Gå til innhold

Ukens tilbud hos komplett - TECO 32"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Melder Komplett / PS inn til NRK hvem som har kjøpt disse TVene? En ting er å få en TV til 3000 kr, men en annen ting er å betale 2000 kr i året på lisens ...

 

De gjør vel som regel det, om ikke navnet du bestiller i allerede er registrert. Så lenge du bestiller under et navn som allerede betaler for lisens, slipper du å betale individuelt for hver TV.

 

 

Har tenkt til å kjøpe denne TVn. Vet noen om det går helt bra å feste den på veggen uten problemer med f.eks denne:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34357...led#ProductTabs

 

?

Endret av Fakeor
Lenke til kommentar

Ifølge Komplett, følger Teco-TV-en VESA-standarden med målene 200mm x 200mm, som festet du linket til støtter, og den veier også mindre enn 20 kg. Så uten noen form for erfaring med veggfester, vil jeg si det i teorien vil gå. Du kan sende e-post til Komplett og spørre for å være sikker, og du kan lese mer om VESA-standarden her.

Endret av Blackrave
Lenke til kommentar

Ah, takk. Virker jo logisk nok.

 

Og komplett har fjerna 14% rabatten, men den er fremdeles på 2995,-.

PSdata hadde ikke tilbud, men ser ut som salget har gått bra fordet, og de har tatt opp prisen til 3195,-. :p

 

Tar og bestiller fra Komplett istedet. Tenkte først på PSdata ettersom jeg trudde Komplett's ville bli dyrere etter tilbudet gikk bort.

 

Håper den passer bra på veggen, uten at bildet blir dårligere ettersom det blir en liten vinkel fra stolen og opp til veggen.

Lenke til kommentar
Melder Komplett / PS inn til NRK hvem som har kjøpt disse TVene? En ting er å få en TV til 3000 kr, men en annen ting er å betale 2000 kr i året på lisens ...

 

De gjør vel som regel det, om ikke navnet du bestiller i allerede er registrert. Så lenge du bestiller under et navn som allerede betaler for lisens, slipper du å betale individuelt for hver TV.

 

 

Har tenkt til å kjøpe denne TVn. Vet noen om det går helt bra å feste den på veggen uten problemer med f.eks denne:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34357...led#ProductTabs

 

?

 

 

Seriøst, melder de ifra til NRK ? :hmm:

 

Jeg har jo ikke en eneste TV kanal på tv'en min, og har heller ikke tenkt å få det heller. Jeg bruker kun tv'en min til å se serier og filmer fra PC'en til tv'en, jeg har jo ikke tv antenne en gang. Jeg gidder ikke å betale for noe jeg aldri kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Melder Komplett / PS inn til NRK hvem som har kjøpt disse TVene? En ting er å få en TV til 3000 kr, men en annen ting er å betale 2000 kr i året på lisens ...

 

De gjør vel som regel det, om ikke navnet du bestiller i allerede er registrert. Så lenge du bestiller under et navn som allerede betaler for lisens, slipper du å betale individuelt for hver TV.

 

 

Har tenkt til å kjøpe denne TVn. Vet noen om det går helt bra å feste den på veggen uten problemer med f.eks denne:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34357...led#ProductTabs

 

?

 

 

Seriøst, melder de ifra til NRK ? :hmm:

 

Jeg har jo ikke en eneste TV kanal på tv'en min, og har heller ikke tenkt å få det heller. Jeg bruker kun tv'en min til å se serier og filmer fra PC'en til tv'en, jeg har jo ikke tv antenne en gang. Jeg gidder ikke å betale for noe jeg aldri kommer til å bruke.

 

Det skal bli meldt inn automatisk ved kjøp av tv og er du ikke lisens pliktig så må du ta det med NRK..

Lenke til kommentar
Jeg har jo ikke en eneste TV kanal på tv'en min, og har heller ikke tenkt å få det heller. Jeg bruker kun tv'en min til å se serier og filmer fra PC'en til tv'en, jeg har jo ikke tv antenne en gang. Jeg gidder ikke å betale for noe jeg aldri kommer til å bruke.

TV-lisens har ingenting med om du bruker TVen til å se TV-kanaler. I "Forskrifter om fjernsynsmottakere" står det beskrevet at:

§ 1. Betalingsplikt

 

Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget.

Så har du et TV-apparat med innebygd tuner så må du betale. Hadde du kjøpt deg en PC-skjerm i stedet hadde du sluppet avgiften.

Lenke til kommentar

Vel, i går hentet jeg tven og monterte den opp, og satte i gang med FIFA 09/GTA IV samt litt tvtitting.

 

Jeg har ikke stor erfaring med LCDtver, men kan ikke skjønne annet enn at dette er en god tv i forhold til pris.

 

En ting jeg la merke til er at når jeg bruker funksjonen "fyll bilde" (tvbildet fyller skjermen) så er det litt dårlig panorering, omtrent som når du tar et bilde med en stor vidvinkel. Så det veldig godt i en scene på en såpeopera som jeg ikke så på, der kameraet brukte vidvinkel og snudde seg 180 grader i en park.... :D

 

Men kvaliteten på GTA IV synes jeg var topp, og lyden er grei....

 

Kan ta noen bilder om noen ønsker det...

Endret av Barry White
Lenke til kommentar

Fornøyd med TVen jeg også. Til konsoller (jeg har brukt PS3) fungerer den strålende. Med vanlig tvsignaler blir det fort litt mye støy om du sitter for nærme.

 

Jeg har også det panorerings- "problemet". Det er ikke det at det hakker, men det blir litt utydlig, ja. Vansklig å forklare, men man merker det for eksempel godt på rulletekster som går over hele skjermen. Inngangen og utgangen blir rar.

 

En annen ting jeg la merke til var under en fotballkamp. Når kameraet sto stille var grasset relativt skarpt. Men så fort kamraet var i bevegelse ble det fort mye "blur", og jeg følte meg litt småsyk når jeg satt der å tenkte på det. :!:

 

 

Men for all del, Tven er definitivt verdt pengene. :)

Lenke til kommentar

For å ta designet;

Tven er ganske fin, og virker som om Teco er inspirert av Samsung her. Det ensete som skiller seg litt negativt ut er logoen i fronten.

 

Fjernkontrollen. Ikke et vakkert syn akkurat. I motsetning til TVen er denne helt hvit. Relativt stor og bred. Og du må bruke høyreknappen for å trykke enter, noe som er uvant i begynelsen siden alle er vant til å bruke knappen i midten av piltastene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...