Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor


€uropa

Anbefalte innlegg

Tror nok de fleste påstår (nå, i 2008) at SW I-III er bedre og flottere. Kan ikke si meg enig

De yngre synes også de er bedre på effekter osv også. Hvertfall av de jeg kjenner er jeg ganske alene om å like de gamle SW'ene best.

 

"Sucky lightsaber på Obi i IV da, lol"

 

Men ja, de harde real SW-fansa står nok ved IV-VI.

 

Det de gjorde på slutten av 70 tallet var mye mer imponerende med tanke på hvor vanskelig det faktisk

var å lage disse filmene, det var pioneerarbeid og det synes også. I dag så kan "hvem som helst" lage

sin egen space opera.

 

Og nei du er ikke alene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det kan være at du pirker mye. Det er faktisk ganske mange som liker Death Proof, mye mulig at dere her inne på filmforumet ikke liker death proof, men så igjen, dere har en forkjærlighet for ekstreme kultfilmer og 2001 a space odyssey.

 

Greit nok at det var noen teite karakterer i filmen, og at det ikke er den mest intelligente underholdningen der ute, men etter som jeg kan huske så fikk denne filmen et allright terningkast fra VG og gratis filmblad på kinoen var heller ikke missfornøyd med denne flicken, samme går for lokal avisene i Tromsø, og noen amatørmessige filmanmeldere rundt om i landet. Så det er nok ikke bare meg om min ''skrullete'' vennegjeng som liker denne altså.

 

Aldri begå den feilen om at "vi" på filmforumet er en sammenhengende kladd som mener det samme, ser de samme filmene og kommer til de samme konklusjonene. Det eneste som putter oss i samme bås er at vi liker å se film og vi liker å preike om film etterpå.

 

Og jeg har aldri sagt noe på at det ikke finnes folk som liker Death Proof, at filmen ikke fikk allrighte terningkast i noen aviser eller at du har en skrullete vennegjeng. Jeg bare påpeker at denne tråden skal omhandle filmer som så og si universielt regnes som veldig gode filmer, og at Death Proof ikke er en slik film.

 

Okey, skal gi meg nå, men vil bare påpeke en ting, sa ikke at Death Proof var en film alle synes er bra, følte at du mente på at det var en film som var såpass dårlig at det ville være umulig og like den uten og være på kanten, noe jeg var uenig i.

Lenke til kommentar

Vil ikke si Star Wars Episode 1-3 er dårlig, men jeg synes de ikke kan måle seg med de gamle fordi de har en helt annen stil. Ep 4-6 handler om den mystiske The Force, de enda mer mystiske Jediene, forholdet mellom Luke/Leia(/Han Solo og rebellenes kamp mot Imperiet. Ep 1-3 derimot handler om Anakin og dannelsen av Imperiet. Jediene og The Force er ikke noe mystisk lengre da de er så vanlige, så de blir automatisk uviktige på samme måte som en Star Destroyer er uviktig. Når man ser en i Ep 4-6 tenker man "Wow...", mens når man ser enn i Ep 1-3 gjesper man bare og håper på litt action snart. Tenk på det som Alien og Aliens. Det handler forsåvidt om det samme, men det er to helt forskjellige filmer. ;)

 

Nuvel,

 

* Filmer med Will Smith. Har ingenting imot fyren, bare filmene han lager. Har nettopp prøvd å se Hancock, men klarte ikke å holde ut dette søplet. Blir nok veldig lenge til jeg ser en film med han igjen. Ganske synd da han var en av mine favorittskuespilere en periode.

 

* Star Wars: Clone Wars: Sa han ikke at han var for gammel til å lage Episode 7-9? Men dette tullet er han ikke for gammel til? Tror han bør tenke på pensjon snart, han der Lucas... :p

 

* Transformers: Shia LeBouf var et av høydepunktene i Indy 4, tro det eller ei. Jeg velger å glemme at han var med her. At robotene kalles "Autoboter" og "Decepticons" og har navn som "Optimus" og "Megatron" er bare en tilfeldighet. Og nei, si hva dere vil, men det kommer ikke en oppfølger... :roll::p

Lenke til kommentar
Okey, skal gi meg nå, men vil bare påpeke en ting, sa ikke at Death Proof var en film alle synes er bra, følte at du mente på at det var en film som var såpass dårlig at det ville være umulig og like den uten og være på kanten, noe jeg var uenig i.

 

Tror faktisk ikke jeg har nevnt min egen personlige mening om filmen med et eneste ord.

 

* Star Wars: Clone Wars: Sa han ikke at han var for gammel til å lage Episode 7-9? Men dette tullet er han ikke for gammel til? Tror han bør tenke på pensjon snart, han der Lucas... :p

 

5.0 på IMDB og 20% på RottenTomatoes. Ikke akkurat en film alle andre synes er bra?

Lenke til kommentar
er det en film jeg virkelig aldri har fatta poenget med så er det gudfaren, enda jeg har sett den 3 ganger

 

kjeeeeedelig :)

 

Full forståelse for det. At Gudfaren kan oppfattes som kjedelig er jo ikke rart. Lang film er det også. Gudfaren Part II (som er bedre enn I) er det beste episke dramaet jeg har sett. Vito som ung = pure love.

Lenke til kommentar

2001: Space Odyssey.... nei huff og huff. Alle nevner at den er

så kul den biten med AI'en som tar over skipet, og det er jeg jo

enig i. Men resten av filmen er bare et dypdykk i uestetikk og

dårlig manus.

(Men dette er nå bare min supersubjektive mening :p )

 

 

Skjønner ikke at mannen bak Ninth Gate laget det makkverket.

Edit: vær så snill og ignorer den siste setningen som bare er tull og

fjas.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...