Hanzo Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Noen som har erfaring fra alle 3 spill her? Jeg var en av dem som låste WoW kontoen, og startet opp AOC med friskt mot, gledet meg til en frisk ny verden og nye muligheter. Dessverre var AOC en gigantisk skuffelse, og etter et par måneder var jeg tilbake i WoW igjen. AOC ble monotomt, kjedelig, forbannet tung å forflytte seg, loading loading og mer loading og i det hele tatt. Faktisk fikk jeg så avsmak av AOC at jeg nå ikke tør bruke tid og penger på WAR i frykt for at det er samme elendigheten. Hva slags inntrykk sitter folk igjen med fra WAR nå, hvordan er opplevelesen? Virker som er det sykt mye kø for å komme inn på serverene, er dette noe som gjelder alle servere eller kun noen få? Jeg er en av de som har fokusert på PVP i WoW, og ser veldig positivt på at WAR er rettet mer mot dette en f.eks WoW og ikke minst AOC er (PVP patch anyone....). Det er kanjse litt tidelig å si for mye enda, men er RVR som det vistnok heter moro i WAR? I det hele tatt, om noen kan si noen ord om hvordan de opplever WAR hadde det vært moro
LarZen Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Jeg har spilt alle 3 spillene og ble som folk flest meget skuffet over AoC og har kuttet dette spillet helt ut. Jeg liker egentlig mest PvE og WoW er jo da klart det beste alternative ute pr dags dato. WAR er jo rettet mere mot PvP eller RvR som det er i WAR, og jeg testet spillet med et åpent sinn siden jeg er en PvE fan. Men så langt så er RvR meget morro og laget på en måte som blander PvE og RvR som jeg ikke har sett i andre mmorpg spill....ivertfall ikke i samme kvalitet. Siden du sier du spiller WoW mest for PvP biten så ville jeg tro WAR hadde vært midt i blinken altså. Mye er ganske så likt men endel er nytt og så bra at WAR skiller seg ut blandt alle andre mmorpg spill. Selv om det er RvR spillet er bygget opp for så er det MASSE PvE også...jeg har så mye å gjøre at det er helt for jævlig. Hovedbyen til Order får byer som IF og SW til å se ut som små landsbyer... Jeg vil ivertfall anbefalle Warhammer Online til alle som liker mmorpg. WAR er ikke en WoW erstatter eller killer men en annen "type" mmorpg som er like genialt som WoW. WAAAAGH!!!
Azagrath Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Jeg har hatt det mer moro hittil på WAR enn jeg hadde hele den tiden jeg spilte AoC (spilte beta i et års tid). Når det er sagt så hadde jeg mye moro i AoC også, for all del. Jeg er enig i mye av det du sier om AoC, at mye virker veldig tungt der. På den måten føles WAR mye "lettere", og langt mer imot WoW for min del. Liker du PvP så vil jeg tro at WAR lett kan falle i smak. Det er full action fra første lvl om man så ønsker, og blandingen mellom RvR og PvE virker veldig sømløs og grei.
Straffa Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Spiller Warhammer og jeg storkoser meg. Har spilt WoW, AO og DAoC før og Warhammer virker minst like bra eller bedre.
Walts Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Kan ikke si jeg kan sette WAR og WOW mot hverandre, siden jeg elsker pvp i WAR men i WOW er det noe jeg ikke liker i det hele tatt, mens i WOW har jeg da pve som jeg også syntes er gøy så for meg så kommer jeg nok til å ha begge spillene. Age of conan vel og merke så bra ut, var greit i starten men jeg ble rett å slett møkk lei av grinding og når jeg endelig kom til max level var det så kjedelig at jeg rett å slett sluttet.
Akrabra Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Spilt Wow i 3 år, Aoc i 1 måned og warhammer online i nå en uke og må jo få sagt at de 2 første årene av wow skal mye til for å toppes. Spillet var briliant og enkelt, selv om jeg la mye tid i det var det totalt verdt det. Så kom tbc som dog drepte spillet sakte for meg, jeg som likte å være hardcore så at andre rundt meg som var casuals hadde samme gear pga badges, pvp og enkle instancer etc. Så jeg gav rett og slett opp etter en god stund. Aoc var artig i starten fordi det var noe nytt, men det var noe nytt som ikke holdt. Grafikken var fin,kamp systemet var stilig i starten, men mer stress etterhvert mener da jeg selv. Så etter 40 lvler eller noe falt det bare sammen for meg. falt ikke i smak. Warhammer online er noe jeg har ventet på i 2 år minst ,lest om det en hel del, har samla på warhammer fantasy battles figurer i 8-9 år. Beste hobbyen noensinne, så jeg var veldig gira på warhammer online og det falt i smak med engang, mest pga Public quests, heftig Rvr og at de har funnet tonen fra warhammer fantasy battles, mener jeg selv da. Alt er så autentisk og nydelig. Greit nok noe av grafikken er ikke top notch, men gameplayet er og det er alt som teller. Så utav alle 3 sånn som de er nå ville jeg anbefalt Warhammer online, for 2 år siden ville jeg svarte wow uten tvil
Frederick_ Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 tror dere dette vil ta mange folk fra WoW ?
Rottenspacehead Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 (endret) Jeg har alle 3 her.. Synes Warhammer online er kjempekult og er bedre enn WoW, pågrunn av blant annet public quest, hvordan ting er bygd opp med quests osv, og grafikken er kjempefin og områdene er variert og ikke slik at du ser samme bygning i hver by, som du gjør på WoW. AoC syntes jeg forøvrig var drit kjedelig og var ingenting for meg Skal jeg rangere dem, blir det slik. 1. WAR 2. WOW 3. AOC p.S Spilt WoW i par år, AoC i 1 måned og WArhammer siden release. Endret 21. september 2008 av RockyIII
Henrik™ Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Jeg har også tenkt å kjøpe WAR, og liker at det blir sammenlignet med WOW og AoC. Jeg prøvde WOW gratis i ti dager for et år siden. Likte det lille jeg fikk se, men jeg kjøpte det ikke, da det begynner å bli noen år. Følte det liksom var "for sent". Jeg har også hørt at questene er veldig ensformige, det er mye grinding, og kampsystemet kunne vært mer innteraktivt. (Det fikk jeg jo testet.) Da jeg hadde hørt veldig mye positivt om Age of Conan, kjøpte jeg det i sommer, men det taklet ikke PC-en min ordentlig. Jeg var selvfølgelig så lur at jeg skjekket på systemrequirementslab [b[etter[/b] at jeg hadde kjøpt spillet. Men etter alt det negative jeg har lest om spillet om grinding, loading og en liten verden, så var det kanskje like greit. Så det jeg lurer på (sammenlignet med WOW og AoC): Hvordan er kampsystemet, hvordan er questene, er det en stor verden å utforske, er det mye loading (må ikke forveksles med kø på serverene) og er det mye grinding? Det er nemlig ikke noen gaming side jeg leser (IGN, Gamespot og Gamer.no) som har skrevet noen anmeldelse.
trilobitt Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Har spillt alle 3 ;D AOC suger hard.. WoW er det beste spør du meg : )
Nerowulf Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Hadde alle spillene vært ferdig utviklet, noen ingen er, så ville jeg sagt at AoC er best. Når jeg sier "ikke ferdig", ingen MMO spill blir ferdig, (men WoW er jo helt klart nærmest.) Jeg mener Age of Conan er det spillet som har størst potensiale, og er best forberedt på årene som kommer. Der WoW er ganske utdatert nå, og WAR er snart allerede utdatert på grafikken. Når jeg prøver å tenke på hvordan WAR kommer til å være om ca 1 år, så ser jeg ikke så mye forandring. Kanskje Mythic lager to nye byer så folk kan gjøre enda mer RvR. Og jeg syns RvR i seg selv i lengden høres litt kjedelig ut (men så langt har det vært gøy). Det er bare synd ikke Funcom klarte/klarer å få til ordentlig PvP i AoC. For AoC har egentlig alt av det WAR har. Begge har colission, siege battle, "RvR"/guildwar(med kindship mellom guildene), levle via PvP (omtrent likt), og sikkert noe annet også. Men AoC har ikke Tome of Knowledge. Lore messi så tror jeg Warhammer og Conan er ganske like store, flere hundre bøker. De eldste Conan historiene er jo snart 100 år, mens Warhammer universet er vel 30-40 år(husker ikke), Warcraft er vel, tja, fjortis. WAR vs. WoW vs. AoC ville jeg ha sammenlignet med noe som: WoW - Counter Strike 1.6 - alle har spilt det. Enkelt og genialt. WaR - Call of Duty (4) - Hva er egentlig så spesielt!? Men det er utrolig morsomt. AoC - Crysis - Vakkert og mye frihet, men mangler liksom 'it'
Rottenspacehead Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 (endret) Synes det var en bra sammenligning Nerowulf ; ) Endret 21. september 2008 av RockyIII
Avean Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 (endret) Vil si alle har mangler og at det per dags dato ikke er et godt nok MMORPG for min del. Har ikke testet War men det ser identisk ut som WoW og slike spill takler jeg ihvertfall ikke. Grinding i tusenvis av timer og autolocker innpå fiender og trykke 1,2,3,4,5,6,7,8. Totalt uinteressant, man kan aldri bli god i slike spill. Age of Conan skulle være det spillet som endelig skulle gi oss sanntid kamper, noe de egentlig har gjort, bortsett fra at forsvaret ikke er i sanntid. Noe som resulterer i kalkulerte kamper akkurat som WoW og War. Hvorfor det er dårlig ? Tja la oss si jeg blir angrepet av 5stk spillere som spiller kun for å irritere og være jævlig mot folk. Jeg har ingen sjans til å unnslippe og utfordre disse siden jeg kan ikke kontrollere forsvaret mitt, alle sammen basher sammen med angrep og da er det statistisk umulig for min del å vinne. Det er stats vs stats. Dette ødelegger for innhold også, ingen kan se opp til meg å spre rykte om at jeg er en god spiller, da vil de isåfall vite hvilket gear jeg har og skilloppsett for det er alt som teller. Digger konseptet med MMORPG's, spille sammen med millioner av spillere i en og samme verden. Men jeg nekter å sitte tusenvis av timer med å oppgradere en karakter for å bli god når jeg allerede er god ! Skulle jeg valgt noe så ville det vært Age of Conan pga angrepene er i sanntid, det er voksent og områdene er kunsterisk meget bra gjennomført. Enkelte av byene er som tatt utifra lord of the rings. Meget bra Funcom. Er synd at spillet har fundementale mangler og håper dem fikser det, dette er det spillet som absolutt fortjener millioner av spillere. Ikke WoW og War ihvertfall. Det blir for barnslig. Endret 21. september 2008 av Avean
Mynotir Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Nerowulf sine eksempler trakk spikeren på hodet syns jeg Jeg har fortsatt til gode å prøve WAR, men har spilt både AoC og WoW lenge. Det var AoC som fengte meg mest, men som mange andre droppet da det ikke var noe content (betaler fortsatt). Spillbarheten var etter min mening langt bedre. Jeg fikk ikke skikkelig kampfølelse i WoW, noe jeg fikk i AoC. Men WoW vant på mange andre områder, men jeg tror mye av grunnen til det er at den har hatt langt mer tid å modne seg på. Jeg husker fortsatt hvordan WoW var like etter release, det var ikke det samme som idag. Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er?
Nerowulf Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Nerowulf sine eksempler trakk spikeren på hodet syns jeg Jeg har fortsatt til gode å prøve WAR, men har spilt både AoC og WoW lenge. Det var AoC som fengte meg mest, men som mange andre droppet da det ikke var noe content (betaler fortsatt). Spillbarheten var etter min mening langt bedre. Jeg fikk ikke skikkelig kampfølelse i WoW, noe jeg fikk i AoC. Men WoW vant på mange andre områder, men jeg tror mye av grunnen til det er at den har hatt langt mer tid å modne seg på. Jeg husker fortsatt hvordan WoW var like etter release, det var ikke det samme som idag. Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er? (jeg har bare spilt litt i open beta) Jeg syns det lignet, og det er det samme systemet som i WoW. Der du trykker '2' for å sende "Fireball of death rank 4", du ser en animasjon og en kasting-bar, så sender den "fireball" og treffer target.(det var et eksempel tatt fra hode, ikke fra WAR, men det er det samme prinsippe). Det var spellcasting. Melee er også likt WoW, men la merke til at det var en slags "casting-bar" på melee-triks også. Jeg husker når jeg spilte WoW, så kjente jeg igjen alle spells og triks på animasjonen som hørte til. Det gjorde jeg ikke med WAR, men det er en ting som man lærer etter hvert. (For meg var det bare glitter og flammer overallt, visste ikke hva de betydde.) Det kan ha vært noe med beta, eller det blir bedre etter vært, men jeg syns WoW gikk mye kjappere. Alt var liksom Bang-Bang, mens i WAR tar ting generelt litt lengre tid. WAR har også GlobalCooldown som WoW, bare at WAR sin cooldown varer litt lenger, (kanskje 0,5 sec lengre enn WoW sin cooldown, er ikke sikker) Når det kommer til CC (crowd control) så er det også med i WAR, men (gudskjelov) mindre enn i WoW. Når det kommer til Stealth, så er ikke det med i WAR har jeg hørt, men jeg har også hørt at Witch Hunter har en slags liten stealth Men når det kommer til Battlegroup, så syns jeg det var litt mer spennende med WAR (kan hende det var fordi det var nytt). Men i WAR var folk mye mer sammlett, og det virket som folk jobbet sammen, eller ihvertfall gikk i samme retning.
Azagrath Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 For AoC har egentlig alt av det WAR har. Så har det også hue og ræva fullt av loading screens og instansering, og dermed blir det fullstendig uinteressant Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er? Mer i WoW gata hvis vi ser i forhold til AoC, dog tar kampene som regel litt lenger tid. Skal bli interessant å se hvordan det er på høyere lvl (er tross alt bare lvl 14 ennå).
haffi Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 For å si det sånn: Waaagh! Figned wtf is figned?
OC-Freak Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Wow - ett spill som man kan spille over laang tid, en pause nå og da gjør allikevel godt. (har 4 stk lvl 70 karakterer) AoC - Glimrende grafikk, mange gode ideer, mange spennende klasser. Uheldigvis har spillet utviklere som kjører det rett i grøfta ved å ikke høre på spillerne og aldri klarer å gi de lovede oppdateringene. (har lvl 80 Priest of Mitra). WAR - kun prøvd spillet i noen timer, og stemningen var bra, men spillet virka generelt sett svært barnslig, muligens fordi jeg valgte å starte en goblin shaman (Waaagh? wtf) . Bra konsept, men jeg er litt bekymret for hvordan holdbarheten er i det lange løp..... men dette er det alt for tidlig å si noe om. 1: WoW 2: WAR ..... 10: AoC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå