Gå til innhold

Alt om nye HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
S60 (Touch) eller Android på denne, og jeg hadde ikke nølt et sekund med å kjøpe den.
Ikke umulig at det er mulig å legge inn Android på den, men jeg ville ikke brukt 6K på en sånn telefon uten å vite at Android kjører glatt uten "gutterom-bugs". Etter å ha prøvd ut Android-SDKen blir WM bare trist og kjedelig sett fra en programmers øyne. :whistle:
Lenke til kommentar
Kjedelig. Noen her som vet om trykkfølsomheten funker bedre enn på Viewty da? Har iPhone selv, men vurderer Touch HD, men liker ikke følsomheten på Viewtyen (som min kjæreste har).

 

Siden den ikke er i salg enda, og det finnes få (om ingen) fullverdige tester av den ferdige produksjonsversjonen, så tror jeg nok du må vente litt til på svar.

Lenke til kommentar

Og der kom det mer enn bare løse forumrykter.

 

Kommer Touch HD med Android?

 

 

Kom til å tenke, hvor mye utgjør WM-lisensen av prisen på feks Touch HD?

 

Det optimale hadde vært en telefon med android ferdig installert og uten noe fordyrende tull i eska (hva skal du med et 4GB minnekort som gjør telefonen en hundrelapp eller to dyrere når du kan kjøpe et på 16GB til 600-700kr?).

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Velkommen til diskusjon! :)

 

Du kan allerede idag legge Android på HTC Touch, Touch Cruise og flere andre, men ikke alle knapper og funksjoner fungerer som de skal siden Android ikke er helt ferdig ennå. Derfor er det svært sannsynlig at Android også vil fungere på Touch HD, men hvor godt gjenstår fortsatt å se. Om HTC derimot lanserer en Touch HD med Android ferdig installert vil nok alt fungere helt fint, og man vil også sannsynligvis spare noen kroner siden den er uten Windows-lisens.

 

Fortsatt ingen som kan svare på hvor mye WM-lisensen utgjør?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Velkommen til diskusjon! :)

 

Du kan allerede idag legge Android på HTC Touch, Touch Cruise og flere andre, men ikke alle knapper og funksjoner fungerer som de skal siden Android ikke er helt ferdig ennå. Derfor er det svært sannsynlig at Android også vil fungere på Touch HD, men hvor godt gjenstår fortsatt å se. Om HTC derimot lanserer en Touch HD med Android ferdig installert vil nok alt fungere helt fint, og man vil også sannsynligvis spare noen kroner siden den er uten Windows-lisens.

 

Fortsatt ingen som kan svare på hvor mye WM-lisensen utgjør?

 

En plass mellom 8 dollar og 15 dollar per mobil som har Windowsmobile.. Fant ikke det i fra verdens sikreste kilde akkurat..

Lenke til kommentar
En plass mellom 8 dollar og 15 dollar per mobil som har Windowsmobile.. Fant ikke det i fra verdens sikreste kilde akkurat..

 

Googlet en del og fant de samme sifrene over alt, så det ser ut som det er rundt der det ligger. Altså ikke noe særlig å spare på å kjøpe en telefon med et OS som ikke er lisensbelagt (altså maks 90kr med dagens dollarkurs).

Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se er det ikke lys/blitz på denne telefonen. 5mp kamera og uten blitz er skikkelig draw back.

Hvorfor ingen mobil har det aner jeg ikke, men er sikkert en grunn til det.

Jo, det har de. Lys altså, ikke blitz. N96 har jo t.o.m. to. Det er et relativt stort drawback å ikke kunne ta bilder i mørke omgivelser i det hele tatt, hvertfall for meg.

 

Det erjo fordi blitz funker skikkelig dårlig :) når man tar opp video. Stusser egentlig litt over at ikke N96, når den først har 2 lamnper, ikke hadde en diode og en xenon-blitz...

 

Ok, den har ikke blitz, men har den ihvertfall lampe (eller lamper)? Touch HD ser lovende ut men jeg er avhengig av noen type lys. Skal bruke kameraet i mørke rom mot tekniske utstyr. Vet noen om den har det?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se er det ikke lys/blitz på denne telefonen. 5mp kamera og uten blitz er skikkelig draw back.

Hvorfor ingen mobil har det aner jeg ikke, men er sikkert en grunn til det.

Jo, det har de. Lys altså, ikke blitz. N96 har jo t.o.m. to. Det er et relativt stort drawback å ikke kunne ta bilder i mørke omgivelser i det hele tatt, hvertfall for meg.

 

Det erjo fordi blitz funker skikkelig dårlig :) når man tar opp video. Stusser egentlig litt over at ikke N96, når den først har 2 lamnper, ikke hadde en diode og en xenon-blitz...

 

Ok, den har ikke blitz, men har den ihvertfall lampe (eller lamper)? Touch HD ser lovende ut men jeg er avhengig av noen type lys. Skal bruke kameraet i mørke rom mot tekniske utstyr. Vet noen om den har det?

 

Så vidt jeg vet har den ingen fotolys/blitz

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan vel alltids plugge i en lampe i dette mørke rommet ditt? :p

Og der kom det mer enn bare løse forumrykter.

 

Kommer Touch HD med Android?

 

Kom til å tenke, hvor mye utgjør WM-lisensen av prisen på feks Touch HD?

 

Det optimale hadde vært en telefon med android ferdig installert og uten noe fordyrende tull i eska.

Har ikke helt fått med meg hvordan Android fungerer, men er det noen åpenbare fordeler over Windows Mobile?

Selv har jeg WM på PDA-en, og har ikke møtt på noen åpenbare problem/irritasjonsmomenter med den.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Har ikke helt fått med meg hvordan Android fungerer, men er det noen åpenbare fordeler over Windows Mobile?

Selv har jeg WM på PDA-en, og har ikke møtt på noen åpenbare problem/irritasjonsmomenter med den.

 

 

Fordelen Android har er at den er fri og åpen standard, samt at den er utviklet med focus på å vaere finger vennlig.

 

Dagens WM 6 (6.1) begynner å vise sin alder, og er ikke optimalisert for finger vennlighet i det hele tatt. De telefonene som er fingervennlige og bruker VM idag har utviklet egne applikasjoner som ligger som et "navigasjons lag" over WM.

 

Men dette er en situasjon som WM 7 ser ut til å rette opp i til de grader. (Men når WM 7 blir tilgjengelig, det er et helt annet spørsmål)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...