kan ALT er ikke unormalt. :whistle:

 

Men igjen, det er ikke noe krav at du kan så veldig mye for å begynne. Du får opplæring i det du skal kunne der og da. Det er da gjerne også andre egenskaper de ser etter.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
15 blir nesten det samme. 16 år er en del bedre, og gjerne der man kan begynne å håpe på slike jobber.

 

At barn tror at de kan ALT er ikke unormalt. :whistle:

 

Men igjen, det er ikke noe krav at du kan så veldig mye for å begynne. Du får opplæring i det du skal kunne der og da. Det er da gjerne også andre egenskaper de ser etter.

 

 

Å kom igjen da! Du var jo nettopp i tenårene selv! :mad:

 

 

 

Men om det er slik du sier så er vel sjansen for jobb på elkjøp helt borte da... trodde liksom det kunne være en grei jobb ettersom det er det eneste jeg kan SKIKKELIG godt.....

 

 

 

Skal søke uansett. Dere skal oppdateres! Hver trygg!

Lenke til kommentar
15 blir nesten det samme. 16 år er en del bedre, og gjerne der man kan begynne å håpe på slike jobber.

 

At barn tror at de kan ALT er ikke unormalt. :whistle:

 

Men igjen, det er ikke noe krav at du kan så veldig mye for å begynne. Du får opplæring i det du skal kunne der og da. Det er da gjerne også andre egenskaper de ser etter.

 

 

Å kom igjen da! Du var jo nettopp i tenårene selv! :mad:

 

Men om det er slik du sier så er vel sjansen for jobb på elkjøp helt borte da... trodde liksom det kunne være en grei jobb ettersom det er det eneste jeg kan SKIKKELIG godt.....

 

Skal søke uansett. Dere skal oppdateres! Hver trygg!

Hva mener du med "kom igjen da". Jeg vil deg ikke noe vondt, for all del. Jeg sier bare den harde realiteten som en må forholde seg til.

 

Du var jo nettopp i tenårene selv! :mad:

Akkurat, og jeg vet da hvordan en tennåring tenker. Tror du ikke at jeg også mente at jeg kunne "alt" innenfor HW? For jeg mente da jeg var et råskinn på PC når jeg var 15 år. ;)

Men selv om jeg liksom visste "alt", så vet jeg så mye mer den dag i dag.

 

Forskjellen fra den tid til nå, er at jeg i dag vet at det MYE mer jeg burde kunne. ;)

 

 

Legg merke til at jeg nå er maskinvareansvarlig på en større norsk nettside (ITpro.no), samt maskinvaretester/skribent for Hardware.no

Jeg har også drevet en liten lokal "bedrift" der vi setter opp nettverk, fikser PCer og bygger dem. Var også i support-teamet på forrige TG, samt hjelper gjerne vennene mine med PC problemer og oppgraderinger.

 

Og har selvfølgelig også bygget og installert et hundretalls maskiner. (kommer helt ann på hvor defenisjonen går)

Ellers holder jeg meg naturligvis oppdatert på teknologifronten, samt tester den nyeste maskinvaren, og har null problem med å anbefale en fyr en komplett PC, eller forteller dyptgåene om den.

Jeg jobber også som selger på Elkjøp (men ikke i dataavdelingen).

 

 

Det betyr IKKE at jeg kan alt, og jeg måtte nok til tross for alt dette fått en del opplæring/innlæring i jobben. Men ettersom jeg allerede jobber på elkjøp, så tror jeg nok at det hadde gått greit. Men hadde jeg vært en 4-5 år yngre, så ville det nok raskt blitt en god del vanskeligere.

 

Det er faktisk en god del mer enn kun kunnskaper om HW du trenger for å jobbe på elkjøp. Kunnskaper kommer mer som en bonusfordel. Du har flere jenter som ikke har noen erfaring med PC eller maskinvare overhode før de begynnte, som i dag er gode selgere på Elkjøp.

 

Hvis du skal bruke denne kompetansen, tror jeg ikke selger eller "rådgiver" på Elkjøp er jobben for deg uansett. De kundene er mer opptatt av at selgeren finner en maskin som passer deres behov, og gir en god beng i hvorfor og hvordan den fungerer.

Exactly my point.

 

 

Edit: Det var faktisk personligheten min, og min fleksibilitet i jobbsammenheng som gjorde at jeg faktisk fikk jobb på Elkjøp. Ikke mine kunnskaper om Data.

:(

 

Edit: Ikke missforstå meg. Jeg ser ikke bort fra at du kan en god del om PC. Jeg kunne også en god del når jeg var på din alder, og kunne nok fint anbefalt visse produkter til folk på den tiden også. Det er desverre langt fra det å være selger på elkjøp.

 

Men du kan nok langt fra alt, og har nok MASSE å lære. ;) Noe jeg da også anbefaler deg å gjøre i mellomtiden. Å fullføre videregående skole med en grei karakter er et stort pluss for alle arbeidsgivere, om ikke et krav.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du skal jo ikke helt se bort fra at du kan få jobb i en eller annen dataforretning, og så kanskje starte med noen helt enkle oppgaver, til etterhvert å kunne gjøre noe med mer ansvar og utfordring.

 

Men igjen så er det som regel en liten gylden linje som går mellom 15 og 16år. Av erfaring vet jeg at de fleste vil ha noen som er 16 år. Akkurat som at 18 år er den andre gyldne grensen med tanke på jobb.

 

Men det er lov å forsøke.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var det gjort!

 

Har søkt i dag og han sa sjansen for å få jobb sånn "fast" i helger og sånt var dårlig fordi man måtte være 18 år for å håndtere penger og slikt. Uansett har jeg PRYO uke snart på skolen og søkte der også. Her sa han at det var større sjanse. Jeg søkte på plantasjen også. Uansett, hvor enn jeg får jobb så er det hvertfall arbeidserfaring jeg kan skrive ned på CV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...