Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor


€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Matrix er på ingen måte overvurdert. Det er en dyp, tematisk film hvis hovestyrke ligger i dialogen.

Tja. Jeg sier geekness. Beste nerdefilm siden Attack of the Nerds.

 

Det der må jeg bare si pfff av. Alle filmer som ikke er helt mainstream

er jo siktet inn mot en tematikk. Kan like godt kalle matrix trilogien

for "religiousnes" om en skal vinkle det slik som deg.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar
The Matrix er på ingen måte overvurdert. Det er en dyp, tematisk film hvis hovestyrke ligger i dialogen.

Tja. Jeg sier geekness. Beste nerdefilm siden Attack of the Nerds.

 

Det der må jeg bare si pfff av. Alle filmer som ikke er helt mainstream

er jo siktet inn mot en tematikk. Kan like godt kalle matrix trilogien

for "religiousnes" om en skal vinkle det slik som deg.

Pftt :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg synes den er overvurdert jeg, det er min personlige mening.

 

Så ikke kom her a :p

Hva legger du i ordet overvurdert? Vil du si at folk ser ting i den som ikke er der, eller at den regnes for å være bedre enn den egentlig er? Vil du si at folk som vurderer den for høyt gjør det fordi de ikke har sett nok film eller har nok forståelse for hva som gjør en film god? Eller er det bare et annet ord for at du ikke likte den? Jeg kan f eks si at jeg synes ikke noe om Hellboy, mens mange her på forumet gjør det. Blant dem har vi folk som har sett mer film, folk som er eldre, folk som forstår mer om film, men også folk som ikke har sett mye film og som synes den var god av helt andre grunner.

 

Det virker som en film man liker som andre ikke liker er undervurdert og en film man ikke liker som andre liker er overvurdert.

Lenke til kommentar

Blade Runner er vel den filmen som jeg synes er mest overvurdert. Skikkelig døll film.

Juno er også en film som jeg ikke skjønner folk skryter opp i skyene.

Fear And Loathing in Las Vegas var også utrolig skuffende. Alle disse filmene er kjøpt fordi at det var mye skryt rundt de. Aldri igjen skal jeg kjøpe en film etter andre sine uttalelser.

 

PS: The Shining kan vel også legges til listen.

Lenke til kommentar
King Kong av Peter Jackson.

Fryktelig dårlig i mine øyne.

 

Enig. Peter Jackson er en dyktig mann, men denne var ufattelig langdryg.

 

I tillegg kan jeg slenge på "Love Actually". Holdt på å kjede r*va av meg jeg. Kan ikke med min beste vilje begripe hva som var så annerledes og bra med denne.

Endret av ragarockers
Lenke til kommentar

Vel det er noen som sier at Den innerste sirkel er bra, og den har også fått bra kritikker. Det skjønner jeg ikke, for det er en av de mest kjedligste filmen jeg noensinne har sett. Også sammen med The Life Aquatic with Steve Zissou, som også har fått omtrent bare 5ere og 6ere, samt "årets komedie" osv. Skjønner jeg ikke, begge disse filmene er rene tortur å se på omtrent.

Lenke til kommentar
Alt av Tarantino.

 

For å ikke kaste ekstra mye bensin på bålet kan jeg si at Pulp er grei nok.

Skal si meg delvis enig. Rservoir Dogs var dog også fantastisk, samt Pulp. Planet Terror var også helt grei, men Kill Bill-filmene skjønner jeg ikke helt sjarmen med. Helt ok filmer, ikke misforstå, men all hypen?

 

Edit leif; Planet

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...