Gå til innhold

Musikk-CD-er snart historie?


Anbefalte innlegg

Dog, jeg liker å ha mp3ene mine som VBR, max kvalitet.
VBR og kvalitet er en selvmotsigelse
ukomprimert for de som vil ha det til OGG.
Hvorfor så mange forskjellge versjoner av samme låta? Kunne ikke disse brikkene da ha en autorun som spør deg hvilken versjon du vil ha, og hvor den skal lagres så kjøres en transcoding fra FLAC fra brikken. Mye mer plassbesparende.

VBR har 320 kbps der hvor det kreves, og 128 (f.eks) der hvor det ikke kreves. Istedenfor å ha hele låta på 320, så blir gjennomsnittet litt mindre. Altså, samme kvalitet, men mindre filstørrelse.

 

Det siste der kunne ha vært en god ide. Da blir det dekoding on-the-fly. Dessverre tar det litt tid, og da spørs det hvor brukervennlig det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt størrelseproblematikken, er da vel plass til både FLAC/Apple Lossless OG mp3-versjoner av albumet på disse brikkene?

 

Man trenger foresten ikke superanlegg for å høre forskjell på lossless og mp3, hører det helt greit på min stereo (Cambridge Audio Azur 740A / 740C + B&W DM684) og til og med på billig-headset som Koss Portapro (på enkelte sanger i allefall).

 

Slev foretrekker jeg nok CD som format over både minnebrikker og over internett.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper fortsatt cd-er (ca. 2-3 hver/annenhver måned).

Er ikke så mange gangene de blir brukt da, de rippes med en gang til flac på maskina, men synes det er greit å vite at jeg har en fysisk kopi. Liker også å kjøpe cd-er, og å kunne bla i heftet som følger med.

 

Tror det blir en stund før cd-en er et helt dødt medium uansett utvikling videre.

Lenke til kommentar
For min del så syntes jeg dette virker som noe tull. Dette er en langt mer kompakt størrelse enn CD, men ikke lydmessig bedre en CD.

Frykter at musikken vil bli mer komprimert og dårligere enn dagens CD-plater.

Jeg er enig i at CD-plater er ganske dyrt her, så jeg har begynt å bestille på nett (kr 70-90 for CD).

 

Jeg tror dette blir en hype som gir seg fort, hvis det da ikke spyttes inn store krefter og penger, inkludert litt stygge forretningsmetoder.

-Andre format har vunnet fram på slik måte før…

Er det Amazon du bestiller fra?

 

CDjungle og CDwow :yes: CDen er i postkassa etter 3-4 dager. Porto er inkludert i CD prisen.

Lenke til kommentar
Tror det blir en stund før cd-en er et helt dødt medium uansett utvikling videre.

Hvis de bytter til noe annet som gir bedre lyd og er stort nok til å faktisk kunne oppbevares og kommer som fysisk eksemplar med cover...f.eks blu-ray med kun lyd eller noe... så skal jeg bytte fra cd.

 

Pr. i dag så kjøper jeg rett som det er en ny cd... den dagen cd'er ikke er å få kjøpt, så kapper jeg musikkbransjens sugerør i lommeboka mi.

Mp3, flac og slik er kjekke greier, men kan det ikke stå som en prydbusk i hylla, så blir det ikke kjøpt.

Lenke til kommentar
tenker på hvor mye musikk jeg hadde hatt hvis det ikke var for at all musikken min har vært på det ubrukelige og skrale mediet cd! Ønsker meg helst kun nedlasting som kan overføres til spiller i bilen/laptop på jobben/mp3 spiller osv. I minimum "cd-kvalitet" selvfølgelig

du kan da laste ned noe musikk i dag.

 

 

 

uansett medium så er det noe som gjør at du ikke kan ta med deg musikker over alt slik mage ønsker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...