Gå til innhold

Ukens tilbud hos komplett - TECO 32"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sender den i retur til komplett.no så får de se på den, og eventuelt sende meg en ny..

 

Dersom du sender den tilbake som en reklamasjonssak, skal selger dekke frakten. Kanskje velger de å sende et bud/spedisjonsfirma for å hente den. Kontakt selger før du sender den. Selger kan velge å reparere eller bytte i nytt eksemplar av samme produkt. Eller, som siste utvei, heve kjøpet, gi pengene tilbake.

 

Du kan også bruke angrefristen ved postordrekjøp. Du skal ha fått med info og et skjema med du bruker i slike tilfeller. Da må du betale porto eller frakt, men du er kvitt TV-en, får pengene tilbake, og kan kjøpe hva du vil hvor du vil for pengene.

 

Men dette vet du kanskje allerede? :)

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med Komplett.no og de sa jeg bare skulle sende den i retur med ett returnummer som jeg fikk oppgitt. Så får de ta en titt på tvn, han jeg snakka med mente det måtte være noe galt.

 

Men hvis de ikke finner noe galt så kommer jeg nok til å benytte meg av angreretten, for jeg vil ikke ha tilbake tvn hvis bildekvaliteten skal være så dårlig.

 

Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner.

 

Jeg vil ikke beskrive mitt problem som bølger, mer som om bildet ikke beveger seg kjapp nok til å henge med når det er bevegelser. Det flyter skikkelig, personene blir nesten litt "spøkelsesaktige" gjennomsiktige på en måte.

 

Jeg sender den i retur til komplett.no så får de se på den, og eventuelt sende meg en ny..

 

Høres ut som typisk lcd det. Alle lcd tv'er har ghosting/etterslep uansett. Særlig på tv sendinger som ikke er HD. Altså det aller, aller meste. De som sier at lcd ikke har ghosting problemer lenger legger rett og slett ikke merke til det, eller så har de glemt hvordan ting egentlig ser ut på vanlig crt tv.

Lenke til kommentar
Høres ut som typisk lcd det. Alle lcd tv'er har ghosting/etterslep uansett. Særlig på tv sendinger som ikke er HD. Altså det aller, aller meste. De som sier at lcd ikke har ghosting problemer lenger legger rett og slett ikke merke til det, eller så har de glemt hvordan ting egentlig ser ut på vanlig crt tv.

Nei, at man ser så ille etterslep at man sender tilbake skjermen, er ikke "typisk LCD".

CRT og plasma er bedre på akkurat dette, og med en responstid på fem millisikunder som Teco 37" har er det teoretisk litt etterslep, men når det er så lite, skal man være utrolig kjapp i den delen av hjernen som prosesserer synsinntrykkene for å se det, selv når en fotball suser gjennom lufta. Dermed er det for de fleste ikke et problem lenger, fordi man ikke legger merke til det.

 

Når etterslepet blir plagsomt behøver det ikke være LCD-panelets feil, men kan skyldes støyfilter eller annen fancy billedprosesserings-programvare som er for tung å kjøre for TV-ens prosessor. Kanskje kan TV-en til Eivago bli OK med en softwareoppgradering.

Lenke til kommentar
Jeg føler kanskje at, når det er kaldt i rommet, da mener jeg iskaldt, før vi har fått tent opp i peisen, så er det slik etterslep

 

Ja, det er et kjent fenomen på LCD. Flytende krystaller, de blir tregere, mer tyktflytende(?) i kulde. Men kanskje mer merkbart på klokker og mobiler som man jo også har med seg ut om vinteren. Om man bor i et hus der man må fyre i peisen for at TV-en skal virke som den skal, så er det kanskje en ide å isolere og tett litt bedre, dersom da ikke huset er fredet? :)

Lenke til kommentar
har vell ikke noe å si at en lcd ligger på ryggen en lang biltur? Kontra plasma som må stå

Det går stort sett bra. LCD, i alle fall de som har matt skjerm, har ingen glassplate foran panelet som kan sprekke. Og for de som har det, er dette problemet større jo større skjermen er. Jeg har selv fraktet en Tatung 32 problemfritt liggende på ryggen i bil et par mil på veier med vaskebrett-is og fartsdempere, det gikk helt fint, og regner med at det går like bra med Teco.

Lenke til kommentar
Høres ut som ghosting. Kanskje du bare fikk et dårlig panel. Lykke til med det nye. La oss vite hvordan det gikk da :)

 

Da ser det ut til at det er en ny tv på vei, "erstatning for defekt vare" er det eneste som står opplyst som årsak. Så da er det bare å vente i spenning ;)

Lenke til kommentar

Dersom du har koblet med VGA-, DVI- eller DVI-HDMI-kabel, trenger du en lydkabel parallelt med bildekabelen.

Dersom PC-en har HDMI og du har koblet til TV med HDMI-kabel, må du gå inn i et kontrollpanel som hos meg (Vista) heter "administrer lydenheter" (eller fliken "avspilling" i kontrollpanelet "lyd") og velge den riktige.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Dersom du har koblet med VGA-, DVI- eller DVI-HDMI-kabel, trenger du en lydkabel parallelt med bildekabelen.

Dersom PC-en har HDMI og du har koblet til TV med HDMI-kabel, må du gå inn i et kontrollpanel som hos meg (Vista) heter "administrer lydenheter" (eller fliken "avspilling" i kontrollpanelet "lyd") og velge den riktige.

 

Jeg bruker HDMI-HDMI. Men pcen er en av de første med slik inngang, og mange sier at den inngangen ikke kan føre lyd, bare bilde. :S Kan godt ta et par bilder av tv-inngangene da..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...